تعدادی میخک

میل به داشتن پوستی بی عیب و نقص از خواسته های هر بانویی می باشد. تلاش برای برطرف کردن آکنه های صورت و جوانسازی پوست از بزرگترین نگرانی های بانوان است که آنان را به خرید محصولات آرایشی و بهداشتی گران قیمت و یا استفاده از سالن های آرایشی سوق می دهد. استفاده از کرم ها و فشیال صورت شاید راه حل ساده و سریعی به نظر برسد اما استفاده از مواد شیمیایی عوارض جبران ناپذیری برای سلامت پوست دارد. در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به بررسی خواص میخک برای پوست و مو پرداخته ایم.

بسیاری از داروهای گیاهی مراقبت و حفظ زیبایی پوست در آشپزخانه ی هر خانه ای موجود می باشد.

برای دستیابی به پوست و مو جذاب و شاداب به یک روال مراقبتی از پوست باید پایبند بود و تا حد زیادی از محصولات گیاهی استفاده کرد.

خواص میخک برای پوست و مو:

بر اساس طب هندی روغن میخک که با خواص فراوانی غنی شده است فواید زیادی برای پوست دارد. روغن میخک سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین است که برای داشتن پوستی صاف و یک دست توصیه شده است.

روغن میخک و درمان آکنه و جوش

میخک با خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی که دارد باکتری های مولد آکنه را از پوست صورت پاک می کند و از بروز جوش جلوگیری می کند. اوژنول موجود در میخک ضد التهاب است و قرمزی و تورم جوش را درمان می کند.

 

یک ظرف میخک

روغن میخک و جوان سازی پوست

آنتی اکسیدان موجود در میخک با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و مانع از چین و چروک شدن پوست می شود. میخک پوست صورت را لیفت و مانع از شل شدن عضلات صورت می شود. استفاده از روغن میخک سبب بهبود گردش خون در پوست صورت شده و پوست را شاداب و درخشان می کند.

پاکسازی پوست با روغن میخک

ضد میکروبی و ضد باکتریایی بودن میخک سبب لایه برداری ملایم پوست می شود. روغن میخک می تواند سلول های مرده را از روی پوست صورت پاک کند و رنگ پوست را شفاف کند.

محو کننده ی اسکار و لکه های تیره صورت

روغن میخک می تواند آکنه را نابود و جای زخم آن را محو کند. استفاده ی منظم از روغن میخک لکه های تیره ی صورت را از بین ببرد و پوست صورت را روشن و یکدست نماید.

نتیجه گیری

میخک با دارا بودن آنتی اکسیدان و خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی که دارد پوست صورت را شفاف و شاداب می کند و مانع از چروک شدن آن می شود.

منابع

https://www.bebeautiful.in/all-things-skin/everyday/benefits-of-a-hot-oil-

https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/food-news/heres-how-clove-oil-is-beneficial-for-your-