درمان عفونت لثه با عسل ممکن است؟

زمانی که صحبت از زیبایی و سلامت دهان می شود توجه بسیاری از افراد به دندان معطوف می شود و لثه و اهمیت آن در دهان نادیده گرفته می شود. بیشتر افراد سعی می کنند دندان های سالمی داشته باشند در حالی که لثه بنیادی ترین عضو دهان می باشد. لثه با ساختاری که دارد دندان های شما را در سرجای خودش نگه می دارد. در واقع لثه وظیفه ی پشتیانی از دندان های شما را دارد. اهمیت سلامتی و نگه داری از لثه تضمین کننده ی سلامت اولیه ی دندان ها می باشد. ما در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به بررسی ارتباط درمان عفونت لثه با عسل پرداخته ایم و سه روش کاربردی برای این موضوع رو بیان کرده ایم.

یکی از بیماری های شایع مربوط به دهان، التهاب و عفونت لثه می باشد. از علایم اولیه ی عفونت لثه می توان به بوی بد دهان و یا خونریزی هنگام مسواک زدن اشاره کرد. اگر عفونت لثه در زمان خفیف بودن درمان نشود وارد فاز شدید می شود و با التهاب و ورم لثه، درد شدید لثه، ایجاد چرک بین لثه و دندان ها و در نهایت به صورت شل شدگی و ناپایداری دندان ها خودش را نشان می دهد و شما دندان های خود را از دست می دهید.

منشا اصلی عفونت لثه وجود باکتری ها می باشد که در صورت عدم درمان تحت عنوان پریودنتیت شناخته می شود. طبق نظر دندان پزشکان عفونت لثه یا همان پریودنتیت از اصلی ترین دلایل از دست دادن دندان ها می باشد. اگر عفونت لثه به موقع درمان نشود هم سلامت دندان های شما به خطر می افتد و هم کیف پول شما!!!!

چه عواملی سبب ایجاد عفونت لثه می شود؟

مهم ترین دلیل و اصلی ترین خطر ابتلا به عفونت لثه عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد. در دهان در نقطه ی اتصال بین دندان و لثه یک فضای خالی بسیار کوچکی وجود دارد که با چشم دیده نمی شود در این فضای خالی ممکن است غذا و باکتری گیر کرده و سبب وجود عفونت در لثه بشود و یا باکتری های پلاک روی دندان به این فضای خالی کشیده بشود.

از دیگر دلایل ایجاد عفونت لثه یا همان پریودنتیت می توان به مصرف سیگار و جویدن تنباکو، دیابت، دندان های کج و عوامل ژنتیکی بدن اشاره کرد.

ما در یک مقاله جداگانه به بررسی ارتباط بیماری های مختلف با عسل پرداخته ایم که می توانید با کلیک بر روی لینک، مقاله را مطالعه کنید.

چگونه بیماری عفونت لثه را درمان کنیم؟

برای پاک کردن و تمیز کردن عفونت لثه سه روش درمانی وجود دارد استفاده از داروهای آنتی بیوتیک، عمل جراحی و تمیز کردن دندان ها و جرم گیری عمیق دندان ها.

ارتباط عفونت لثه با عسل چیست؟

آیا درمان عفونت لثه با عسل ممکن است؟

یکی از روش های درمان خانگی و کم هزینه درمان عفونت لثه با عسل می باشد. عسل از دوران باستان مورد استفاده ی درمانی مردم قرار می گرفته است. گذشتگان از عسل برای درمان عفونت ها و سایر بیماری های خود بهره می برده اند.

امروزه دانشمندان از دهه ی 1990 خواص آنتی بیوتیکی عسل را مورد توجه قرار داده اند. و به نتیجه های شگفت انگیزی دست پیدا کرده اند.

برخی از باکتری ها هستند که مقاوم به آنتی بیوتیک ها هستند این باکتری ها(باکتری های دهان خصوصا لثه جزو این دسته از باکتری ها قرار می گیرند) با مصرف آنتی بیوتیک ها از بین نرفته و هیچ تاثیری بر روی آنها نداشته است.

عسل با دارا بودن خاصیت ضد میکروبی قوی خود می تواند این نوع از باکتری ها را (باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک) را از بین ببرد. (منبع)

عسل خاصیت درمانی بر زخم ها و سوختگی ها دارد. اما مهم ترین دلیلی که می توان از عسل برای درمان عفونت لثه استفاده کرد وجود ماده ی پراکسید هیدروژن می باشد.

هنگامی که عسل با آب مخلوط می شود تولید پراکسید هیدروژن می کند که ضد عفونی کننده ای قوی برای لثه ها و دندان ها به شمار می رود.

پزشکان اذعان داشته اند که خواص درمانی عسل باعث می شود که بیماری های مرتبط با لثه از قبیل التهاب لثه و خونریزی لثه را درمان می کند.

خاصیت ضد میکروبی عسل سبب می شود که رشد باکتری های تشکیل دهنده ی پلاک را متوقف و همچنین مانع از تولید باکتری هایی تحت عنوان چسب می شود که این نوع باکتری ها روی دندان ها و لثه های شما اثر بدی می گذارد.

پس همان طور که در بالا اشاره شد یکی از روش های ارزان و یا روش های پیشگیری از این مسئله، درمان عفونت لثه با عسل می باشد.

3 روش درمان عفونت لثه با عسل

  1. هر روز دهان خود را با مخلوط آب گرم و دو قاشق چای خوری عسل شست و شو دهید و تا زمان بهبود این روند را ادامه دهید.
  2. مقداری از عسل را روی لیمو بمالید و به لثه های خود بکشید.
  3. عسل خام را مستقیم به روی لثه های خود بکشید و شاهد روند بهبود آن باشید.

نتیجه گیری موضوع درمان عفونت لثه با عسل

عسل یکی از بهترین ماده های مغذی است که خداوند به رایگان در اختیار بشر قرار داده است. عسل برای سلامتی هر فردی مفید است با شناخت عسل می توان بیماری های خود را درمان کرد. در این مقاله به موضوع درمان عفونت لثه با عسل پرداخته شد و عسل به عنوان داروی آنتی بیوتیک درمانگر عفونت لثه شناخته شد. پس توصیه می کنیم خرید عسل را برای سالم تر شدن زندگی خود حتما در برنامه های خود قرار دهید و از خواص آن بهره مند شوید.

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *