یک ظرف به لیمو

در این مینی مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به بررسی رابطه به لیمو و لاغری پرداخته ایم و به این سوال پاسخ داده ایم که آیا مصرف به لیمو می تواند در لاغری و کاهش وزن موثر باشد یا خیر؟

به لیمو چیست؟

گیاه به لیمو درخچه ای به ارتفاع 3 تا 6 متر دارد که معمولا از برگ های آن کاربرد فراوانی دارد و به صورت دمنوش در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و محبوبیت خاص خودش را دارد.

برگ های این گیاه کشیده و نیزه ای است و از لحاظ ظاهری برگ های خشنی دارد اما به محض این که با انگشت را لمس کنید عطر آن فضا را پر می کند.

به طور کلی گیاه به لیمو حاوی مواد موثره مختلفی از جمله اسید سیتریک ، پنتین ، فلاونوئید و ویتامین c ، کلسیم و منیزیم است.

به لیمو با طبع گرم دارای خاصیت آرامش بخش ، ضد نفخ ، ضد تپش قلب ، تقویت حافظه ، تقویت معده ، ضد سردرد ، درمان استرس اضطراب ، تب بر میباشد.

به لیمو و لاغری چه نسبتی با هم دارند؟

به لیمو حاوی مقداری آنتی اکسیدان و فلاونوئید است که میتوان چربی سوزی بدن را افزایش دهد و سبب لاغری شود. پس به لیمو و لاغری با هم نسبت دارند.

همچنین به لیمو باعث کمتر شدن تمایل برای مصرف شیرینی جات می شود. همچنین به لیمو باعث سرکوب اشتها می شود و در نتجیه به کاهش و کنترل وزن کمک زیادی میکند.

 

خرید به لیمو از عطاری آنلاین عطارمارت

 

مصرف به لیمو برای لاغری:

البته باید دقت داشته باشید که به لیمو را بدون قند و نبات مصرف نمایید.

همچنین می توان به لیمو را به همراه چای سبز دم نمود و مصرف نمایید و این دمنوش ترکیبی نیز میتواند تاثیر خوبی در لاغری داشته باشد.

فقط کافیست یک قاشق غذاخوری برگ به لیمو را در قوری ریخته به همراه آب جوش و به مدت 20 دقیقه کامل دم بکشد و سپس نوش جان کنید.

تذکر : طبق تحقیقات انجام شده کسانی که مشکلات کلیوی دارند از به لیمو استفاده ننمایند و همچنین به دلیل اینکه تحقیقات کامل برای مصرف خانم های باردار و شیرده انجام نشده است ، از مصرف ان خودداری نمایند.

همچنین برای حفاظت از مینای دندان پس از مصرف به لیمو حداقل نیم ساعت صیر نمایید و سپس مسواک بزنید.

در پایان می توان نتیجه گرفت که به لیمو و لاغری با هم ارتباط دارند و کسانی که تمایل دارند لاغری و کاهش وزن را تجربه کنند می توانند در رژیم غذایی خود به لیمو را قرار بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *