یک ظرف چوبی که روی آن عسل و دارچین قرار داده شده است.

عسل و دارچین هرکدام ماده ی غذایی ارزشمندی هستند که در سبد مصرفی خانوار ها قرار دارند. داشنمندان بر این عقیده هستند مصرف با هم و ترکیبی این دو ماده ی مغذی، خواص آن را تا چند برابر افزایش می دهد. عسل و دارچین می تواند بیماری های آرتروز، سرماخوردگی، بیماری های قلبی، ریزش مو، عفونت مثانه و دندان درد را درمان کند. برای درک چگونگی کارکرد عسل و دارچین هرکدام باید جداگانه مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. در ادامه با این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت همراه ما باشید.

خواص عسل

عسل، ماده ی شیرین کننده ی طبیعی است که به دلیل خواص بیشماری که دارد از دیرباز مورد توجه مردم قرار داشته است و روز به روز نیز میزان مصرف آن در بین عموم مردم افزایش پیدا می کند.

استفاده از عسل در طب سنتی بسیاری از کشور ها مورد تاکید قرار گرفته است. عسل که توسط زنبور عسل با استفاده از شهد گل ها و گیاهان تولید می شود دارای خواص متعددی می باشد.

عطر، طمع و ترکیبات عسل به دلیل تغذیه ی متنوع زنبور با یکدیگر متفاوت است. برای مثال زنبوری که از گیاه آویشن تغذیه کرده است عسل آن با زنبوری که از تنها از درخت کنار تغذیه کرده است در رنگ و خاصیت متفاوت می شود.

اما یکسری از خواص عسل در تمام انواع آن مشترک می باشد به عنوان مثال خاصیت ضد مکروبی، ضد التهابی، تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان سرماخوردگی از ویژگی بارز همه ی عسل هاست.

طبق تحقیقات دانشمندان عسل جزو آن دسته از مواد غذایی قرار میگیرد که برای بهبود عملکرد مغز مناسب می باشد. عسل می تواند به دلیلی وجود آنتی اکسیدان در آن، حافظه را تقویت کند و از روند کند ذهنی و آلزایمر در سنین بالا بکاهد. پس حتما خرید عسل را جزء لاینفک زندگی خود قرار دهید.

مصرف روزانه ی عسل می تواند به جذب بهتر کلسیم در بدن به خصوص مغز کمک کند. از دیگر خواصی که برای عسل برشمرده اند خاصیت ضد التهابی آن است. این خاصیت به رفع آلرژی کمک می کند و خارش و آبریزش از بینی و چشم را درمان می کند.

عسل به دلیل آنتی بیوتیک بالایی که دارد برای درمان سرماخوردگی، سرفه های خشک و مزمن مناسب می باشد. عسل با خاصیت آنتی بیوتیک خود می تواند زخم ها و سوختگی های سطحی پوست را تسکین دهد و کمک شایانی به ترمیم پوست می نماید.

مقاله پیشنهادی: خواص عسل به طور کامل و جامع

خواص دارچین

دارچین، ادویه است قهوه ای رنگ، با عطری بی نظیر که به صورت پودر و چوب مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل خواص بیشماری که دارچین دارد در طب سنتی ایرانی و هندی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

این ادویه ی پر خاصیت بیش از 40 نوع ترکیبات محافظت از اندام های بدن دارد و در بین ادویه های پرخاصیت جهان جزو اولین ها می باشد. دارچین سرشار از آنتی اکسیدان است و بیشتر خاصیت درمانی دارچین به دلیل وجود آنتی اکسیدان در آن است. خاصیت ضد التهابی دارچین که به دلیل وجود آنتی اکسیدان در آن است سبب پیشگیری از سرطان شده و خطر بیماری های قلبی و حمله های قلبی را کاهش می دهد.

دارچین عملکرد گردش خون در بدن را بهبود می بخشد و کمک شایانی به انعقاد خون در هنگام خونریزی می نماید. همچنین دارچین فشار خون و کلسترول خون را کاهش داده و به سلامت قلب بدن کمک شایانی می کند.

دارچین به عنوان یک ضد عفونی کننده و یک ضد قارچ قوی در بین ادویه ها شناخته می شود به همین دلیل دارچین بدن را در مقابل انواع بیماری های ویروسی و عفونی مانند سرماخوردگی، انفولانزا، عفونت های پوستی و یا حتی بیماری ایدز محافظت می کند. این ادویه رشد قارچ در دستگاه گوارش و یا دستگاه ادراری را کاهش داده و با باکتری های موجود در دهان و دندان که باعث پوسیدگی دندان ها و عفونت لثه می شوند نیز مبارزه می کند.

