خواص رازیانه برای مردان

رازیانه یکی از گیاهان دارویی پر خاصیت می باشد که در مقالات قبل به برخی از خواص آن پرداخته ایم. در این مقاله به بررسی خواص رازیانه برای مردان اشاره کرده ایم. تا انتهای این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت همراه ما باشید.

رازیانه گیاهی است معطر و خوش طعم و بسیار پر خاصیت که از قرن ها مورد استفاده ی دارویی قرار می گرفته است. ساقه، پیاز و دانه های خشک شده ی رازیانه را می توان برای مصارف دارویی و خانگی مصرف کرد. دانه ی رازیانه با اینکه دارای کالری کمی است ولی سرشار از ریز مغذی ها است که برای سلامتی بسیار توصیه شده است. دانه های رازیانه سرشار از ویتامین، کلسیم، آهن، فیبر و غنی از ویتامین C  وA  که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مناسب است.

رازیانه برای مردان مناسب است؟

دانه های رازیانه حاوی مقادیر زیادی استروژن است که برای تنظیم هورمون های زنانه  بسیار مفید است. رازیانه موجب ازدیاد شیر مادران شیرده شده و عادت ماهیانه در دختران را نیز منظم می کند. اما جالب است بدانید مصرف رازیانه برای مردان نیز حائز اهمیت است زیرا رازیانه موجب غلظت و تحرک بیشتر اسپرم شده و قدرت باروری مردان را نیز تاحدودی افزایش می دهد اما نباید در مصرف آن توسط آقایان زیاده روی شود.

علاوه بر خواص بالا برای آقایان دارای فواید دیگری نیز می باشد…

تنظیم فشار خون در مردان

پتاسیم موجود در رازیانه موجب می شود که مایعات موجود در جریان خون تنظیم گردد و فشار خون را متعادل سازد. مصرف رازیانه برای کنترل ضربان قلب و فشار خون در مردان پیشنهاد می شود.

پاکسازی دستگاه تنفسی در مردان

مواد ریز مغذی دانه های رازیانه به پاکسازی مجاری تنفسی و سینوس ها کمک می کند. مصرف دمنوش و بخور رازیانه باعث کاهش علائم آسم شده و برونشیت را نیز درمان می کند.

بهبود بینایی در مردان

مصرف دمنوش رازیانه برای نور چشم و برگشت سو آن بسیار مناسب است زیرا رازیانه حاوی ویتامین A  است که یکی از ویتامین های حیاتی برای چشم محسوب می شود.

ضد سرطان

طبق تحقیقات دانشمندان دانه ی رازیانه به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد مانع از بروز سرطان در مردان می شود. دانه ی رازیانه می تواند رادیکال های آزاد را خنثی و از پیشرفت سرطان نیز جلوگیری کند.

بهبود سلامت دستگاه گوارش در مردان

مصرف رازیانه ناراحتی های دستگاه گوارش اعم از نفخ، درد های شکمی واسهال را درمان می کند. همچنین دمنوش رازیانه به هضم آسان غذا نیز کمک می کند.

نتیجه گیری

رازیانه دارای خواص بیشماری برای مردان است و از جمله فواید آن می توان به ضد سرطان، بهبود بینایی و تنظیم فشار خون اشاره کرد.

منابع

https://pharmeasy.in/blog/

https://www.healthline.com/nutrition/fennel-and-fennel-seed-

یک دیدگاه برای “آیا مردان می توانند رازیانه مصرف کنند؟”

  1. حکیم خیراندیش بیان داشته که رازیانه سبب کم کردن قدرت باروری درمردان میشود.من سالهست که مجردم وهمینطوردوستم ازرازیانه دمنوش ویادرپخت نان استفاده کردیم وبواقع میزان اسپرم سازی روکم کرده بطوریکه تاوقتی استفاده میکنی نیازبه همخوابی بازن نداری..وتعجبم ازاینکه دربعضی تبلیغات طب سنتی نوشته اندبادیان سبب تقویت قوای جنسی مردان میشود..این کاملاغیرحرفه ای ودروغ است..بادیان قدرت باروری واسپرم سازی وکم میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *