درمان دست درد

چکیده : امروزه بسیاری از افراد به دنبال بهترین مرکز درمان درد دست با فیزیوتراپی در تهران هستند تا بیماری و مشکل دست خود را رفع کنند.

بیماری های مشاهده شده در دست

می دانید که هزینه های مربوط به درمان درد دست با فیزیوتراپی در تهران چقدر می باشد؟ شما هم قصد دارید تا مشکل و بیماری دست خود را به کمک متدهای فیزیوتراپی درمان نمایید؟

درمان درد دست با فیزیوتراپی یکی از خدمات عرضه شده از سوی کلینک ما می باشد. شما می توانید با خیال آسوده جهت درمان مشکل دست خود به کلینک ما مراجعه نمایید. دست یکی از مهمترین اعضای بدن بوده و تمام کارهای روزانه خود را به کمک دست های خود انجام میدهیم. بنابراین کوچکترین مشکلی در دست می تواند زندگی مان را مختل سازد. همچنین در نظر بگیرید که هر یک از دست های ما از 19 مفصل، 19 استخوان و 29 عضله تشکیل شده اند. تمام این قسمت ها به شکل شگفت انگیزی در حال تعامل هستند.

همچنین مهمترین بیماری ها و مشکلات مشاهده شده در دست عبارتند از: روماتیسم مفصلی، اشکال در گردش خون، سندرم تونل کارپال، آرتروز، التهاب تاندون، پارگی تاندون دست، کیست گانگلیون، نوروپاتی محیطی. شما نیز در صورت داشتن هر یک از بیماری های یاد شده، از روش درمانی مذکور استفاده کنید. در ادامه مقاله نیز سعی داریم تا در مورد بیماری های مربوط به دست و درمان آنها با روش فیزیوتراپی توضیحات بیشتری را ارائه دهیم.

بیماری دست

چگونه می توان بیماری های دست را تشخیص داد؟

همانطور که در قسمت قبلی نیز اشاره شد، امروزه بسیاری از افراد به دنبال درمان درد دست با فیزیوتراپی هستند. چرا که بر این باورند روش درمانی مذکور یکی از پیشرفته ترین و موثرترین روش های درمانی در علم پزشکی می باشد. شما هم می توانید در صورت داشتن هرگونه بیماری یا مشکلی در دست خود، فرصت را از دست نداده و فرایند درمان را شروع نمایید. البته پیشنهاد می کنیم که قبل از درمان، بیماری دست خود را تشخیص داده و از روش درمانی مناسبی بهره مند شوید.  امروزه جهت تشخیص بیماری دست از روش های مختلفی استفاده می کنند. از مهمترین این روش ها می توان به عکس ساده، نوار عصب و عضله، سی تی اسکن، ام آر آی و غیره اشاره کرد.

درمان درد دست با فیزیوتراپی مزایای بسیار زیادی را به دنبال دارد. شما نیز می توانید برای درمان بیماری دست خود یکسری از ورزش ها را در خانه انجام دهید. البته قبل از هرگونه اقدامی بهتر است که نزد یک پزشک متخصص ارتوپدی و فیزیوتراپیست مراجعه نمایید. در ساختار آناتومی دست می توانید ده ها سیستم عصبی را مشاهده کنید. آسیب دیدن هر یک از این رشته های عصبی می تواند به دنبال خود یکسری از عوارض را داشته باشد. از مهمترین این عوارض می توان به درد، بی حس شدن دست، عدم تکان دادن دست و ورم اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: فیزیوتراپی انگشتان دست در منزل

فیزیوتراپی

هزینه های فیزیوتراپی دست

هزینه های درمان درد دست با فیزیوتراپی جزو سوالاتی می باشد که ذهن بسیاری از افراد را به سوی خود مشغول کرده است. توجه نمایید که با توجه به نوع بیماری دست، هزینه های فیزیوتراپی نیز متفاوت خواهد بود. همچنین نوع بیمه، تجهیزات مورد استفاده و تعداد جلسات درمانی از مهمترین فاکتورهایی هستند که در هزینه های مذکور دخیل اند. هزینه های درمان درد دست با فیزیوتراپی زمانی افزایش پیدا می کند که رشته های عصبی دست آسیب دیده باشند. در چنین وضعیتی جلسات درمانی افزایش یافته و به طبع هزینه های درمان نیز افزایش خواهد یافت. با این حال شما می توانید جهت بررسی هزینه های درمان درد دست با مرکز فیزیوتراپی دایان در ارتباط باشید.

متدها و روش های مورد استفاده در درمان درد دست با فیزیوتراپی

جهت درمان درد دست با فیزیوتراپی از متدهای مختلفی استفاده می کنند. از مهمترین متدهای مورد استفاده در فیزیوتراپی دست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–    لیزرتراپی های پرتوان فیزیوتراپی: از روش مذکور برای کاهش التهاب و درد دست استفاده می کنند.

–     الکتروتراپی: یکی از متدهای مربوط به درمان درد دست با فیزیوتراپی را الکتروتراپی شکل داده است. از این روش جهت بازیابی حرکات دست، کاهش تورم و درد استفاده می شود.

–     مگنت درمانی دست: از روش مگنت درمانی می توان برای جوش دادن استخوان های شکسته دست استفاده نمود.

–     سرما و گرما درمانی: یکی از بهترین روش های مورد استفاده در درمان دست است. این روش می تواند بهترین گزینه برای تسکین درد دست باشد.

سایر روش های درمانی شامل: شاک ویو تراپی، تکار درمانی، تمرین درمانی، درمانهای دستی و سی پی ام می باشد.

درمان درد دست

بهترین زمان جهت درمان درد دست با روش درمانی فیزیوتراپی

بهترین زمان برای درمان درد دست با فیزیوتراپی زمانی می باشد که یکسری از علائم نامتعارف را در دست خود مشاهده کنید. از مهمترین این علائم می توان به تورم، کبودی، تغییر یافت شکل مفصل، درد مچ، دردهای طاقت فرسا در دست و غیره اشاره کرد. شما هم می توانید در صورت داشتن هر یک از علائم یاد شده، بلافاصله فرایند درمان خود را شروع کنید. متخصصان ما تجربه ی بسیار زیادی را در زمینه درمان درد دست با فیزیوتراپی دارند. بنابراین می توانند بهترین خدمات را در این زمینه ارائه دهند. شما نیز چنین فرصت ایده آل را از دست نداده و سریعا جهت درمان مشکل دست خود اقدام نمایید.