مقاله پیشنهادی: بایدها و نبایدهای ترکیب عسل با سایر مواد خوراکی

یک ظرف شیشه ای عسل و دارچین

معجون عسل و دارچین، درمان سرماخوردگی

سرماخوردگی یک بیماری ویروسی است که خودش را به صورت تب، آبریزش بینی و چشم، گلو درد و سرفه و عطسه نشان می دهد. در بسیاری از طب های سنتی سراسر دنیا مردم عسل و دارچین را جایگزین داروهای شیمیایی کرده اند. زیرا این داروها طبیعی بوده و عوارض جانبی ندارد. عسل و دارچین به دلیل دارا بودن خواص آنتی ویروسی و آنتی باکتریالی بدن را از انواع ویروس ها به خصوص ویروس سرماخورگی در امان نگه می دارد.

معجون عسل و دارچین، درمان عفونت مثانه و دستگاه ادراری

از جمله خواص مشترک بین عسل و دارچین خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد میکروبی آن ها می باشد. طی تحقیقات دانشمندان ایرانی یکی از باکتری های مضر برای دستگاه ادراری باکتری ای-کولی می باشد. ترکیب عسل و دارچین این باکتری را می تواند نابود کند.

معجون عسل و دارچین، درمان عفونت لثه و دندان درد

یکی از باکتری های مخرب دندان ها باکتری استرپتوکوک موتانس می باشد. ترکیب عسل و دارچین می تواند این باکتری را از سطح دندان ها پاک کند و محافظ دندان ها از پوسیدگی باشد همچنین این ترکیب می تواند ورم لثه و انواع ناراحتی های دهان و دندان را درمان می کند.

معجون عسل و دارچین، تقویت سیستم ایمنی بدن و انرژی زا

استفاده ی روزانه از معجون عسل و دارچین باعث تقویت عمومی بدن شده و از بدن در مقابل باکتری ها و ویروس ها محافظت می کند. عسل سرشار از اسید آمینه، نیاسین، کلسیم و ریبوفلاوین است و به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین های مختلف و درصد بالایی از آهن، گلبول های سفید خون در مبارزه با باکتری ها و ویروس های ناشناخته تقویت می کند. مصرف روزانه ی این معجون انرژی زا بوده و بدن را از خستگی مزمن و بیحالی نجات می دهد.

در این تصویر یک ظرف عسل و دارچین وجود دارد که ترکیب فوق العاده ای را می سازد

معجون عسل و دارچین، درمان بیماری های قلبی

ترکیب عسل و دارچین برای درمان و یا پیشگیری از بیماری های قلبی مناسب می باشد. معجون عسل و دارچین در کاهش کلسترول خون موثر بوده و رگ های خونی و عروقی بیماران قلبی را باز می کند و مانع از حمله ی قلبی می شود.ترکیب عسل و دارچین ضربان قلب را منظم می کند و عروق و رگ هایی که قبلا مسدود شده بودند و انعطاف خود را از دست داده بودند را تقویت می بخشد.

معجون عسل و دارچین، معجزه ای برای پوست و مو

جوش های سرسیاه، جوش های ریزی هستند که در وسط پیشانی و اطراف بینی ظاهر میشود. بیشتر افرادی که پوست چرب دارند گرفتار این نوع از جوش ها می شوند.

ماسک عسل و دارچین به دلیل خاصیت ضد میکروبی، ضد باکتری و آنتی بیوتیکی که دارد، می تواند پوست را از هرگونه آلودگی پاک کند و درمان مناسب این نوع از جوش ها باشد. این جوش ها بیشتر به دلیل چربی پوست و آلودگی های سطحی پوست ایجاد می شوند با مصرف ماسک عسل و دارچین می توان این جوش ها را برطرف کرد.

ماسک عسل و دارچین به عنوان ماسک جوانساز پوست شناخته می شود. ماسک عسل وقتی با دارچین همراه می شود می تواند سلول های مرده از سطح پوست را پاکسازی کند و خطوط ریز صورت را محو می کند.

این ماسک برای رفع چین و چروک مناسب می باشد. ضد عفونی کننده و پاکسازی از خواص عسل و دارچین می باشد. این ماسک به صورت لایه بردار عمل کرده و می تواند پوست را شست و شو دهد.

برای زیبایی و درخشش موها ماسک عسل و دارچین توصیه شده است. استفاده ی مداوم از این ماسک می تواند رشد موها را افزایش دهد. برای نرم و لطیف شدن و حالت کراتینه شدن ساقه ی مو، ماسک عسل و دارچین می تواند موثر باشد.

نتیجه گیری در مورد ترکیب عسل و دارچین

در این مقاله خواص ترکیب عسل و دارچین (1) عنوان شد. این معجون پرخاصیت درمانگر انواع بیماری های عفونی و میکروبی بوده و برای زیبایی پوست و مو مناسب می باشد. در پایان باید این نکته ذکر شود ترکیب مقوی عسل و دارچین دارای طبع و مزاج گرم بوده و ایجاد خارش و سوزش از عوارض جانبی آن می باشد.

برچسب‌ها