ادویه اکسنت چیست؟

0
0

ادویه یا چاشنی اکسنت که در اختصار به صورت MSG (منوسدیم گلوتامات) گفته می شود در واقع یک ادویه یا چاشنی نیست بلکه یک افزودنی طبیعی است که به صورت اختیاری به دستورالعمل های غذایی اضافه می شود و مس تواند طعم سایر چاشنی ها و ادویه جات را بیشتر نمایان کند.

در ایالات متحده این چاشنی مورد استقبال عموم قرار نگرفته است چرا که بسیاری از افراد به آن حساسیت نشان داده اند. این ماده به صورت کریستال های سفید رنگ ظاهر می شود و شبیه به شکر و نمک می باشد. این ادویه به تنهایی دارای مزه و طعم خاصی نیست و هنوز اینکه چطور به سایر دستورالعمل های غذایی طعم و مزه می بخشد نامفهوم است. برخی از کارشناسان معتقدند اکسنت با تحریک زبان به تقویت مزه چشایی سایر غذاها کمک می کند.

ادویه اکسنت

اطلاعات بیشتر پیرامون چاشنی اکسنت: 

MSG به عنوان یک تقویت کننده طعم در انواع غذاها، رستوران و سایر فرآیندهای غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. در طول 30 سال گذشته بحث های فراوانی پیرامون اثرات این ماده به دلیل گزارش های جانبی که مصرف کنندگان این ماده داشته اند، صورت گرفته است. هنوز هم در مورد اثرات عصبی این تقویت کننده طعم تحقیقات ادامه دارد.

در برخی تحقیقات حیوانی ترزیق گلوتامات باعث آسیب به سلول های عصبی شده است که البته در انسان ها همچین مواردی گزارش نشده است. حال سوال اینجاست که با توجه به مصرف بالای گلوتامات توسط انسان و همچنین نتایج حیوانی مصرف این ترکیب آیا MSG می تواند بر روی عملکرد عصبی انسان ها تاثیر مخرب داشته باشد یا خیر؟

نمایش 0 نتیجه
پاسخ شما

لطفاً جهت ثبت ابتدا