میخک برای زنان

میخک یکی از پرمصرف ترین ادویه ها در آشپزی می باشد. میخک به دلیل خواص درمانی که دارد از گذشته های دور در طب های هندی، چینی و ایرانی بسیار پرکاربرد بوده است. میخک سرشار از انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین E و K است و علاوه بر ویتامین ها مواد معدنی نظیر پتاسیم، کلسیم و منیزیم تشکیل شده است. اگر می خواهید بدانید میخک برای زنان چه خاصیتی دارد، ما در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به این سوال بر اساس مقالات علمی پاسخ داده ایم.

میخک ضد قارچ و ضد ویروس است و تقویت کننده ی سیستم ایمنی بدن شناخته می شود. میخک می تواند سرطان، دیابت، چاقی و عفونت های دهانی را درمان کند و برای زیبایی و شادابی پوست و مو کابرد دارد.

خواص میخک برای زنان

افزایش شانس باروری

مصرف میخک سبب ترشح بهتر LH می شود. LH هورمونی است که به تخمدان ها در هنگام تخمک گذاری کمک می کند تا تخمک ها را بهتر آزاد کنند. طب سنتی معتقد است که مصرف میخک می تواند میزان باروری را در زنان افزایش دهد.

کاهش درد های قاعدگی

در برخی از نقاط جهان میخک برای زنان در دوره ی قاعدگی بسیار محبوب است زیرا اسانس میخک با دارا بودن خاصیت ضد التهابی که دارد مقداری از درد ها و گرفتگی های عضلات شکمی را آرام می کند. بسیاری از زنان از آب میخک برای پاکسازی رحم خود از خون های کهنه استفاده می کنند.

خواص میخک برای زنان

درمان عفونت های واژن

میخک به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی که دارد برای عفونت زنان بسیار مناسب است. مصرف آب میخک برای پاکسازی واژن از باکتری ها و قارچ های تخمیری مناسب است.

درمان ریزش مو و درخشندگی پوست

مصرف روغن میخک و استعمال آن بر روی پوست موجب پاکسازی پوست شده و به عنوان یک آبرسان طبیعی پوست را مرطوب می کند. میخک می تواند پوست را از اشعه ی آفتاب حفظ کند و مشکلات برنزه کردن پوست نظیر خشکی و پوسته پوسته شدن آن را درمان کند. میخک می تواند اسکار جوش و آکنه را از بین ببرد و سلول های مرده ی پوست را از بین برده و سبب درخشندگی دوباره ی پوست می شود.

رویش مجدد مو با عصاره ی میخک امکان پذیر است زیرا میخک سبب افزایش گردش خون در پوست سر شده و ریشه ی مو را جهت رویش مجدد تحریک می کند.

نتیجه گیری

میخک ادویه محبوب و پرخاصیت است که مصرف آن برای زنان بسیار توصیه شده است. افزایش باروری، درمان عفونت، سلامت پوست و مو از خواص میخک برای زنان می باشد.

منابع

https://www.afwomensmed.com/health-library/

https://www.marham.pk/healthblog/benefits-of-cloves-sexual