انواع ضد سرفه های طبیعی و گیاهی

 برای کسانی که زیادی سرفه می کنند ضد سرفه های طبیعی بهترین راه درمان می باشد که می توانند از آن استفاده کنند تا سرفه های آنها بهبود پیدا کند. بسیاری از افراد شاید بر این باور باشند که منشا سرفه های آنها حساسیت است، به همین دلیل آنها باید به پزشک مراجعه کنند ولی با این وجود با ضد سرفه های گیاهی هم درمان می شوند. از گذشته هم بسیاری از افراد از داروهای گیاهی برای درمان سرفه استفاده می کردند و اکنون هم بسیاری از افراد طرفدار ضد سرفه های طبیعی می باشند. بدون شک برخی از افراد با این گیاهان دارویی آشنایی زیادی ندارند، به همین دلیل در ادامه برخی از مهمترین این داروها را معرفی می کنیم تا آشنایی بیشتری در این زمینه داشته باشید. برای خرید گیاهان دارویی می توانید از عطاری آنلاین عطارمارت استفاده کنید.

معرفی 8 ضد سرفه طبیعی و گیاهی :

همانطوری که بیان نمودیم گیاهان دارویی ضد سرفه بهترین راه درمان سرفه های زیاد می باشد و شما می توانید از این داروهای گیاهی برای درمان سرفه خود استفاده کنید. برخی از مهمترین آنها عبارت می باشد از :

  1. عسل :

همه ما به خوبی با خواص عسل آشنایی داریم و در مورد مزیت های آن هم اطلاعات زیادی داریم، که باید بدانید از آن به عنوان یک ضد سرفه قوی خانگی هم یاد می کنند. مصرف کردن عسل برای سرفه درد قدمت بسیار طولانی دارد. شما برای استفاده از عسل کافی است دو قاشق از آن را درون یک لیوان آب ولرم بریزید  و مقداری آبلیمو هم درون آن بریزید. در واقع باید بدانید استفاده کردن از عسل همراه با نان هم فواید زیادی دارد و به خوبی می تواند سرفه درد را درمان کند.

عسل یک ضد سرفه طبیعی

  1. پروبیوتیک :

پروبیوتیک ها از جمله دیگر ضد سرفه طبیعی می باشد که به صورت مستقیم سرفه ها را درمان نمی کند، اما در تنظیم نمودن باکتری هایی که در روده وجود دارد بسیار موثر هستند. در واقع باید بدانیم ترکیب باکتریایی در روده نقش بسیار مهمی در سرفه کردن دارد که با استفاده از این نوع ضد سرفه می توانید سیستم بدنی خود را تقویت نموده و احتمال سرماخوردگی و آنفولانزا را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. مکمل های پروبیوتیکی یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان سرفه می باشد که می توانید آنها را از عطاری ها و یا داروخانه ها تهیه کنید.

پروبیوتیک یک ضد سرفه طبیعی

  1. بروملین :

آنزیم بروملین یکی از مهمترین آنزیم هایی می باشد که به عنوان یکی از داروهای های گیاهی برای درمان سرفه تاثیر بسیاری دارد و این آنزیم در آناناس موجود است. اگر می خواهید سرفه درد شما تسکین پیدا کنید کافی است روزی سه مرتبه چندین تکه آناناس را میل کنید تا سرفه درد شما تسکین پیدا کند. یکی از مهمترین خاصیت هایی که این گیاه به عنوان ضد سرفه طبیعی خانگی دارد این است که التهاب و و خشکی گلو را درمان می کند و به همین دلیل دیگر شما سرفه نخواهید کرد. دقت داشته باشید که اگر در حال مصرف کردن آنتی بیوتیک های مختلف هستید نباید بروملین زیادی را وارد بدن خود کنید، چرا که جذب کردن آنتی بیوتیک ها را بسیار افزایش می دهد. (1)

  1. نعناع :

یکی دیگر از ضد سرفه های خشک گیاهی، نعناع می باشد که خاصیت نعناع از گذشته تا به امروز ثابت شده است و بسیاری از بیماری ها را درمان می کند. شما برای استفاده کردن از نعناع می توانید آن را به صورت چای میل کنید و یا اینکه آن را درون آب جوش بریزید و به عنوان بخور از آن استفاده کنید. بخور نعناع تاثیر بسیاری در درمان نمودن سرفه های شما دارد، به همین دلیل سعی کنید از هر دو روش یعنی هم جوشیده و هم بخور نعنا استفاده کنید تا سریعتر بهبود پیدا کنید.

  1. گل ختمی :

از دوران باستان تاکنون گل ختمی یکی از بهترین گیاهان دارویی ضد سرفه به شمار می رفته است که افراد بسیاری از آن استفاده کرده اند و سرفه های خود را درمان نموده اند. این گل در تابستان رشد می کند و شما باید در فصل تابستان آن را بچینید تا رد فصل زمستان از آن استفاده کنید. یکی از مهمترین ویژگی هایی که این نوع از گیاهان دارویی دارد این است که التهاب گلو را به خوبی می پوشاند و آن را درمان می کند. دقت داشته باشید که ریشه این گیاه را به کودکان ندهید و بزرگسالان از ریشه آن استفاده کنند.

خرید گل ختمی یا پنیرک

  1. آویشن :

افرادی که مشکل تنفسی دارند از آویشن استفاده زیادی می کند، به همین دلیل باید بدانید از آن به عنوان ضد سرفه گیاهی هم استفاده می شود. برگ آویشن حاوی فلاونوئید می باشد و به همین دلیل می تواند عضلاتی که در گردن و گلو وجود دارد را نرم کند و التهابی که در آنها وجود دارد را کاهش دهد. استفاده کردن از آویشن بسیار ساده می باشد و آن را می توانید به عنوان چایی ورد استفاده قرار دهید و دم کنید. جوشانده آویشن تاثیر بسیاری در درمان گلو درد و سرفه های شدید دارد.

خرید برگ آویشن

  1. چهار تخمه :

بدون شک شما اگر سرفه درد داشته باشید اولین چیزی که مادر و یا مادربزرگ شما به عنوان ضد سرفه طبیعی و گیاهی معرفی می کند چهار تخمه می باشد. در چهار تخمه گیاهان دارویی متنوعی وجود دارد و به همین دلیل سریعا می تواند سرفه های شما را بهبود ببخشد. برای انکه از این معجون فوق العاده استفاده کنید باید مقداری از آن را به اندازه یک قاشق غذا خوری در درون یک لیوان آب جوش بریزید  و بعد از چند دقیقه آن را مصرف نمایید.

خرید اینترنتی چهار تخمه

  1. دانه به :

دانه به هم از جمله دیگر ضد سرفه های گیاهی خانگی به شمار می رود که خاصیت ضد باکتریایی دارد و می تواند بیماری  شما را تا حد بسیار زیادی درمان کند. شما برای این از این گیاه دارویی استفاده کنید باید مقداری از آن را درون آب بخیسانید تا به خوبی لعاب بیندازد. بعد از اینکه آنها لعاب انداختند باید آنها را در درون دهان خود بگذارید و به خوبی آنها را بمکید تا سرفه درد شما را به طور کامل درمان کند.  

خرید به دانه