آویشن و پسر زایی

آیا آویشن میزان باروری را بالا می برد؟ و یا مصرف آویشن در پسرزایی تاثیر دارد؟ در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت همراه ما باشید تا به صورت علمی به این موضوع بپردازیم.

آویشن گیاهی است معطر با بوی تند که از گل، برگ و روغن آن به عنوان چاشنی غذا و از آن مهم تر به عنوان دارو برای درمان برخی از بیماری ها استفاده می شود. آویشن دارای خواص آنتی اکسیدانی بالا و ضد عفونی کنندگی قوی است که که برای درمان بیماری هایی با منشا ویروس و میکروب کاربرد دارد. از این گیاه برای درمان بیماری های دستگاه گوارش مانند نفخ و درد های شکمی می توان استفاده کرد. گیاه آویشن در طب سنتی ایرانی جایگاه ویژه ای دارد.

آویشن و میزان باروری

هنوز رابطه ی مستقیمی میان مصرف آویشن و افزایش میزان باروری اثبات نشده است اما آزمایشات ژنتیکی که پزشکان بر روی تعدادی خرگوش انجام دادند به این نتیجه رسیده اند که مصرف گیاه آویشن به همراه زنجبیل سطح تستوسترون را بالا می برد و خصوصیات مایع منی را از قبیل حجم، میزان تحرک غلظت و کیفیت را افزایش می دهد.پس بنابراین می توان گفت عصاره ی آویشن به عنوان یک محرک رشد برای بهبود عملکرد تولید مثل شناخته می شود.

آویشن و پسردار شدن

بسیاری از زوج ها قبل از بارداری علاقه دارند خودشان تعیین کننده ی جنسیت فرزندشان باشند که روش های گوناگونی برای تعیین جنسیت وجود دارد که یکی از این روش ها تغییر سبک تغذیه است. مصرف گرمی جات برای مردان و مصرف پتاسیم و کلسیم برای زنان شانس پسردار شدن آنان را افزایش می دهد. از نظر طب سنتی نیز گیاه آویشن نیز به دلیل طبع گرمی که دارد می تواند شانس پسردار شدن را افزایش دهد.

نتیجه گیری

از نظر طب ایرانی گیاه آویشن با دارا بودن طبع گرم بر کیفیت اسپرم تاثیر گذار است و اسپرم را گرم و تحرک آن را بالا می برد. مصرف این گیاه زیر نظر پزشک درصد پسر شدن جنین را تا حدودی بالا می برد.

منابع:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/