یک ظرف سیاه دانه

در این مقاله کوتاه از عطاری آنلاین عطارمارت به یک سوال خیلی رایج بین مردم پاسخ داده ایم. عده هنوز نمی دانند که سیاه دانه را می توانند آسیاب کنند یا خیر؟ ما در این مقاله به این سوال به طور کامل پاسخ داده ایم. پس با ما همراه باشید.

عوارض سیاه دانه آسیاب شده:

سیاه دانه دارای طبع گرم و خشک حاوی مقدار زیادی پتاسیم ، اهن ، ویتامین های B1 ،B2 ،B3 است که برای بسیاری از امراض درمانگر است.

از خواص این دانه های روغنی می توان به بهبود اختلالات قاعدگی ، دیابت ، بهبود زخم ها ، مشکلات گوارشی ، روماتیسم ، خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ ، درمان فشار خون و زخم معده اشاره کرد.

همه فکر می کنند فقط ماهی است که منبع غنی امگا 3 است اما سیاه دانه نیز سرشار از امگا 3 است.

اما با تمامی خواص و ویتامین هایی که دارد برخی عوارضی را نیز سبب می شود که نمی توان از ان چشم پوشی کرد و باید به مصرف ان توجه کرد.

سیاه دانه پوشش ضخیمی دارد که این پوشش به صورت طبیعی از دانه درونی که حاوی مواد موثره های مختلف شامل تمیوکینون ، دی تیمو کینون ،تیمول و … و روغن آن در برابر نور ، گرما ، حرارت نگه داری می کند بنابراین اگر ان را پودر کنید در برابر هوا اکسید می شود و باید سریع مصرف شود اما با مخلوط کردن ان با عسل اکسید نمی شود و از فساد ان جلوگیری می شود و تا 3 ماه در یخچال میتواند نگه داری شود.

در تحقیقات برای سیاهدانه مسمویت خاصی نام برده نشده است اما به دلیل پتاسیم بالایی که دارد برای کسانی که مشکلات جدی کلیوی دارند احتمالا بروز اسیب دارد و همچنین برای خانم های باردار نیز به دلیل قاعدگی اوری احتمال سقط جنین را بالا می برد.

خرید سیاه دانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *