گیاهان دارویی خون ساز

 گیاهان دارویی خون ساز یکی از بهترین داروهایی می باشد که شما می توانید با استفاده از آنها خون بدن خود را تامین کنید و کسانی که کمبود خون در بدن خود دارند خون بدن خود را افزایش دهند. برخی از این گیاهان دارویی خون ساز تاثیر بسیاری دارند و به همین دلیل مصرف آنها بسیار بهتر از مصرف داروهای شیمیایی می باشد. بسیار از کسانی که به دنبال داروهای گیاهی هستند تا کم خونی خود را جبران کنند می توانند از گیاهان دارویی خون ساز استفاده کنند. این گیاهان دارویی متنوع می باشند و هر یک از آنها خواص بسیاری دارد. برای اینکه با برخی از این گیاهان دارویی آشنایی بیشتری داشته باشید این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت را تا انتها مطالعه نمایید.

معرفی برخی از مهمترین گیاهان دارویی خون ساز :

همانطوری که بیان نمودیم گیاهان دارویی خون ساز تاثیر بسیاری در درمان و جبران کم خونی دارد که برخی از مهمترین آنها عبارت می باشد از :

  1. گزنه :

گزنه یکی از گیاهان دارویی خون ساز به شمار می رود که درون آن ویتامین ها و مواد معدنی بسیار زیادی وجود دارد، یکی از مهمترین مواد معدنی در این گیاه آهن می باشد که برای جبران کم خونی بسیار ضروری به شمار می رود. یکی از مهمترین خاصیت هایی که این گیاه دارویی دارد این است که برای کبد مفید می باشد و همچنین می توانید با استفاده از آن تمام سمومی که در بدن وجود دارد را دفع کنید و بدن خود را از آلودگی ها پاکسازی نمایید. این گیاه به رنگ سبز می باشد که خشک شده آن را می توایند تهیه کنید و به صورت دمنوش آن را با آب جوش دم کرده و میل کنید. لیمو ترش هم از آنجایی که خاصیت زیادی دارد و سموم بدن بدن را به خوبی می تواند دفع کند در این دمنوش می توانید مورد استفاده قرار دهید.

  1. افسنتین :

یکی دیگر از گیاهان دارویی خون ساز که باید به صورت دمنوش آن را مورد استفاده قرار دهید افسنتین می باشد. مقداری از این گیاه را باید در آب جوش بریزید تا به خوبی جوشانده شود، بعد از آن باید آن را با صافی به خوبی صاف کنید و مقداری عسل درون آب آن بریزید تا شیرین و خوش طعم شود. اگر می خواهید این دمنوش تاثیر بسزایی در کم خونی شما داشته باشد باید پیش از شام و پیش از ناهار یک لیوان از آن را میل کنید. اگر از این دمنوش ظرف مدت 2 ماه استفاده کنید تاثیر فوق العاده آن را متوجه خواهید شد.

گیاه دارویی افسنتین برای کم خونی

  1. کنجد :

استفاده کردن از کنجد به عنوان یکی دیگر از گیاهان دارویی خون ساز مزیت های بسیاری دارد. البته باید بدانید که کنجد سفید را نباید مورد استفاده قرار دهید و برای درمان کم خونی باید از کنجد سیاه استفاده کنید. شما باید دو قاشق غذا خوری از این کنجد سیاه را به خوبی بخیسانید و آن را در درون آب قرار دهید. بعد از اینکه به خوبی خیسانده شد باید یک قاشق غذا خوری از آن را در عسل بریزید، برای اینکه این معجون برای درمان کم خونی شما فایده داشته باشد باید روزانه دو بار از آن استفاده کنید، در این صورت کم خونی شما سریعا جبران می شود.

  1. مویز :

باید بدانید که مویز سرشار از آهن می باشد و به عنوان یکی از  گیاهان دارویی خون ساز بسیاری از پزشکان مصرف آن را به افرادی که کم خونی دارند توصیه می کنند. اگر می خواهید مویز کم خونی شما را درمان کند باید 12 عدد از آن را شب ها به خوبی در آب بخیسانید و صبح ها آن را پیش از این صبحانه بخورید میل کنید. اکر می خواهید این روش کم خونی شما را درمان کند باید تا چند هفته آن را به خوبی دنبال کنید تا کم خونی شما جبران شود.  

  1. اسفناج :

از جمله دیگر گیاهان دارویی خون ساز که تاثیر بسیاری در درمان کم خونی دارد اسفناج می باشد. در واقع بسیاری از افراد از این گیاه استفاده می کنند و از فواید آن اطلاعات کاملی دارند. شما می توانید برای مصرف کردن این گیاه آن را بپزید و روزانه آن را میل کنید. دقت داشته باشید که اگر می خواهید از این گیاه برای درمان کمبود خون خود استفاده کنید باید آن را به صورت تنها میل کنید، یعنی بهتر است درون آن کشک و یا خوراکی دیگری نریزید. البته برخی از افراد هستند که شاید مزه آن را دوست نداشته باشند، به همین دلیل به آنها توصیه می کنیم که اسفناج را در خورش و یا همراه با ماست میل کنند، چرا که این گیاه یکی از بهترین گیاهان دارویی خون ساز شناخته می شود.

اسفناج مناسب برای خون سازی بدن

    6.یونجه :

استفاده از گیاه دارویی یونجه در درمان کم خونی تاثیر بسیاری دارد و استفاده از آن به عنوان یکی از گیاهان دارویی خون ساز بسیار توصیه می شود. شما می توانید این گیاه را به صورت دمنوش و یا عرق مورد استفاده قرار دهید. گیاه یونجه را می توانید خریداری کنید و مانند گیاهان دیگری که دم می کنید آن را دم کرده و میل کنید و عرق آن را هم خودتان می توانید بگیرید، البته از آنجایی که عرق آن در عطاری ها وجود دارد می توانید آن را  به صورت آماده خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید.

  1. برگ کلم :

استفاده کردن از برگ کلم هم در درمان کم خونی بسیار توصیه می شود و شما می توانید به عنوان یکی از گیاهان دارویی خون ساز از این گیاه هم استفاده کنید. استفاده کردن از آن همراه با لیمو ترش فواید بسیار زیاد دارد و به همین دلیل توصیه می کنیم آن را همراه با لیمو ترش مورد استفاده قرار دهید.

به طور کلی باید بدانید گیاهان دارویی که برای کمبود خون مورد استفاده قرار می گیرد بسیار زیاد می باشد و هر یک از آنها خواص بسیاری دارد. برای شناخت هر یک از آنها باید با پزشک و فردی که در این زمینه تخصص بیشتری دارد مشورت کنید تا بهترین آنها را به شما معرفی کند.

در نهایت برای خرید گیاهان دارویی می توانید از عطاری آنلاین عطارمارت به صورت اینترنتی انواع گیاهان دارویی را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *