یک ظرف سیاه دانه در کنار روغن سیاه دانه

یکی از موضوعاتی که پیرامون مصرف سیاه دانه مطرح می شود ارتباط سیاه دانه و یائسگی می باشد. در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به بررسی این سوال پرداخته ایم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

سیاه دانه از گیاهان مهم دارویی است با طبعی گرم و خشک.

از این گیاه سالیان دراز بخاطر خواص فوق العاده ای نظیر ضد سرطان ، تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین به دلیل داشتن گرمی در طبع آن جهت بهبود ارتروز و بیماری های مفصلی استفاده می شده است.

سیاه دانه فشارخون را تنظیم میکند علاوه بر آن برای خانم هایی که سیکل قاعدگی نامنظم دارند و یا قاعدگی انها با درد فراوان همراه است میتواند بسیار سودمند باشد.

سیاه دانه و یائسگی:

این دانه های روغنی سرشار از ترکیباتی مانند فسفر و پتاسیم و همچنین ویتامین های B1 ، B2 ، B3 ، B  هستند که باعث شده خاصیت بازشدن قاعدگی داشته باشند.

به همین دلیل به خانم هایی که سیکل قاعدگی نامظم دارند و قاعدگی انها با درد همراه است توصیه می شود این گیاه را مصرف کنند تا با بیشتر شدن خونریزی در دوران قاعدگی از درد انها بکاهد.

اما باید توجه داشت که کسانی که خونریزی انها در دوران قاعدگی زیاد است مصرف سیاه دانه مناسب نیست زیرا خونریزی انها را بیشتر میکند.

تذکر : خانم های باردار نیز به هیچ وجه از سیاه دانه استفاده نکنند زیرا باعث شروع قاعدگی میشود و احتمال سقط جنین را بسیا بالا میبرد.

 

خرید سیاه دانه

 

روش های مصرف سیاه دانه:

1-به صورت دمکرده میتوان 1 قاشق غذاخوری سیاه دانه را با یک لیوان ابجوش ترکیب کرده و به مدت 20 دقیقه دم کرده و سپس مصرف کرد. میتوان از عسل برای شیرین کردن دمکرده استفاده کرد.

2-سیاه دانه را پودر کرده و با عسل سریعا مخلوط کنید زیرا پودر سیاه دانه در مجاورت هوا خواص خود را از دست میدهد.

یک قاشق سیاه دانه به همراه 3 قاشق غذا مخلوط و هر صبح و یا هرشب مصرف شود.

توجه داشته باشید که ترکیب عسل و سیاه دانه به مقدار کم تهیه شود و این مخلوط را فقط تا 3 ماه نگه داری کنید.

مصرف سیاه دانه برای خانم ها در دوران شیردهی ممانعتی ندارد.

مصرف رازیانه در روز های غیر پریودی نیز میتواند کمک کننده به درمان باشد.

و باید از تغذیه با خوراکی های سرد مزاج پرهیز کرد همچنین ناحیه رحم را گرم نگه داشت.

نتیجه گیری در مورد سیاه دانه و یائسگی:

در این مقاله به بررسی رابطه سیاه دانه و یائسگی پرداخته شده است و بیان داشتیم که مصرف سیاه دانه می تواند باعث افزایش خونریزی در زمان قاعدگی شود.