درمان سریع یبوست با گیاهان دارویی در منزل

چندین سال است که بسیاری از افراد برای درمان سریع یبوست در منزل گیاهان دارویی را مورد استفاده قرار می دهند و به همین دلیل از انواع آن استفاده می کنند. یبوست یکی از مشکلاتی می باشد که بسیار ناراحت کننده است و برخی از افراد را آزار می دهد. این مشکل مزمن می باشد و با انواع گیاهان دارویی ملین درمان می شود. شما زمانی که غذا به خوبی در معده تان هضم نشود مدفوع تان سخت می شود و به همین دلیل زمانی که شما زور می زنید به روده هایتان هم فشار زیادی وارد می شود. شما برای اینکه این مشکل را درمان کنید باید از برخی گیاهان دارویی در منزل استفاده کنید. برای اینکه با این گیاهان دارویی آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه برخی از آنها را معرفی می کنیم. همچنین شما می توانید خرید گیاهان دارویی را در عطاری آنلاین عطارمارت انجام دهید.

معرفی گیاهان دارویی برای درمان سریع یبوست:

همانطوری که بیان نمودیم گیاهان دارویی برای درمان سریع یبوست در منزل از جمله بهترین روش های درمانی یبوست می باشد، برخی از آنها که تاثیر بسیاری در درمان سریع و فوری یبوست دارند عبارت می باشند از :

  1. آلوئه ورا :

یکی از بهترین درمان های خانگی یبوست که تاثیر بسیاری در درمان این مسئله دارد آلوئه ورا می باشد. این گیاه ساقه های ضخیمی دارد و در درون این ساقه ها ژل هایی ذخیره شده است. آلوئه ورا تاثیر بسیاری در درمان بسیاری از بیماری های دارد و مشکلات معده را درمان می کند. روش استفاده از این گیاه برای درمان فوری یبوست به این شرح است که مقداری از آب آن را درون یک فنجان بریزید و قبل از غذا آن را هضم کنید. بدون شک استفاده از آلوئه ورا در درمان این مشکل تاثیر بسیار زیادی دارد.

  1. ارجنگ :

ارجنگ هم یکی دیگر از گیاهان دارویی مفید برای یبوست می باشد که آن را از عصاره پوست درختی به نام ارجنگ می گیرند. این گیاه یکی از مهمترین عملکردهایی که دارد این است که روده را تحریک می کند. در استفاده از این گیاه باید دقت داشته باشید که به صورت کوتاه مدت از آن استفاده کنید چرا که تاثیر بسیاری دارد و شما می توانید آن را به خوبی تحمل کنید، اما به صورت بلند مدت از آن نباید استفاده کنید چرا که برای کبد شما مشکلاتی به وجود آورد و ناراحتی های بسیار کمی در کبد به وجود آید.

  1. اسفرزه :

یکی دیگر از ملین های طبیعی که در منزل هر فردی پیدا می شود و دارای فیبر زیادی می باشد و در درمان یبوست تاثیر بسیاری دارد تخم اسفرزه است. استفاده از این گیاه برای کسانی که یبوست مزمن دارند مورد استفاده قرار می گیرد و امکان دارد با دیگر گیاهان دارویی هم مورد استفاده قرار گیرد. در مصرف این گیاه باید دقت بسیاری داشته باشید چرا که شاید دچار عوارض جانبی شوید و این عوارض شامل حالت تهوع، استفراغ، معده درد و … است.

خرید اسفرزه

  1. بادرنجبویه :

یکی دیگر از درمان های گیاهی یبوست که از خانواده گیاهان نعناع به شمار می رود و عطر بسیار مخصوصی دارد بادرنجبویه می باشد. این گیاه در مناطق خراسان رشد می کند و طرفداران زیادی دارد، برگ های آن به صورت بریده بریده و ریز می باشد که شبیه گشنیز است. در درون این گیاه ویتامین های بسیار زیادی وجود دارد که برای معده و روده فواید زیادی دارد و صفرا را به خوبی از بین می برد. طرز استفاده از این گیاه به این شرح است که باید آن را در درون یک لیوان آب به خوبی بجوشانید و یک قاشق پودر گل سرخ و روغن زیتون هم به آن اضافه کنید. اگر روزی یک استکان  از این ترکیب میل کنید یبوست شما به طور کلی از بین می رود و سیستم گوارشی شما بهبود پیدا می کند.

  1. ریواس :

بسیاری از افراد از این گیاه در پخت و پز هم استفاده می کنند و از جمله مواد غذایی ملین به شمار می رود. دقت داشته باشید که برای درمان یبوست اگر می خواهید از این گیاه استفاده کنید باید به صورت کوتاه مدت باشد، چرا که اگر به صورت بلند مدت باشد موجب اسهال می گردد.

  1. سنا :

برگ سنا یکی دیگر از گیاهان دارویی بسیار قوی و سریع برای رفع یبوست بوده که فواید بسیاری دارد و روده را به خوبی خالی می کند. شما برای استفاده از این گیاه باید طبق دستور پزشک عمل کنید، چرا که مقدار آن مشخص شده می باشد. قرص این گیاه در داروخانه های بسیار زیادی وجود دارد و همچنین گیاه آن هم در عطاری ها وجود دارد. دقت داشته باشید که استفاده زیاد از این گیاه برای کبد ضرر بسیاری دارد.

برگ سنا

  1. کاهو :

بدون شک همه شما به خوبی با گیاه کاهو آشنایی دارید ولی شاید در مورد اینکه از آن به عنوان یکی از گیاهان ضد یبوست نام می برند اطلاعاتی نداشته باشند. این گیاه هم ویتامین های بسیار زیادی دارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. کاهو برای درمان یبوست بسیار عالی و بی نظیر می باشد ولی بهتر است آن را با روغن زیتون استفاده کنید. دقت داشته باشید که برگ های تیره آن خاصیت زیادی دارد و با آبلیمو تازه هم می توانید استفاده کنید چرا که بسیار مفید می باشد.

  1. نارون آمریکایی :

بسیاری از افرادی که برای درمان یبوست خود از گیاهان دارویی استفاده می کنند بدون شک با این گیاه آشنایی بسیاری دارند. استفاده از این گیاه برای دستگاه گوارش فواید زیادی دارد و یبوست را التیام می بخشد. برای اینکه از این گیاه به صورت بلند مدت استفاده کنید تحقیقات زیادی صورت گرفته است. این گیاه دارای مواد چسبنده می باشد که مسیر گوارش شما را به خوبی می پوشاند. دقت داشته باشید که همراه با این گیاه داروهای دیگری را نباید استفاده کنید چرا که روند بهبودی را امکان دارد درمان ننماید.

  1. بارهنگ :

بارهنگ از آن دسته گیاهان دارویی برای یبوست به شمار می رود که بسیار معروف است و خاصیت های زیادی دارد. استفاده از این گیاه برای درمان سریع یبوست فواید زیادی دارد و باید آن را به صورت دمنوش استفاده کنید. جوشانده این گیاه تاثیر بسیاری در درمان بسیاری از مشکلات دارد و به همین دلیل بهتر است از این گیاه برای درمان یبوست خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *