لیست گیاهان دارویی ضد تشنج چیست؟

بسیاری از کسانی که تشنج می کنند، می توانند با گیاهان دارویی ضد تشنج بیماری خود را درمان نمایند. بدون شک استفاده کردن از داروهای گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری ها تاثیر دارد و به همین دلیل بیشتر افرادی که بیماری های خاصی دارند و یا می خواهند از آنها پیشگیری کنند، استفاده از داروهای گیاهی را به داروهای شیمیایی ترجیح می دهند. شما برای اینکه با گیاهان دارویی ضد تشنج آشنایی داشته باشید باید در مورد انواع آنها اطلاعات بیشتری به دست آورید. برای اینکه اطلاعات شما در زمینه گیاهان دارویی ضد صرع بیشتر شود در ادامه برخی از مهمترین آنها را معرفی می کنیم.

معرفی گیاهان دارویی ضد تشنج :

یکی از درمان های تشنج در طب سنتی استفاده از گیاهان دارویی ضد تشنج برای بسیاری از بزرگسالان و کودکان می باشد، گیاهانی که می توانند بیماری تشنج را درمان کنند بسیار متنوع می باشد و هر یک از آنها ویژگی های خاصی دارند، برخی از آنها عبارت می باشد از :

  1. دمنوش زنجبیل :

همه ما به خوبی می دانیم زنجبیل خواص بسیاری دارد و به همین دلیل در درمان بسیاری از بیماری ها از این گیاه استفاده می شود. زنجبیل یکی از بهترین گیاهان دارویی ضد تشنج هم به شمار می رود  که شما باید آن را به صورت دمنوش مصرف کنید. استفاده کردن از این گیاه بسیار آسان می باشد. در ابتدا باید پودر زنجبیل را تهیه کنید و با مقدار بسیار کمی دارچین ترکیب کنید، اگر زعفران هم به این ترکیب اضافه کنید تاثیر بیشتری در بهبودی تشنج خواهد داشت. برا اینکه روند بهبودی بیماری تشنج از طریق این دمنوش بیشتر شود باید روزانه دو لیوان از این ترکیب را به صورت دمنوش میل نمایید.

گیاه دارویی زنجبیل برای درمان تشنج

  1. دمنوش آویشن و پونه کوهی :

بدون شک استفاده کردن از این دمنوش آویشن و پونه کوهی تاثیر بسیاری در درمان بسیاری از بیماری ها دارند، که استفاده از آنها به عنوان گیاهان دارویی برای درمان صرع مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است، چرا که شما با استفاده از این دمنوش می توانید در عرض دو هفته تاثیر فوق العاده آن را مشاهده کنید. آویشن و پونه کوهی را باید با یکدیگر ترکیب نمایید و بعد از آن با اضافه کردن آب این گیاهان را به صورت دمنوش میلی نمایید. اگر  بیمارانی که تشنج دارند روزانه 2 الی 3 فنجان از این دمنوش را میل کنند بسیار سریع بهبود پیدا می کنند.

گیاهان دارویی ضد تشنج

  1. دمنوش بهار نارنج :

چای بهار نارنج یکی از بهترین چای هایی می باشد که آرامش بسیار زیادی را به افراد می بخشد و به همین دلیل بسیاری از کسانی که این چای را میل می کنند آرامش دارند. به این ترتیب باید بدانید که یکی دیگر از درمان های جدید صرع این دمنوش می باشد که طرز تهیه آن هم بسیار آسان است. شما باید مقداری از این گیاه را در درون آب بریزید تا دم بکشد و سپس آن را میل کنید. روزانه اگر 2 الی 3 بار این دمنوش را بیماران میل کنند تشنج آنها به خوبی و سریعا درمان می شود.

  1. دمنوش گشنیز :

یکی دیگر از گیاهان دارویی ضد تشنج که تاثیر بسیار زیادی در درمان بیماری تشنج دارد دمنوش گشنیز می باشد. شما برای اینکه این دمنوش را میل کنید باید مقداری از آن را در درون آب جوشیده بریزید تا دم بکشد و بعد از آن این دمنوش را میل کنید. دقت داشته باشید که در این دمنوش باید تخم گشنیز را مورد استفاده قرار دهید و همچنین مدت زمانی که طول می کشد این دمنوش دم بکشد 15 دقیقه می باشد و کمتر از این زمان آن را مصرف نکنید چرا که تاثیری بر درمان نخواهد گذاشت.

گیاه دارویی گشنیز برای درمان بیماری تشنج

  1. دمنوش زوفا :

بسیاری از افرادی که متخصص طب سنتی هستند استفاده از این گیاه دارویی را برای درمان سردردهای شدید مانند میگرن و تشنج توصیه می کنند. بر این اساس باید بدانید یکی دیگر از گیاهان دارویی ضد تشنج که شما می توانید برای درمان بیماری تشنج آن را مورد استفاده قرار دهید این دمنوش می باشد. دقت داشته باشید که برای دم کردن زوفا باید آن را درون آب جوشیده بریزید و بعد از 20 دقیقه مصرف کنید، روزانه اگر دوبار از این دمنوش استفاده کنید بیماری شما درمان می شود.  

  1. دمنوش دارچین و هل :

همانطوری که بیان نمودیم دارچین یکی از گیاهان دارویی ضد تشنج به شمار می رود و به همین دلیل بسیاری از کسانی که این بیماری را دارند می توانند آن را دم کنند و بنوشند، اما به تنهایی اگر دارچین را دم کنید شاید طعم خوشایندی نداشته باشد و شما میلی به نوشیدن آن نداشته باشید، به همین دلیل بهتر است درون آن هل هم بریزید تا هم طعم بی نظیری داشته باشد و همچنین تاثیر بیشتری در درمان بیماری تشنج داشته باشد. دقت داشته باشید که اگر می خواهید این دمنوش را تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید باید 10 عدد هل همراه با قاشق چای خوری دارچین را با یکدیگر ترکیب کنید.

  1. دمنوش سنبل الطیب :

یکی دیگر از گیاهان دارویی مناسب برای بیماری صرع که توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می گیرد سنبل الطیب می باشد، شما برای دم کردن این گیاه کافی است مقداری از آن را در درون آب جوش بریزید تا به خوبی دم بکشد، دقت داشته باشید که این گیاه هم باید مدت زمان زیادی دم بکشد و سپس از آن استفاده کنید. استفاده کردن از این گیاه تاثیر بسیار زیادی در درمان بیماری تشنج دارد و به همین دلیل اگر شما هم به دنبال سریعترین راه درمان بیماری تشنج می باشید بهتر است این دمنوش را استفاده کنید.

تمامی دمنوش هایی که در بالا بیان کردیم به عنوان بهترین گیاهان دارویی ضد تشنج شناخته می شوند و بسیاری از متخصصانی که در طب سنتی تخصص زیادی دارند استفاده از این داروها را به این بیماران پیشنهاد می دهند. همانطوری که می دانیم گیاهان دارویی تاثیر بسیاری در درمان بسیاری از بیماری ها دارند، به همین ترتیب شما هم برای درمان بیماری های خود در ابتدا تلاش کنید با استفاده از این گیاهان بیماری های خود را درمان کنید. همچنین لازم به ذکر است برای درمان بیماری تشنج حتما باید به پزشک متخصص طب سنتی مراجعه نمایید و توسط این متخصصان ویزیت شده و درمان خود را تحت نظر آن ها جلو ببرید و از استفاده خودسرانه از داروهای گیاهی بپرهیزید.

خرید گیاهان دارویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *