یک ظرف عسل و لیمو

در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به بررسی ارتباط یک ماده غذایی دیگر با عسل پرداخته ایم. عسل در کنار سایر مواد خوراکی می تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد. در ادامه این مقاله به بررسی ترکیب عسل و لیمو و خواص این ترکیب پرداختیم.

ترکیب عسل و لیمو:

عسل و لیمو، یک زوج مفید در طبیعت هستند که برای سلامتی بدن بسیار توصیه شده است. این جفت غذایی می تواند به شما در کاهش وزن، مقابله با عفونت ها، پاکسازی بدن از سموم و زیبایی پوست و مو کمک کند.

عسل و لیمو دو ماده ی مغذی هستند که هرکدام دارای خواص و ویژگی های بی شماری هستند.

این دو ماده ی انرژی بخش به دلیل خواص متعدد خود مورد توجه عموم مردم قرار گرفته اند.

از زمان های قدیم نیز لیمو و عسل به عنوان یک درمانگر طبیعی در بین مردمان گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است.

شما هزاران سال پیش را تصور کنید که نه داروخانه ای بود و نه دکتری، مردم برای درمان بسیاری از بیماری های خود سراغ طبیعت می رفتند که یکی از این داروهای مفید طبیعت داروی لیمو و عسل می باشد.

به قدری این ترکیب شفابخش بین مردم رواج داشت که در داستان ها و موسیقی های سنتی خود به تعریف و تمجید از این معجون طبیعی می پرداختند.

امروزه نیز مردم به دلیل رواج زندگی ماشینی و بیماری های متعددی که این سبک از زندگی به همراه دارد (از انواع آلودگی های محیطی و ویروسی تا کم تحرکی و افزایش وزن)، خواهان رسیدگی به خود هستند و به دنبال یک داروی ارزان قیمت خانگی و قابل دسترس می گردند تا بتواند سلامت جسمشان را تضمین کند.

پزشکان امروزه معجون عسل و لیمو را تضمین کننده ی سلامتی معرفی کرده اند. معجون عسل و لیمو به دلیل داشتن خاصیت ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و ضد ویروسی که دارد مبارزه با انواع بیماری ها و آلودگی ها با منشا ویروس و میکروب می پردازد و موجب تقویت عمومی بدن نیز می شود. مصرف عسل به همراه لیمو یک ترکیب قدرتمندی را برای حفظ تعادل و سلامت بدن می سازد.

مقاله پیشنهادی: بایدها و نبایدهای ترکیب عسل با سایر مواد خوراکی

خواص ترکیب عسل و لیمو:

مصرف روزانه ی لیمو و عسل فواید زیر را به دنبال دارد

تقویت کننده ی عمومی بدن

امروزه سیستم ایمنی ضعیف، بدن را مبتلا به انواع بیماری ها می کند. کم خوابی، استرس وسبک رژیم غذایی ناسالم سبب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود در نتیجه میزان ابتلا فرد به بیماری های سرماخوردگی و انواع آنفولانزا افزایش پیدا می کند.

الکترولیت های موجود در لیمو و همچنین انواع ویتامین های تشکیل دهنده ی عسل سبب تقویت عمومی بدن می شود.

حتی این ترکیب می تواند دوران نقاهت بعد از بیماری را که به صورت اسهال، استفراغ یا گرسنگی، کم آبی شدید بروز می کند را زود درمان کند.

ترکیب عسل و لیمو بعد از انجام تمرینات ورزشی شدید، به دلیل وجود گلوکز و فروکتوز موجود در عسل می تواند انرژی از دست رفته ی بدن را بازیابد. همچنین ویتامین c موجود در لیمو بدن را در مقابل ویروس ها و باکتری ها ایمن نگه می دارد.

ترکیب عسل و لیمو در فصل زمستان برای عدم ابتلا به بیماری سرماخوردگی بسیار توصیه شده است. از دیگر خواصی که برای ترکیب لیمو و عسل برشمرده اند می توان به سم زدایی بدن اشاره کرد.

لیمو و عسل به عنوان یک ضد عفونی کننده ی بدن عمل کرده و اندام های داخلی بدن خصوصا جگر را از مواد شیمیایی و سمومی که ناخواسته به دلیل سبک زندگی ماشینی وارد بدن انسان می شود را پاک کند و بدن را ایمن نگه دارد.

یک ظرف عسل در کنار 2 عدد لیمو

کاهش وزن و کمک به هضم مواد غذایی

ترکیب لیمو و عسل کمک شایانی به هضم غذا و کاهش وزن می کند. ترکیب عسل و لیمو به همراه مقداری آب ولرم، به کاهش وزن کمک سریع می کند زیرا این ترکیب غذا را زودتر هضم می کند و سبب افزایش متابولیسم بدن می شود در نتیجه کاهش وزن اتفاق می افتد.

