بهترین زمان مصرف قرص جینکو بیلوبا

قرص جینکوبیلوبا(Ginkgo Biloba) یک نوع مکمل غذایی است، که معمولاً برای بهبود حافظه وعملکرد شناختی استفاده می‌شود. این قرص شامل ترکیبات فعالی است که به عنوان فلاونوئیدها و ترپنوئیدها شناخته می‌شوند. این ترکیبات می‌توانند به عنوان آنتی‌اکسیدان‌ها عمل کرده و به بهبود جریان خون در سیستم عصبی مرکزی کمک کنند.

آیا زمان مصرف  قرص جینکوبیلوبا می تواند تاثیری در عملکرد آن داشته باشد؟ این قرص برای چه کسانی مفید است؟ چه مقدار از این مکمل غذایی را باید در طول روز مصرف کنیم؟

در ادامه این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به بررسی این سوالات و موارد مشابه به طورکامل پرداخته ایم.

چه مقدار قرص جینکوبیلوبا باید مصرف کنیم؟

معمولاً قرص جینکوبیلوبا به صورت دوره‌ای و با دستور پزشک مصرف می‌شود. و به عوامل مختلفی از جمله سن، وضعیت سلامتی و هدف  مصرف شما بستگی دارد. معمولا مصرف قرص جینکوبیلوبا بین 120 تا 240 میلی‌گرم در روز است، که ممکن است به چند دوز تقسیم شود.

اما ممکن است تداخلات دارویی و عوارض جانبی در مصرف آن وجود داشته باشد، بنابراین قبل از شروع مصرف قرص جینکوبیلوبا، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید راهنمایی درستی درباره استفاده از این مکمل دریافت کنید.

موارد مصرف قرص جینکوبیلوبا

قرص جینکوبیلوبا معمولاً برای موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

بهبود حافظه و عملکرد شناختی:

برخی از افراد از آن به عنوان یک مکمل برای افزایش عملکرد شناختی در مواقعی مانند مطالعه، کارهای ذهنی سنگین یا مسائل مرتبط با پیری استفاده می‌کنند.

کاهش علائم بیماری‌های عصبی:

قرص جینکوبیلوبا در کاهش علائم بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر، اختلال خلقی و اضطراب، اختلالات خواب و سایر مشکلات عصبی مفید است. با این حال، باید توجه داشت که جینکوبیلوبا نمی‌تواند بیماری‌های عصبی را درمان نماید، بلکه ممکن است بهبودی درعلائم و کیفیت زندگی فرد را ایجاد کند.

بهبود جریان خون:

مصرف قرص جینکوبیلوبا بهبود جریان خون در سیستم عصبی مرکزی را ارتقا می‌دهد. این امر، ممکن است به کاهش خستگی و افزایش انرژی کمک کند.

مزایای مصرف قرص جینکوبیلوبا

افزایش عملکرد ذهنی:

قرص جینکوبیلوبا ممکن است بهبود عملکرد ذهنی و تمرکز را تسهیل کند. تحقیقات نشان داده است که مصرف طولانی مدت این قرص می‌تواند حافظه، تمرکز، و توانایی یادگیری را بهبود بخشد.

حفظ سلامت مغز:

مواد فعال موجود دراین مکمل غذایی می‌توانند به حفظ سلامت مغز و کاهش خطر اختلالات عصبی مانند آلزایمر و دمانس کمک کنند

بهبود عملکرد عروق خونی:

جینکوبیلوبا می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم عروق خونی کمک کند. همچنین این مکمل غذایی می‌تواند به توسعه سلول‌های عروق خونی و بهبود جریان خون در مغز و سایر اعضای بدن کمک کند.

کاهش علائم اختلالات عصبی:

استفاده از قرص جینکوبیلوبا ممکن است در کاهش علائم برخی از اختلالات عصبی مانند سردرد، اضطراب، و افسردگی موثر باشد. در برخی مطالعات، مصرف این قرص باعث بهبود علائم اضطراب و افسردگی در برخی افراد شده است.

بهبود عملکرد بینایی:

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف این قرص می‌تواند به بهبود عملکرد بینایی و کاهش خطر بروز بیماری‌های چشمی مانند انسداد رگی ناحیه‌ی شبکیه کمک کند.

 

بهترین زمان مصرف قرص جینکوبیلوبا

در هنگام مصرف این قرص نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  1. روزانه 1 قرص (هر صبح) به همراه یک لیوان آب مصرف شود. (توجه داشته باشید میزان دوز مصرفی بستگی به شرایط و تجویز پزشک شما دارد)
  2. برای بهره‌مندی از مزایای این دارو گیاهی، باید این مقدار مصرف حداقل 8-12 هفته ادامه داشته باشد.
  3. نوع بیماری و شدت علائم آن در تعیین مقدار مصرف دارو نقش دارند.
  4. در صورت فراموش کردن مصرف دارو، از مصرف همزمان دو عدد قرص در یک نوبت برای جبران دوز فراموش شده خودداری نمایید.

 

 نتیجه گیری :

قرص جینکوبیلوبا یک مکمل غذایی برای بهبود حافظه و عملکرد بهترمغز است. که مقدارمصرف آن باید زیرنظر پزشک باشد، تا از تداخل های دارویی و عوارض جانبی احتمالی که همراه دارد جلوگیری شود. درهنگام مصرف این قرص به بررسی چند نکته مهم که باید مدنظر داشته باشید پرداختیم از جمله اینکه:

  1. برای دیدن تاثیر و عملکرد آن باید به مدت 8 تا 12 هفته جینکوبیلوبا را مصرف کنید.
  2. بهترین زمان برای مصرف قرص جینکوبیلوبا صبح همراه با یک لیوان آب می باشد
  3. و…

و در آخربرخی از مزایای این قرص به شرح زیر می باشد:

  1. افزایش علمکرد ذهنی
  2. حفظ سلامت مغز
  3. بهبود عملکرد عروق خونی
  4. کاهش علائم اختلالات عصبی
  5. و…

اگر سوالی در رابطه با مصرف این قرص و یا تجربه‌ای در این زمینه دارید، خوشحال می‌شویم با ما در این صفحه به اشتراک بگذارید.