بایدها و نبایدهای مصرف عسل با سایر خوراکی ها

عسل را با چه چیزهایی بخوریم بهتر است؟ غذا می تواند دشمن شما باشد این جمله ای است علمی که امروزه توسط پزشکان زیاد به کار برده می شود. مواد خوراکی می تواند شفا بخش شما باشد و یا می تواند شما را بیمار کند و تنها به نحوه ی انتخاب شما بستگی دارد. چگونه خوردن و کی خوردن و چه چیزی خوردن را دانش غذا می گویند. امروزه هر انسانی که خواستار زندگی خوب و سالم و افزایش طول عمر است باید با این دانش آشنایی داشته باشد. در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به بررسی ترکیب عسل با سایر مواد خوراکی پرداخته ایم که در ادامه لیست آن ها را مشاهده می کنید.

  • عسل و تربچه

  • چای و عسل

  • سیاه دانه و عسل

  • عسل و دارچین

  • عسل و آبلیمو

  • عسل و زنجبیل

  • عسل و سیر

  • عسل و خربزه

دانش غذا علاوه بر چگونه خوردن و کی خوردن بر فواید ترکیبات غذایی و نحوه ی صحیح غذا خوردن تاکید دارد برای مثال :اگر شما بدانید ترکیب چای سبز و آب مرکبات سبب توانایی جذب آنتی اکسیدان ها را تا پنج برابر افزایش می شود همیشه چای سبز خود را با آب مرکبات مخلوط خواهید کرد.

عسل یکی از موادی است که اگر روزانه در رژیم غذایی ما قرار بگیرد بسیار مفید خواهد بود. خوردن عسل روزانه به تقویت انرژی بدن شما کمک می کند، تاثیر مستقیم بر کاهش وزن شما دارد و سبب درخشش پوست شما می شود.

 خواص عسل این ماده ی طبیعی شفابخش بی شمار می باشد. اگر درباره ی این ماده ی شگفت انگیز دانش غذایی کافی نداشته باشیم ممکن است با خوردن عسل نه تنها برای بدن ما مفید نباشد بلکه موجب ضرر رساندن به بدن هم بشود.

عسل سرشار از آنتی اکسیدان، خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی می باشد. اگر انتخاب ما برای ترکیب کردن عسل با دیگر مواد غذایی اشتباه باشد نه تنها دیگر خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی خود را از دست می دهد بلکه تولید سم در بدن انسان می کند.

نکته دیگر در این موضوع این است که فرقی بین انواع عسل در ترکیب با سایر مواد غذایی وجود ندارد و در این مقاله به طور کلی به بررسی ترکیب عسل با مواد مختلف پرداخته شده است.

ترکیب عسل با سایر خوراکی ها چگونه است؟

بایدها و نبایدهای ترکیب عسل با سایر مواد:

عسل و تربچه:

اگر سالاد درست کردید و متوجه شدید در آن تربچه وجود دارد هرگز از سس عسل استفاده نکنید زیرا ترکیب عسل و تربچه سبب آزاد شدن سموم در بدن می شود.

ترکیب چای و عسل:

اغلب مردم به منظور کاهش وزن، عسل را در آب گرم مخلوط می کنند. اگر دمای آب کم باشد و ولرم باشد اشکالی ایجاد نمی کند. مشکل زمانی ایجاد می شود که با آب جوش خورده می شود. ترکیب عسل با آب جوش و یا ترکیب عسل و چای سبب افزایش سموم در بدن می شود. (1)

ترکیب سیاه دانه و عسل:

ترکیب سیاه دانه و عسل که از آن با معجون سلامتی یاد می شود. از گذشته های دور در طب سنتی تا به امروزه بسیار مورد توجه بوده است. سیاه دانه به دلیل داشتن فیبر بالا دانه ی رژیمی محسوب می شود. این دانه به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون کمک می کند و سبب تقویت قلب و قوای عمومی بدن می شود. دانه ی سیاه دانه درد های مفصلی را آرام می کند و در کنترل دیابت نیز موثر است. وقتی این دانه ی مقوی در کنار عسل انرژی بخش قرار می گیرد ترکیب سلامتی فوق العاده ای را ایجاد می کند.

اگر بتوان تنها یک خاصیت مهم و اصلی را برای این معجون نام برد آن هم تقویت قوای عمومی بدن می باشد. معجون عسل و سیاه دانه می تواند سنگ کلیه و سنگ مثانه ی شما را دفع کند، اگر دچار زخم معده هستید و نفخ شدیدی دارید چاره ی آن معجون عسل و سیاه دانه می باشد. این معجون می تواند سرماخوردگی های مداوم و التهاب سینه و گلو را درمان کند.

برای مصرف این معجون حتما باید به این نکته توجه کرد که سیاه دانه اگر کوبیده شود بلافاصله باید با عسل مخلوط شود اگر در هوای آزاد قرار گیرد اقدام به تولید سم می کند و اما نکته ی آخر این معجون خاصیت دارویی دارد پس باید حتما با متخصص طب مشورت و مصرف شود.

ترکیب عسل و دارچین:

عسل و دارچین دو ماده ی پر خاصیت هستند که وقتی با یکدیگر مخلوط شوند می تواند به قول عوام هربیماری را درمان کنند. عسل این شهد شیرین طبیعی قرن ها مورد استفاده ی غذایی و دارویی قرار می گرفته است و امروزه در پخت پز و نوشیدنی ها نیز کاربرد دارد. دارچین نیز که از تنه ی درخت دارچین تهیه می شود به صورت ادویه در غذا به کار می رود.ترکیب عسل و دارچین یک درمان طبیعی برای بیماری آلزایمر و پارکینسون محسوب می شود. بانوان این ترکیب مفید را مورد توجه خود قرار دهند از عسل و دارچین می توان برای کاهش درد هنگام قائدگی وکاهش ابتلا به سندرم تخمدان نیز می توان بهره برد و همچنین برای زیبایی و شفافیت پوست صورت خود می توان ماسک عسل و دارچین را استفاده کرد.

ترکیب عسل و دارچین می تواند به کاهش التهاب کمک کند و سبب کند شدن رشد سلول های سرطانی شود.

ترکیب عسل و آبلیمو:

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که مشغله ی فراوان دارید ولی وقتی مراقبت از خود و ورزش کردن ندارید بهتر است از این ترکیب بهره ببرید.

لیمو تازه سرشار از ویتامین ث می باشد این ویتامین سبب تقویت قوای عمومی بدن شده و به مقابله با ویروس ها می پردازد. عسل و آبلیمو هردو سرشار از پتاسیم بوده که برای تقویت قوای جسمانی بدن به خصوص سرماخوردگی مفید می باشد. همانطور که می دانید عسل به عنوان ماده ی خوراکی ضد عفونی کننده و ضد قارچ شناخته می شود. وقتی عسل با آبلیمو ترکیب شود اقدام به سم زدایی از بدن نموده و اندام های بدن را ضد عفونی می کند.

لیمو به به دلیل خاصیت کلاژن سازی که برای پوست دارد می تواند پوست شما را شفاف و تازه کند وقتی لیمو با عسل ترکیب شود ماسک جوان کننده و از بین برنده ی جوش های صورت به حساب می آید. و در پایان اگر به دنبال کاهش وزن هستید معجون عسل و آبلیمو را صبح ناشتا فراموش نکنید.

ترکیب عسل با زنجبیل یا ترکیب عسل با آبلیمو

ترکیب عسل و زنجبیل:

امروزه گیاهان طبیعی برای درمان بیماری ها مورد توجه مردم قرار گرفته است. یکی از این گیاهان شفا بخش زنجبیل می باشد. وقتی عسل با زنجبیل ترکیب شود خواص زنجبیل چندین برابر می شود زیرا عسل نقش جذب کنندگی را ایفا می کند. ترکیب عسل با زنجبیل سبب می شود که خاصیت های زنجبیل با کیفیت بهتری صورت گیرد. زنجبیل خاصیت خلط آوری دارد و بوی تند و تیز آن سبب می شود در کنار عسل برای بیماری های سرماخوردگی و ناراحتی های گلو و سینه مناسب باشد. همچنین زنجبیل کمک به کاهش کلسترول خون و جلوگیری از لخته شدن خون در رگ ها می کند. از دیگر خواص زنجبیل و عسل سبب تقویت عمومی بدن می باشد و می تواند از رشد سلول های سرطانی روده ی بزرگ جلوگیری کند. امروزه مردم از ترکیب عسل و زنجبیل برای کاهش التهابات و ورم های زانو و درد های مفصلی بهره می برند.

یکی دیگر از مزایای ترکیب عسل و زنجبیل درمان دیابت می باشد مصرف روزانه ی این ترکیب به کاهش قند خون کمک می کند.

ترکیب عسل و سیر:

سیر و عسل دو ماده ی خوراکی سرشار از آنتی بیوتیک هستند که به تقویت قوای عمومی بدن کمک می کنند.سیر سرشار از آلیسین می باشد این ماده حاوی اکسیژن، گوگرد و سایر مواد شیمیایی می باشد که به سیر خاصیت مبارزه با میکروب هارا می بخشد. ترکیب سیر و عسل از گذشته های دور مورد استفاده ی مردم نیز قرار می گرفته است ترکیب سیر و عسل می تواند از رشد باکتری های بیماری زا مانند بیماری ذات الریه جلوگیری کند. این ترکیب مغذی به قدری مفید می باشد که حتی می تواند برخی از عفونت های باکتریایی را درمان کند که آنتی بیوتیک ها از درمان آنها عاجز هستند.

ترکیب سیر و عسل ضد ویروس بوده و بیماری هایی با منشا ویروس خصوصا سرماخوردگی را درمان می کند. ترکیب معجزه آسا سیر و عسل از لخته شدن خون در عروق خونی جلوگیری می کند و سبب کاهش فشار خون بالا می شود. مطالعات نشان داده مصرف سیر و عسل از زوال عقل جلوگیری کرده و سبب به تعویق افتادن آلزایمر می شود. اگر خواهان تمرکز ذهنی هستید مصرف سیر و عسل را فراموش نکنید.

ترکیب عسل و خربزه:

ترکیب عسل و خربزه یکی از بحث های چالش برانگیز از گذشته تا به حال بوده است. باور برخی این است که خوردن عسل و خربزه موجب مرگ می شود. البته نمی شود این نظریه را به قاطع تایید و یا تکذیب کرد ولی به صراحت می توان گفت ترکیب عسل به همراه خربزه یک واکنشی نشان می دهد که نتیجه ی این واکنش بوجود آمدن ماده ی سفت و سختی می شود. هضم این ماده سفت برای دستگاه گوارش سخت است و موجب دل درد می شود البته این دل درد ها موجب مرگ افراد نمی شود.

نتیجه گیری

ما در این مقاله باید ها و نباید های مصرف عسل را معرفی کردیم و گفتیم که عسل به عنوان یک مکمل و عامل جذب کننده به کمک دیگر مواد خوراکی آمده و سبب جذب بهتر مواد غذایی در بدن می شود منتهی باید دقت داشت که مصرف عسل به همراه این مواد خوراکی حتما باید با نظر متخصص همراه باشد تا نتیجه بهتری حاصل شود. همچنین برای خرید عسل می توانید از سایت عطاری آنلاین عطارمارت اقدام نمایید و درب منزل تحویل بگیرید.

برچسب‌ها