لیمو به دلیل ترکیبات ویژه ای که دارد به کبد در تولید صفرا کمک می کند این امر سبب می شود که بدن غذاهای پیچیده را بهتر هضم کند.

ترکیب عسل و لیمو به همراه آب فراوان احساس سیری کاذب بدن می دهد در نتیجه بدن خواهان کالری بیشتر نیست در نتیجه فرد با کاهش وزن و یا ثابت بودن وزن مواجه می شود.

به دلیل ماهیت شیرین عسل و به دلیل داشتن قند سالم و طبیعی شربت آبلیمو و عسل می تواند جایگزین خوبی برای شربت های ناسالم با کالری زیاد باشد.

مقاله پیشنهادی: ترکیب سیاه دانه و عسل

درمان سرماخوردگی و عفونت گلو

عسل به دلیل داشتن پراکسید و خاصیت تسکین دهنده ای و همچنین لیمو به دلیل داشتن مقادیر فراوانی از ویتامین c بدن را کمک می کند که به مقابله با بیماری سرماخوردگی بپردازد.

نوشیدن این شربت طبیعی بدن را تحریک به ساخت گلبول سفید خون می کند در نتیجه بدن سریع تر به مقابله با ویروس ها می پردازد.

ترکیب لیمو و عسل و مصرف آن در دوران سرماخوردگی در رفع گلو درد موثر است. لیمو به نازک شدن مخاط حلق و گلو کمک می کند در نتیجه خلط زود کنده می شود.

عسل به دلیل خاصیت ضد التهابی آن می تواند التهابات دستگاه تنفسی را کاهش دهد و سرفه را نیز درمان می کند.

زیبایی و شادابی پوست

یکی از ماسک های خانگی موثر در زیبایی پوست، ماسک عسل و آبلیمو می باشد. این ماسک به دلیل ویتامین c موجود در لیمو از آسیب های پوستی از قبیل رادیکال های آزاد، زخم، آفتاب سوختگی و رد اسکار و جای جوش جلوگیری می کند.

همچنین این ویتامین سبب کلاژن سازی در پوست می شود که مانع از روند پیری پوست می شود در نتیجه پوست صورت جوان و شاداب می ماند.

عسل نیز به دلیل دارا بودن خاصیت ضد عفونی کننده ای و ضد میکروبی که دارد به داخل سلول های پوستی نفوذ پیدا می کند و سلول ها را پاکسازی می کند و مانع از بروز جوش با منشا آلودگی می شود. استفاده ی روزانه از ماسک عسل و لیمو و یا نوشیدن این شربت می تواند به داشتن پوستی سالم، زیبا، شاداب و عاری از هرگونه جوش و لک کمک کند.

دو عدد ظرف عسل و یک نصفه لیمو در ظرف

جلوگیری از بروز سرطان

مرکبات به خصوص لیمو دارای 22 ترکیب ضد سرطانی هستند که رشد تومور های سرطانی در بدن را متوقف می کنند.

لیمو به دلیل داشتن فلاونول تقسیم های سلولی سرطان را نیز متوقف می کند. عسل نیز به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی راهکار خوبی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان است.

ترکیب عسل و لیمو بهترین داروی خانگی ضد سرطان شناخته می شود.

نتیجه گیری در مورد ترکیب عسل و لیمو

در این مقاله خواص بی نظیر عسل و لیمو بررسی شد. عسل و لیمو به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضد عفونی کننده ای می توان درمان مناسبی برای سرماخوردگی و بیماری هایی با منشا ویروس و میکروب باشد.

این معجون تقویت کننه ی عمومی بدن بوده و بدن را در حالت ایمن نگه می دارد. نوشیدن شربت لیمو و عسل و یا استفاده از ماسک خاانگی آن به داشتن پوستی سالم و زیبا کمک می کند.

مصرف لیمو و عسل با دارا بودن ترکیبات ضد سرطانی به عنوان معجون ضد سرطان نیز شناخته می شود.

اما نکته ی قابل توجه در مصرف لیمو و عسل این است که اگر از این شربت در زمینه کاهش وزن استفاده می کنید حتما در خوردن آن افراط نکنید زیرا نوشیدن این شربت در حالت ناشتا سبب سوزش سرمعده می شود افرادی که دچار رفلاکس معده هستند در نوشیدن صبحگاهی این شربت افراط نکنند. و زیر نظر پزشک طب سنتی مصرف کنند.

با توجه با خواص فراوان عسل در ترکیب با لیمو و سایر مواد خوراکی پیشنهاد می شود خرید عسل را حتما در برنامه غذایی خود داشته باشید و این مسئله را حتما از فروشگاه های معتبر همچون عطاری آنلاین عطارمارت انجام دهید.

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *