آویشن و عفونت واژن

در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به بررسی ارتباط آویشن و عفونت واژن پرداخته ایم و به این سوال پاسخ داده ایم که آیا با مصرف آویشن می توانیم به عفونت واژن کمک کنیم یا خیر؟ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عفونت واژن چیست؟

از شایع ترین بیماری های مربوط به زنان میتوان به عفونت واژن اشاره کرد. این عارضه معمولا در سنین باروری زنان یعنی فاصله بین سن بلوغ تا دوران یائسگی بروز میکند و مجاری ادراری و تناسلی را درگیر میکند.

به طور معمولی عفونت واژن به معنای بروز التهاب و ترشحات خارج شده از مهبل است که ممکن است با سوزش و درد همراه است.

به طور کلی ۳۰ درصد از خانم‌ها در طول دوره حیات خود به عفونت واژن مبتلا می‌شوند.

در بسیاری از موارد این عارضه با درمان های خانگی قابل درمان است. اویشن یکی از گیاهان تاثیرگذار بر درمان عفونت است.

خواص آویشن برای عفونت واژن:

اویشن خواص بسیار شگفت انگیزی از جمله بهبود گلودرد ، کاهش فشار خون و کلسترول ، جلوگیری از مسمویت غذایی ، درمان برونشیت ، تسکین دردهای عضلانی ، درمان ضعف و بی حالی دارد.

اویشن دارای طبع گرم و خشک است و از بازرترین خواص ان میتوان به خاصیت ضدباکتری و ضد قارچی ان اشاره کرد و همین سبب برای درمان عفونت واژن ، مخمرها و کاندیدا آلبیکس موثر است.

خرید آویشن از عطاری آنلاین عطارمارت

از روش های بهره مندی از خواص آویشن جهت درمان عفونت واژن :

  • یکی از روش ها به این گونه است که اویشن را جوشانده و جوشانده ان را صاف نموده و دریک تشت بزرگ برزید و مدتی دران بنشینید.
  • دمنوش آویشن یکی از قدیمی ترین درمان های عفونت قارچی واژن می باشد و می توانید 1 قاشق چایخوری آویشن خشک را در یک فنجان آب جوشیده شده بریزید. سپس اجازه بدهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد و زمانی که خنک شد 2 تا 3 فنجان دمنوش در روز بنوشید.

تذکر :1) مصرف اویشن در دوران بارداری و شیردهنی زیان بار است.

2) در صورت زیاده روی در مصرف ان سبب بروز عوامل نامطلوبی از قبیل اختلال در کار دستگاه گوارش و کلیه ها می شود