رازیانه برای چاقی و لاغری

آیا رازیانه برای چاقی و یا لاغری مفید است؟ دانه های رازیانه را همه معمولا به دلیل خواص دارویی آن می شناسند و از زمان های قدیم به طور گسترده برای کاهش علائم سوء هاضمه، نفخ و یا دیگر مشکلات گوارشی استفاده می شده است. این دانه های ارزشمند بیشتر برای زنان مفید بوده و به ادویه ای برای خانم ها شناخته می شود زیرا مصرف رازیانه سبب تقویت هورمون استروژن شده و تنبلی تخمدان، درد های قاعدگی و علائم یائستگی را نیز کاهش می دهد. تا انتهای این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت همراه ما باشید تا در مورد این موضوع بر اساس مقالات علمی اطلاعات مفیدی کسب کنید.

رازیانه و لاغری

یکی دیگر از خواصی که برای رازیانه برشمرده اند تاثیر بر وزن و اندام های بدن می باشد البته میزان خاصیت لاغر کنندگی در رازیانه دارای تاثیر بسیار کمی است اما مصرف آن هم در زمینه ی کاهش وزن توصیه می شود.

رازیانه چگونه موجب لاغری می شود؟

مصرف منظم رازیانه میزان آب جمع شده در بدن را کاهش می دهد و به دفع مایعات اضافه در بدن کمک می کند. بنابراین رازیانه ادرارآور است و به حذف سموم کلیه در بدن می پردازد.

تحقیقات پزشکی ثابت کرده اند که مصرف رازیانه به رفع نفخ و یبوست نیز کمک می کند. آنتول و فنچون دو اسانس موجود در رازیانه هستند که به عنوان یک منبع حیاتی برای رفع یبوست و نفخ شناخته می شوند.

یکی از سنت های قدیم مردم هند خوردن دانه های رازیانه بعد از غذاست. میل کردن رازیانه بعد از غذا موجب هضم بهتر مواد غذایی شده و دهان را نیز خوشبو می کند و همچنین باعث کاهش احساس گرسنگی در وعده های غذایی بعدی نیز می شود.

رازیانه با دارا بودن مواد معدنی مفید مانند منگنز، فسفر، روی و مس موجب تجزیه ی کربوهیدرات ها و سلول های چربی شده و آن هارا تبدیل به انرژی می کند.

از دیگر خواصی که برای رازیانه برشمرده اند موجب افزایش سوخت و ساز در بدن شده و متابولیسم را بالا می برد.

مصرف دمنوش رازیانه در آخر شب و قبل از خواب و همچنین پودر شده ی دانه های آن و مصرف آن در صبح زود در لاغری موثر است.

رازیانه و افزایش وزن

هنوز تحقیقات علمی قابل قبولی برای خاصیت چاق کنندگی رازیانه وجود ندارد ولی تنها نکته ای که می توان به آن اشاره کرد اینکه رازیانه به دلیل تقویت هورمون استروژن در خانم ها می تواند موجب چاق کنندگی برخی از اندام آن ها مانند سینه بشود.

نتیجه گیری

رازیانه موجب سلامت در دستگاه گوارش شده و متابولیسم بدن را بالا می برد که همین امر تاثیر بر لاغری فرد مصرف کننده دارد.

منابع

https://makeupandbeauty.com/fennel-seeds-weight-loss/

https://www.healthifyme.com/blog/fennel-seeds

https://www.doctorsweightclinics.com/blog/how-does-fennel-intake-reduce-weight-quickly

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *