ماسک روغن زیتون و عسل

یکی از کاربردهای عسل تهیه انواع ماسک برای پوست و مو می باشد. عسل از طریق ترکیب با سایر مواد علاوه بر خاصیت های خوراکی می تواند خاصیت های زیبایی نیز داشته باشد. ما در این مقاله به بررسی ماسک عسل و روغن زیتون می پردازیم و خواص آن را بیان می کنیم. پس با این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت همراه ما باشید.

روغن زیتون از جمله روغن های مفید در زمینه ی زیبایی پوست و مو شناخته می شود. روغن زیتون که از فشردن مقادیر زیادی دانه ی زیتون تهیه می شود بومی مناطق مدیترانه ای بوده و در آنجا کشت می شود. این روغن از خواص درمانی بالایی برخوردار است. از روغن زیتون برای درمان بیماری های قلبی و عروقی، درمان بیماری های گوارشی، درمان سرطان و درمان افسردگی بهره می برند. روغن زیتون که از جمله روغن های مغذی گیاهی می باشد در پخت و پز و تهیه ی مواد آرایشی، لوسیون ها و انواع صابون و کرم های آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. در طب اسلامی و سنتی نیز روغن زیتون بسیار توصیه شده است به طوری پیامبر اسلام سفارش اکید در مصرف آن داشته اند.

ماسک عسل و روغن زیتون

یکی از ماسک های خانگی بسیار آسان و قابل دسترس، ماسک روغن زیتون و عسل می باشد. این ماسک به دلیل خواص فراوانی که دارد که در مراقبت و زیبایی پوست و مو دارد، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

پاکسازی پوست یکی از خواص ماسک عسل و روغن زیتون

عسل به دلیل خواص ضد باکتری و ضد قارچی که دارد زمانی که با روغن زیتون ترکیب شود به عنوان یک تونر قوی عمل کرده و پوست را از هرگونه مواد آرایشی، سلول های مرده، آلودگی ها و گرد و غبار پاک می کند. ماسک عسل و روغن زیتون به منافذ باز پوست نفوذ پیدا کرده و پوست را پاکسازی می کند.

رطوبت رسانی

عسل از مقادیر زیادی آب تشکیل شده است و روغن زیتون نیز اشباع از اسید های چرب مفید است هنگامی عسل با روغن زیتون ترکیب شود و به عنوان ماسک به پوست زده شود موجب آبرسانی عمیق پوستی می شود. این ماسک آبرسان طبیعی، پوست را نرم و لطیف می کند. آبرسانی عمیق پوست سبب تغذیه ی پوست شده و پوست را نرم و لطیف، به سان پوست کودکان می کند.

ماسک روغن زیتون و عسل برای آبرسانی پوست دور چشم بسیار مفید است. این ماسک چین و چروک های اطراف چشم را محو می کند و می تواند کرم دور چشم طبیعی نامیده شود.

مقاله مرتبط: خواص عسل برای پوست و مو

درمان آفتاب سوختگی سطحی و ترک های پوستی

روغن زیتون و عسل هردو سرشار از آنتی اکسیدان هستند که می توانند آسیب های سطحی پوست را از جمله آفتاب سوختگی را درمان کنند.

ترک های پوستی که در نتیجه کاهش و یا افزایش وزن و زایمان ایجاد می شود ظاهر ناخوشایندی را به پوست می دهند. این ترک های پوستی که در نتیجه ی کمبود ویتامین E می باشد ماسک روغن زیتون و عسل می تواند درمان مناسبی برای آن باشد زیرا در روغن زیتون مقادیر قابل توجهی ویتامین E وجود دارد و عسل نیز سرشار از انواع ویتامین ها است. این ماسک می تواند ترک های پوستی را تا حدودی محو کند.

نتیجه گیری در مورد ماسک عسل و روغن زیتون:

در این مقاله خواص ماسک عسل و روغن زیتون بررسی شد. عسل و روغن زیتون به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی خود می تواند برای زیبایی و سلامت پوست مناسب باشند. در پایان در صورت نیاز به خرید عسل می توانید به صورت آنلاین از عطاری آنلاین عطارمارت اقدام نمایید و درب منزل تحویل بگیرید.

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *