ارتباط میخک و لثه

در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به بررسی ارتباط مصرف میخک و لثه پرداخته ایم و به این سوال پاسخ داده ایم که آیا مصرف میخک می تواند به بیماری های دهان و لثه کمک کند.

میخک که از جزایر اندونزی سرچشمه می گیرد در گذشته دارای اهمیت فراوانی بوده است به طوری که در نظر مردم اروپای قرن هفدهم و هجدهم ارزش آن را همانند طلا برابری می کرده است.امروزه میخک در هند به عنوان ادویه و طعم دهنده و در چین و آفریقا به عنوان دارو استفاده می شود. میخک فواید سلامتی بسیاری دارد و به عنوان معجون شفابخش در طب سنتی چین دارای جایگاه ویژه ای ایست.

میخک حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم برای عملکرد سالم مغز است. میخک تقویت کننده ی استخوان بوده و به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی که دارد برای مبارزه با بیماری های پوستی نظیر قارچ سر و آکنه کاربرد دارد.

میخک به دلیل توانایی که در مهار رشد و توقف سلول های سرطانی دارد برای درمان سرطان مناسب است. میخک از التهاب و اکسیداسیون سلول پوستی محافظت می کند و مانع از پیر شدن و چروک شدن پوست صورت می شود.

چگونه میخک به درمان بیماری های دهان و دندان کمک می کند؟

تعدادی میخک

با توجه به تاریخچه ی دندان پزشکی اولین بار در قرن دهم از میخک برای تسکین دندان درد و خوشبو کردن دهان استفاده شده است و تا به امروز نیز بسیاری از محصولات مراقبت از دهان و دندان حاوی میخک و عصاره ی آن هستند.

میخک به دلیل وجود خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی که دارد برای از بین بردن عفونت های قارچی و میکروارگانیسم ها که مسئول بیماری های مختلف دهانی هستند موثر است.

اوژنول جزو ترکیبات اصلی میخک است که خاصیت ضد عفونی کنندگی و تسکین دهنده ای دارد. اوژنول بی حس کننده است و برای تسکین درد در نواحی دهان و دندان بسیار مفید است.

عصاره ی میخک اعصاب ضربان دار لثه را تسکین و عفونت های لثه را که سبب خونریزی می شود را نیز درمان می کند. بسیاری از دندان پزشکان برای درمان پریودنتال لثه عصاره ی میخک را توصیه می کنند.

شست و شوی روزانه ی دهان با عصاره ی میخک باعث تقویت لثه ها و و حذف پلاک از روی سطوح لثه می شود.

 

نتیجه گیری

در این مقاله مزایای میخک برای سلامتی دهان و دندان بررسی شد. میخک با دارا بودن ترکیباتی همچون اوژنول و همچنین خاصیت ضد باکتری و ضد عفونی که دارد برای درمان بیماری های عفونی دندان و لثه بسیار توصیه میشود.

منابع

https://www.medicalnewstoday.com/articles/

https://www.akamaibasics.com/blogs/learn-more/the-super

https://www.goodgumspowder.com/blog/can-cloves-benefit-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *