خواص رازیانه برای تخمدان

رازیانه به عنوان گیاهی دارویی در طب سنتی و طب مدرن شناخته می شود. رازیانه در طب سنتی ایرانی دارای طبع گرمی است که دارای درمانی موثر بر بیماری های مربوط به زنان است. در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به بررسی ارتباط رازیانه و تخمدان پرداخته ایم.

کیست تخمدان چیست؟

یکی از بیماری های متداول و رایج در میان بانوان تنبلی تخمدان می باشد. زمانی که تخمدان های فردی به طور منظم عمل تخمک گذاری را انجام ندهد و یا آن ها را آزاد نکند این تخمک ها تجمع کرده و موجب تشکیل کیست می شود. کیست تخمدان یک اختلال درون ریز است که علت های مختلفی نظیر استرس، سردی رحم، عملکرد ناهمگون هورمون ها و یا وجود التهاب از دلایل به وجود آمدن آن است.

چرا باید از رازیانه برای درمان کیست تخمدان استفاده کنیم؟

دمنوش رازیانه

امروزه با توجه به عوارض داروهای شیمیایی استفاده از داروهای گیاهی ارزان و در دسترس بسیار توصیه می شود که رازیانه یکی از همین گیاه های دارویی می باشد که برای سلامتی بانوان پیشنهاد می شود.

رازیانه با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارد برای درمان این بیماری استفاده میشود. استفاده از دمنوش رازیانه به طور هفتگی رحم را گرم و التهاب آن را کاهش می دهد و مانع از تجمع تخمک ها می شود. رازیانه هورمون های زنانه را تنظیم و درد های دوران قاعدگی را کاهش می دهد. رازیانه می تواند ناباروری ناشی از تنبلی تخمدان را نیز درمان کند. و همچین رازیانه سرشار از ویتامین های C، A، K می باشد. رازیانه با دارا بودن مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، آهن و فسفر برای زیبایی پوست و مو و همچنین سلامت استخوان ها مفید است

چگونه رازیانه را مصرف کنیم؟

دانه های رازیانه را می توان دم کرد و به صورت دمنوش استفاده کرد و یا می توان آن را آسیاب و همراه با عسل میل کرد.

روغن رازیانه برای از بین بردن موهای زائد مفید است و بخور آن برای پاکسازی عمیق پوست صورت کاربرد دارد.

نتیجه گیری

در این مقاله خواص دانه های رازیانه برای درمان بیماری های مربوط به زنان بررسی شد. رازیانه با تقویت هورمون استروژن در بانوان موجب تنظیم عملکرد رحم و تخمدان شده و تنبلی تخمدان، درد های قاعدگی و ناباروری را درمان می کند.

منابع

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC

http://jams.arakmu.ac.ir/browse.php?a_id

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *