آویشن و پریود شدن

در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به بررسی ارتباط مصرف آویشن و پریود شدن پرداخته ایم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

سالهاست که بسیاری از زنان و دختران نوجوان از درد های شکمی در دوران پریودی رنج می برند و به آن عادت کرده اند زیرا بسیاری از خانم ها درک درستی از این درد ندارند و آن را به عنوان بخشی طبیعی از چرخه ی پریودی می پذیرند.

این درد های مزمن اولیه، تاثیر خودش را از لحاظ روانی بر روی زنان و دختران داشته است به طوری که اکثر زنان در این دوره دچار ضعف اعصاب، زودرنجی، کاهش تمرکز می شوند. اما شواهد علمی نشان می دهند که با مصرف عصاره ها و روغن های گیاهی و یا جوشانده ی سبزیجات سبز مانند آویشن می توان درد های این دوران را تا حدودی کاهش داد.

دم کرده ی گیاه آویشن که برای سرفه، گلودرد و سرماخوردگی خوب است، می تواند بیماری های مربوط به دستگاه گوارش را نیز درمان کند. گیاه آویشن با خاصیت ضدمیکروبی و ضد قارچی که دارد عفونت های روده ای را درمان و بخور آن، پوست را از هر آلایندگی پاک می کند.

و همچنین بر طبق مطالعات دانشمندان مصرف دم کرده گیاه آویشن باعث کاهش انقباض و اسپاسم رحم شده و از درد گرفتگی رحم می کاهد و چای این گیاه با اثر آرام بخشی که دارد تنش های عصبی این دوران را کاهش می دهد.

متاسفانه در این دوران قاعدگی برخی از زنان برای کاهش درد خود سراغ داروهای شیمیایی مانند ایبوپروفن و یا مفنامیک اسید می روند که دانشمندان غربی به این نتیجه رسیدند که داروهای خانگی میزان اثر گذاری آن با داروهای شیمیایی برابری می کند.

بر طبق تحقیقات این دانشمندان مصرف زنجبیل، چای آویشن به اندازه ی ایبوپروفن در کاهش درد های پریودی موثر است.

مصرف چای آویشن نیز حتی می تواند درد های پیش از شروع پریودی را آرام کند. زیرا برخی از بانوان احساس درد در ناحیه ی شکمی پیش از دوران قاعدگی می کنند به دلیل انقباض عضلات رحم، که مصرف چای آویشن تاثیر زیادی بر گرفتگی عضلات پیش از دوران قاعدگی دارد.

مصرف روغن آویشن و کاهش درد پریودی

روغن مالی در دوران پریودی نیز توصیه شده است زیرا روغن آویشن همانند دم کرده ی آن خاصیت ضد اسپاسم و ضد گرفتگی دارد و می تواند درد ها و گرفتگی های این دوره را کاهش دهد.

در روز های اولیه ی شروع دوره مقداری روغن آویشن را در نواحی شکم و زیر شکم مالیده و ماساژ داده شود.

منابع

https://tribuneonlineng.com/how-thyme-tea-like-its-oil-soothes-menstrual-pain/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/