ارتباط به لیمو و قاعدگی

در این مقاله کوتاه از عطاری آنلاین عطارمارت به یک سوال پر تکرار پاسخ داده ایم. اینکه ارتباط به لیمو و قاعدگی چیست؟ اینکه در دوران قاعدگی می توان دمنوش به لیمو را مصرف کرد.

به لیمو درختچه ای معطر ، به ارتفاع 3 تا 5 متر با طبیعت گرم است که بیشتر در مناطق شمال کشت میشود. این گیاه معمولا برگ های خشنی دارد اما به محض اینکه در دست مالش داده میشود عطر ان فضا را پر میکند.

به لیمو برای رفع افسردگی و اختلالات اعصاب و دردهای قاعدگی بسیار موثر است.

به لیمو و قاعدگی:

از دیدگاه طب سنتی کسانی که به سردی مزاج مبتلا هستند بیش از افراد دیگر به دردهای قاعدگی دچار میشوند بنابراین مصرف مواد غذایی با طبیعت گرم به این افراد توصیه میشود.

در دوران قاعدگی با مصرف روزانه دمنوش هایی که طبع گرمی دارند مثل دمنوش به لیمو و یا زنجبیل میتوان دردهای قاعدگی را تسکین داد.

از خواص این گیاه میتوان به درمان دردهای عصبی ، سوءهاضمه ، سردرد ، نفخ ، هضم غذا ، تب بر و علائم سرماخوردگی اشاره کرد.

برای تهیه این دمنوش خوشبو و ارامش بخش کافیست یک قاشق برگ به لیمو را به همراه یک لیوان اب جوش بگذارید به مدت 20 دقیقه دم بکشد و سپس ان را با عسل شیرین نمایید و میل نمایید.

برای نگه داری به لیمو در زمان طولانی تر میتوان برگ خای این گیاه را جدا کرد و خشک کرد و سپس برگ های خشک شده ان را به مدت طولانی نگه داری نمایید.

تذکر : طبق تحقیقات انجام شده کسانی که مشکلات کلیوی دارند از به لیمو استفاده ننمایند و همچنین به دلیل اینکه تحقیقات کامل برای مصرف خانم های باردار و شیرده انجام نشده است ، از مصرف ان خودداری نمایند.

همچنین برای حفاظت از مینای دندان پس از مصرف به لیمو حداقل نیم ساعت صیر نمایید و سپس مسواک بزنید.