روش تقویت و پرپشت شدن مژه و ابرو با درمانگرهای طبیعی

کمبود کلسیم و ویتامین های گروه ب می تواند برای مو آسیب رسان باشد، می توانید از مخلوط یک لیوان شیر به همراه عسل، زرده تخم مرغ، یک قرص مخمر آبجو در صبحانه جهت تقویت مو استفاده نمایید

یا مخلوط زرده تخم مرغ و کمی قرص جلوگیری از بارداری پودر شده به همراه کمی قهوه به موهایتان و خط رویش مژه هایتان بمالید و پانزده تا سی دقیقه صبر کنید و آن را بشویید، اما دقت کنید داخل چشم نرود. حتی هر روز می توانید با جوشانده قهوه به همراه مورد و سدر به مقدار مساوی و به کمک پنبه موضع (ابرو یا مژه) را ماساژ دهید.

تقویت مو :

عدم تعادل هورمونی، آلودگی هوا، سوء تغذیه، استحمام کم، اختلال در اعصاب، نارسایی تیروئید و غدد فوق کلیه، کم خوابی، کار زیاد و مشغله فکری و … می تواند برای مو مضر باشد. برای تقویت مو می توانید مو را با چای دم کرده آبکشی نمایید.

همچنین می توانید هفت گرم مورد را به همراه، چهار گرم کتیرا، سه گرم روناس، پنج گرم قهوه، کمی گوگرد زرد، چهار عدد برگ گردو، چهار گرم کندش (توجه داشته باشید که کندش عطسه آور است، در صورت حساسیت از ان استفاده نکنید)، شش گرم سدر، پنج گرم گزنه، کمی فلفل قرمز، شش گرم اکلیل کوهی (رزماری)، هفت گرم تخم کلم و بیست عدد سیر را به مدت سی تا چهل روز در الکل سفید خوراکی بخوابانید و تنتور بسازید، سپس با آب مقطر رقیق کنید و روزی سه بار به موهایتان بمالید. همچنین مالیدن روغن گیاه کتان، یا روغن بنفشه هم نافع است.

نسخه موثر در تقویت رویش مو و پیاز مو :

هشت عدد مغز گردو، سیزده عدد بادام، شانزده عدد فندق و هجده عدد مغز پسته پودر شده را با یک عدد تخم مرغ کامل مخلوط کرده و از شب تا صبح روی سر بگذارید. همچنین آب برگ کنجد برای تقویت مو و بلند شدن آن تاثیر نیکو دارد و برای این کار بایستی آب آن را با کوبیدن یا فشار، گرفت و به سر مالید. مخلوط کردن آب برگ کنجد با حنا، جهت مشکی کردن مو نیز نتایج نیکو دارد و روغن کنجد برای جلای مو بسیار مفید و بهترین روغن هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *