سیاه دانه و سنگ صفرا، آیا ارتباط دارند؟

یکی از سوالات متداول مردم ارتباط سیاه دانه و سنگ صفرا می باشد. اینکه آیا مصرف سیاه دانه می تواند در بهبود و درمان سنگ صفرا کمک کند یا خیر. در ادامه کارشناسان عطاری آنلاین عطارمارت به این سوال پاسخ می دهند.

کیسه صفرا محل ذخیره ماده ای به نام صفراست که به وسیله کبد ساخته می شود و از طریق مجاری های خاصی به روده منتقل می شود. اگر مقدار مواد تشکیل دهنده صفرا نامتعادل شود سنگ صفرا تشکیل می شوند.

سنگ صفرا گاهی با درد همراه است و گاهی دردی به همراه ندارد.

علایم داشتن سنگ صفرا :

تب و لرز

اسهال و استفراغ

یرقان

درد خفیف تا شدید در بالای شکم که گاهی انتشار به پشت دارد و تا 30 دقیقه طول می کشد.

رژیم غذایی مناسب برای افراد دارای سنگ صفرا :

مصرف مایعات تا 2 لیتر در روز

مصرف میوه و سبزیجات

مصرف چربی ها و شیرینی ها را به حداقل برسانید مخصوصا مصرف چربی های اشباع شده نظیر روغن های جامد و حیوانی و فقط از چربی های اشباع نشده نظیر روغن افتاب گردان و کلزا و … استفاده گردد

 

⇐⇐ خرید سیاه دانه از عطاری آنلاین عطارمارت ⇒⇒

 

سیاه دانه و سنگ صفرا:

و اما سیاه دانه نیز دانه های روغنی مفیدی برای مبارزه با سنگ صفرا است. پس سیاه دانه و سنگ صفرا ارتباط مستقیمی با هم دارند.

سیاه دانه خواص پرکاربردی مانند درمان زخم معده ، درمان سرماخوردگی ، سینوزیت و تسکین روماتیسم دارد.

این گیاه شامل مقداری زیادی ماده پتاسیم و ویتامین های A و  B و C است.

می توان برای درمان و جلوگیری از سنگ صفرا از این گیاه پر ارزش بهره مند شد.

روش مصرف سیاه دانه برای سنگ صفرا:

برای بهره مندی از سیاه دانه برای سنگ صفرا باید به نسبت 3 به 1 یعنی 1 قاشق پودر سیاه دانه با 3 قاشق عسل مخلوط شده و صبح ناشتا و شب 1 قاشق مرباخوری مصرف شود.

توجه داشته باشید بلافاصله بعد از پودر شدن سیاه دانه باید ان را عسل مخلوط شود زیرا در مجاورت هوا خواص خود را از دست می دهد.

این معجون را فقط تا 3 ماه می توان نگهداری کرد .

تذکر : سیاه دانه به دلیل قاعدگی آوری که دارد به هیچ عنوام خانم های باردار نباید مصرف کنند اما مصرف ان برای خانم ها در دوران شیردهی ممانعتی ندارد.

پس در پایان نتیجه می گیریم که سیاه دانه و سنگ صفرا می توانند با هم ارتباط داشته باشند و کسایی که دارای بدن سنگ سازی هستند می توانند زیر نظر پزشک مصرف سیاه دانه را طبق روش خود داشته باشند و بهبود این مسئله کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *