آنغوزه

قیمت: ۹۸/۰۰۰تومان

ویژگی های کلیدی
  • وزن: 50 گرم

توضیحات

آنغوزه یکی از گیاهانی است که در منطقه های خراسان، بلوچستان و بعضی از دیگر مناطق ایران قابل کشت است و به عمل می آید. این گیاه دارویی دو نوع بد بو و خوش بو دارد که نوع بد بوی آن در ایران قابل مشاهده است؛ همچنین خوب است بدانید که این گیاه بوی بسیار تندی دارد.

طبع آنغوزه

طبع انغوزه بسیار گرم است؛ از همین جهت توصیه می شود برای افرادی که از طبعی گرم برخوردار هستند استفاده نشود. همچنین این طبع گرم باعث می شود تا انغوزه برای بیماران کبدی مفید نباشد.

خواص آنغوزه

برای درمان درد ها و آرام کردن آن ها، به عنوان یک مسکن طبیعی می توان از انغوزه استفاده کرد. همچنین با مصرف این گیاه کاهش فشار خون را شاهد خواهیم بود و از این جهت برای افرادی که بیماری های قلبی عروقی دارند بسیار خوب است.

انغوزه قابلیت ضد عفونی کننده دارد؛ لذا برای استفاده از موارد میکروب کش نیز استفاده می شود؛ مواردی مثل کمک به دستگاه گوارش و کرم کشی در داخل بدن و همچنین برای از بین بردن بوی بد دهان و ضد عفونی کردن آن، جزو کاربرد های انغوزه در طب محسوب می شوند.

برای اینکه با انغوزه کزاز را درمان کنید تنها کافی است تا آن را با فلفل و سداب مخلوط کرده و میل کنید.

برای تقویت اعصاب نیز می توانید از انغوزه استفاده کنید. برای بهره بردن از این خاصیت انغوزه آن را با سرکه و یا عسل میل کنید.

از دیگر خواص انغوزه می توان به درمان بواسیر، از بین بردن اسپاسم، درمان کمر درد، افزایش شیر مادران شیرده، درمان تب های تیفوئیدی، کم کردن سرفه و درمان آن و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

موارد مهم برای استفاده از انغوزه

انغوزه خواص ضد بارداری دارد و برای بانوانی که باردار هستند توصیه نمی شود.

مصرف زیاد انغوزه می تواند تاثیرات بدی را بر روی بدن داشته باشد.

اطلاعات بیشتر

وزن50 g