آویشن برای کرونا

آیا آویشن در درمان و عدم مبتلا به کرونا موثر است؟ در این مقاله از عطاری آنلاین به بررسی این سوال مهم پرداخته ایم.

همانطور که میدانید ویروس کرونا یک بیماری جهانی است که از سال 1399 وارد ایران شد و افراد زیادی را درگیر کرده و روز به روز در حال تکامل است. به همین منظور بسیاری از افراد بعد از تزریق واکسن به دنبال جست و جو برای درمان های خانگی موثر و قطعی هستند. زیرا داروهای شیمیایی عمدتا بر دستگاه تنفسی اثر گذار هستند اما درمان های گیاهی با عصاره های گیاهی به دلیل تنوعی که در مواد فعال زیستی دارند برای تسکین علائم کلی موثر هستند. و همچنین این نکته را باید یادآور شد که  هنوز درمان قطعی برای عدم مبتلا به این بیماری وجود ندارد اما مصرف برخی از گیاهان دارویی می تواند ابتلا را به تاخیر و یا وضعیت سلامت بیماران با علائم خفیف را بهبود ببخشد.

خواص آویشن:

یکی از گیاهان مفید و توصیه شده برای درمان و عدم ابتلا به بیماری های ویروسی گیاه آویشن می باشد. طبق گزارشات گیاه شناسی آویشن دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی بالایی است که در تقویت سیستم عمومی بدن موثر است. گیاه آویشن اثر ضد التهابی دارد و باعث کاهش تورم و و التهاب در مجاری تنفسی می شود. دمنوش و یا جوشانده ی آویشن خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی دارد و می تواند باکتری های بدن را از بین ببرد.

طبق گزارشات پزشکی مصرف سه بار در هفته ی دمنوش آویشن تب، سرگیجه، تنگی نفس، سرفه، ضعف و بی حالی، درد در قفسه ی سینه ی بیماران مبتلا به کرونا را تا حد زیادی کاهش می دهد.

یک نکته ی بسیار خوب در اثر بخشی گیاه آویشن در درمان کرونا تاثیر بر دستگاه گوارش است. بسیاری از افرادی که درگیر این بیماری می شوند دچار عارضه های گوارشی از قبیل نفخ، استفراغ و تهوع می شوند که جوشانده ی آویشن اثر ضد نفخی دارد و معده و روده را پاکسازی می کند.

خرید آویشن از عطاری آنلاین عطارمارت

چگونه آویشن را مصرف کنیم؟

گیاه آویشن را به صورت های مختلف می توان مصرف کرد اما دمنوش و جوشانده ی آن برای درمان کرونا توصیه شده است. مصرف دو تا سه فنجان در روز بلامانع است.

عصاره آویشن و استعمال آن بر روی قفسه ی سینه نیز در کاهش درد قفسه ی سینه موثر است.

نتیجه گیری

گیاه آویشن دارای خواص آنتی اکسیدانی بالا تقویت کننده ی سیستم ایمنی بدن است که دارای اثر ضد ویروسی است و می تواند علائم کرونا را کاهش دهد.

منابع

https://zums.ac.ir/journal/article-

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *