کودکی که لکنت زبان دارد و با سیاه دانه می توان درمان کرد.

یکی از مسائلی که مشتریان به دنبال پاسخگویی به آن هستند موضوع ارتباط سیاه دانه و لکنت زبان می باشد. ما در این مینی مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به این موضوع پاسخ داده ایم و اطلاعات خوبی در مورد لکنت زبان بیان داشته ایم.

لکنت زبان چیست و چه زمانی اتفاق می افتد؟

به گفته کارشناسان لکنت زمانی رخ می دهد که در گفتار طبیعی وقفه ای ایجاد شود و در یک کلمه حروف را با تشدید تکرار میشود مانند می خخخخخخواهم

لکنت به شکل های مختلفی دیده می شود. در برخی کودکان به شکل فشار های عصبی، تیک های جسمانی و گاهی گریه همراه است و برای گروهی دیگر باعث ناتوانی در ارتباطات کلامی است.

شروع لکنت در کودکان از 3 تا 6 سالگی بوده و غالبا کودکان در 5 سالگی به لکنت دچار می شوند و این اتفاق به ندرت از 6 سالگی به بعد دیده شده است.

راه های خلاقانه زیادی برای بهبود شرایط وجود دارد مانند گفتار درمانی اما از روش خوراکی و گیاهان دارویی نیز می توان تا حدودی در صدد رفع این مشکل درآمد و به بهبود آن کمک کرد .

برای کودکانی که زمینه ارثی ندارد و دچار لکنت می شوند می توان یکی از دلایل آن استفاده از موز قبل از 2 سالگی باشد که به کودکان به عنوان کمکی داده می شود.

سیاه دانه و لکنت زبان:

گیاهانی که برای درمان و بهبود لکنت زبان از انها استفادده می شود سیاه دانه و عاقرقرحا است. پس مصرف سیاه دانه و لکنت زبان با هم ارتباط دارند.

به طور کلی کارشناسان طب سنتی بر این اعتقاد هستند که خوردن غذاهایی با طبع سرد باعث شل شدن ماهیچه های زبان شده و لکنت را تشدید می کند بنابراین توصیه آن ها براین است که مصرف لبنیات و سردی ها را کاهش و بیشتر به سمت خوردن گرمی ها متمایل شوند و سیاه دانه که طبع بسیار گرم و خشکی را دارد به این افراد توصیه می کنند.

برای خرید سیاه دانه می توانید از عطاری آنلاین عطارمارت اقدام کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

روش مصرف سیاه دانه برای لکنت زبان:

سیاهد انه را میتوان پودر کرد و با عسل مخلوط و صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری به کودک خورانیده شود.

دقت داشته باشید که پس از پودر شدن سیاه دانه سریعا آن را با عسل مخلوط نمایید تا در مجاورت هوا قرار نگیرد.

البته همانطور که گفته شد این توصیه برای کودکان بالای دوسال است زیرا کودکان در زیر 2 سال دچار لکنت زبان نمی شوند.

نتیجه گیری در مورد سیاه دانه و لکنت زبان:

در این مقاله ما در مورد لکنت زبان مطالبی را بیان کردیم و در قسمت موارد موثر در بهبود لکنت زبان به مصرف گرمی جات همچون سیاه دانه اشاره کردیم که می تواند در بهبود لکنت زبان موثر باشد. پس مصرف سیاه دانه و لکنت زبان ارتباط مناسبی با هم دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *