خواص و مصرف هلیله سیاه برای یبوست

در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به بررسی یک موضوع مهم دیگر یعنی خواص هلیله سیاه برای یبوست این مسئله مضمن برای بسیاری از افراد پرداخته ایم. پس اگر شما هم به این مشکل برخوردید حتما تا انتهای این مینی مقاله با ما همراه باشید و نظرات ارزشمند خودتون رو برای ما ارسال کنید.

یکی از معروف ترین گیاهان دارویی هلیله سیاه نام دارد .هلیله یک درخت هندی به ارتفاع 3 تا 4 متر است که به ان هلیله کابلی نیز میگویند. هلیله در ابتدا نارس و کوچیک و تازه است که به ان هلیله زرد میگوند و بعد از گذشت مدتی که میوه ان بزرگتر و رسیده شد و رنگ ان تیره نیشود که به ان هلیله سیاه میگویند.

این میوه کمی مزه تلخی دارد و طبیعت ان گرم و خشک است. بهترین و مرغوب ترین نوع ان است که میوه ها سفت ، بدون دانه و سیاه رنگ باشد.

به دلیل خواص فوق العاده ان به اکسیر جوانی نیز شهرت دارد.

خواص متعددی میتوان برای این میوه های سیاه رنگ نام برد از جمله درمان سفیدی مو ، ریزش مو ، حافظه ، تقویت معده ، سفید شدن دندان ها ، پیشگیری و درمان دیابت ،پیشگیری از ابتلا به سرطان و رفع یبوست را نام برد.

اگر هلیله سیاه به طور منظوم مصرف شود در جذب مواد غذایی و عمل هضم تاثیر بسیار زیادی دارد و باعث دفع سموم از معده خواهد شد.

مصرف هلیله سیاه برای یبوست:

پودر هلیله سیاه به جهت اینکه باعث بهبود حرکات روده میشود بسیار ملین خوبی شناخته شده است. و برای جلوگیری از یبوست و بواسیر بسیار مفید است.

روش های مصرف هلیله سیاه برای یبوست:

  • نصف قاشق چایخوری هلیله سیاه را با یک لیوان اب جوش مخلوط کرده سپس دم نمایید و دو ساعت بعد از ناهار و شام میل نمایید.
  • به مدت 40 شب بدون وقفه پنج گرم پودر هلیله سیاه را به همراه اب مصرف نموده ونتیجه حتمی ان را برای درمان یبوست خواهید دید.

تذکر:

هلیله برای خانم های باردار منع مصرف دارد.

برای مادران شیرده مصرف هلیله مناسب نمیباشد زیرا باعث کاهش شیرمادر میشود.

هلیله سیاه در ابتدای مصرف باعث نفخ میشود بنابراین اگر دچار نفخ زیاد هستید هلیله مصرف ننمایید.

در صورت مشاهده هرگونه عوارض دیگر مصرف ان را قطع کنید.

خرید هلیله سیاه از عطاری آنلاین عطارمارت