روغن میخک برای مو

در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به بررسی خواص و مصرف روغن میخک برای مو و سر پرداخته ایم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا در این زمینه آخرین اطلاعات علمی را به شما نشان دهیم.

داشتن موهایی سالم و پرپشت آرزوی هر انسانی است زیرا موهای زیبا سبب افزایش اعتماد به نفس می شود و به شخصیت افراد می افزاید. به همینظور بسیاری از افراد برای درمان موهای خود سراغ شامپو ها و روغن های نارمرغوب رفته و بیشتر از آن که مفید باشند آسیب زا هستند.

مهمترین مشکل ریزش مو عدم تغذیه ی مناسب، وجود مواد شیمیایی در شامپو ها  و مهمترین آن نرسیدن مواد مغذی و سالم به پوست سر است.

چرا روغن میخک برای مو استفاده کنیم؟

روغن میخک با دارا بودن اوژنول، مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و انواع ویتامین ها برای پوست سر یک ماده ی مغذی محسوب می شود.

رویش و رشد سریع موها

برای اینکه رشد مجدد اتفاق بیوفتد نیاز است که ریشه ی مو تحریک شود که با ماساژ پوست سر با مواد مغذی این امر امکان پذیر است. روغن میخک به دلیل دارا بودن ویتامین های حیاتی برای شد مجدد موها موجب رشد مو شده و تراکم موهای سر را افزایش می دهد.

استفاده از روغن میخک گردش خون در زیر پوست سر را بهبود می بخشد و موجب اکسیژن رسانی به ریشه ی موها می شود.

درمان خارش و شوره ی سر

یکی از مهمترین دلایل ایجاد شوره ی سر وجود چربی های ناسالم بر روی پوست و همنیطور خشکی پوست می باشد که میخک با دارا بودن بتاکاروتن می تواند درمانی برای شوره ی سر باشد زیرا میخک سبب تقویت سلول های پوستی سر می شود و رطوبت لازم برای ریشه ها را نیز فراهم می کند.

خارش پوست نیز دو علت دارد یا پوست سر خشک است و یا به قارچ مبتلاست که استفاده از روغن میخک مرهمی بر درمان خارش پوستی می باشد. روغن میخک با دارا بودن خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی که دارد پوست سر را پاکسازی و تمیز می کند و به صورت یک آبرسان طبیعی رطوبت پوست را نیز فراهم می کند.

جلوگیری از سفید شدن مو

استفاده از روغن میخک روند سفید شدن موها را به تاخیر می اندازد. اوژنول دارای درصد بالایی از آنتی اکسیدان است که از اکسید شدن ساقه و ریشه ی موها جلوگیری می کند. روغن میخک به ریشه ی مو کمک می کند رنگدانه ی خود را حفظ کند و دیر تر سفید شود.

نتیجه گیری

روغن میخک به دلیل دارا بودن درصد زیادی از آنتی اکسیدان از روند سفید شدن موها جلوگیری می کند و همینطور سبب پاکسازی و رشد مجدد موها می شود.

منابع

https://www.healthshots.com/beauty/hair-care/can-allopathy-treat-hair-fall-better-than-ayurvedic-remedies/

https://www.emedihealth.com/skin-beauty/hair-scalp/clove-oil-hair-benefits

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *