خواص رازیانه برای رحم

در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به بررسی خواص رازیانه برای رحم پرداخته ایم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. برای تحریر این مقاله از سایت های معتبر علمی مطالب گردآوری شده است.

رازیانه یک سبزی مغذی و کم چرب است که دارای پیاز و برگ هایی با طعم ملایم و شیرین است که دانه های آن طعم و بویی تند تر دارد و این دانه ها در صنعت آشپزی دارای کاربرد های فراوانی است. جدا از کاربرد های آشپزی فراوان دانه های رازیانه، دارای طیف وسیعی از خاصیت های درمانی و مفید برای حفظ سلامتی اندام های بدن است.

رازیانه سرشار از آنتی اکسیدان است می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند و همچنین با خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی که دارد برای بیماری های عفونی نیز مناسب است.

رازیانه و درمان بیماری های زنان

یکی از چشمگیرترین خاصیت گیاه رازیانه تقویت هورمون استروژن در زنان می باشد به طوری که رازیانه را گیاهی دارویی مخصوص خانم ها نامیده اند زیرا مصرف رازیانه سبب ترشح و عملکرد بهتر این هورمون در بدن زنان می شود و بیماری های مربوط به عملکرد ضعیف این هورمون را بهبود می بخشد.

رازیانه با طبع گرمی که دارد رحم را گرم و پاکسازی می کند.

آنتی اکسیدان های پلی فنول عوامل ضد التهابی قوی هستند که اثرات قدرتمندی بر روی رحم و سلامت آن دارند. مصرف رازیانه سرطان و عفونت های رحم و دستگاه تناسلی را به صفر می رساند.

رازیانه حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی از جمله منگنز، مس، پتاسیم و سدیم است که برای ترمیم ایمنی و بافت سلول های پوستی حایز اهمیت است.

رازیانه میزان باروی را افزایش می دهد.

رازیانه قاعدگی را تنظیم و از درد های دوران آن می کاهد.

رازیانه تنبلی تخمدان را درمان و ناباروری ناشی از کیست تخمدان را برطرف میکند.

رازیانه برای یائستگی نیز توصیه شده است زیرا سبب کاهش علائم آن می شود.

رازیانه سبب کاهش موهای زائد در صورت شده و به کلاژن سازی سلول های پوست کمک می کند.

از بین برنده ی عفونت های واژینال و خشکی واژن است زیرا از رشد باکتری ها و مخمر های بالقوه جلوگیری می کند.

نکته آخر در مورد خواص رازیانه برای رحم:

اگرچه خوردن رازیانه و دانه های آن برای بدن بی خطر است اما زنان باردار باید از خوردن دمنوش و عرق این گیاه خودداری کنند. و همچنین ممکن است با برخی از دارو ها مانند قرص های استروژن و بعضی از داروهای سرطانی تداخل داشته باشد.

نتیجه گیری

رازیانه گیاهی دارویی سرشار از خواص فراوان برای زنان به شمار می رود. رازیانه برای درمان بیماری های دستگاه تولید مثل زنان کاربرد دارد.

منابع

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC

https://www.webmd.com/food-recipes/health-benefits

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *