یک خانمی که ماسک زردچوبه و عسل استفاده کرده است

یکی از روش های کاملا ایمن و موثر در بهبود بیماری های پوستی و یا داشتن یک پوست شفاف و شاداب استفاده از ماسک های گیاهی می باشد. ماسک های مختلفی را شما می توانید در منزل تهیه کنید. در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به بررسی ماسک زردچوبه و عسل پرداخته ایم که یک ماسک فوق العاده برای پوست صورت می باشد. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت داشتن پوست خوب:

احساس زیبا به نظر رسیدن یک احساس کاملا طبیعی و غریزی در وجود انسان ها می باشد. این احساس که بیشتر در خانم ها به چشم می خورد. سبب توجه ویژه ی خانم ها به مراقبت و نگه داری از پوست صورت و دست ها شده است.

پوست شاداب، عاری از هرگونه لک و چین و چروک و بدون جوش از خواست هر خانمی می باشد. پوست صورت به دلیل آنکه عضو خارجی بدن انسان می باشد همیشه در معرض آفتاب و هوای سرد و گرم و گرد و غبار قرار می گیرد و از آنجایی که داشتن پوست زیبا و شاداب تاثیر مستقیمی بر اعتماد به نفس افراد دارد که این اعتماد به نفس می تواند سبب موفقیت های شغلی و روابط اجتماعی افراد می شود، از آن رو باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

مراقبت از پوست صورت نباید از سن خاصی شروع شود بلکه باید از آغاز سال های جوانی به آن رسیدگی کرد تا شادابی خود را در سنین بالا از دست ندهد و روند چروک شدن آن به تعویق بیوفتد.

برای مراقبت از پوست لازم نیست سراغ محصولات گران قیمت رفته و هزینه زیادی را متحمل شد بلکه می توان با آگاهی یافتن از ماسک ها، لوسیون ها و آبرسان های طبیعی و خانگی از پوست مراقبت کرد. ماسک زردچوبه و عسل یکی از ماسک های مورد استفاده و محبوب زنان در سرتاسر جهان می باشد.

معرفی زردچوبه و خواص مفید آن برای پوست

زردچوبه از ریشه ی نوعی از گیاه به نام زنجبیل بومی در جنوب شرقی آسیا شناخته می شود. از مواد تشکیل دهنده ی زردچوبه می توان به کورکومین اشاره کرد. وجود این ماده در زردچوبه سبب زردی رنگ آن شده و خاصیت ضد التهابی به آن می دهد. کورکومین ها از مواد فعال زردچوبه بوده که می تواند چربی های بدن را هضم نموده و نفخ شکم را از بین ببرد. زردچوبه برای درمان بیماری های پوستی از جمله آکنه، پسویازیس و اگزما کاربرد دارد.

زردچوبه به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی خود به مبارزه با رادیکال های آزاد رفته و عنوان داروی ضد پیری شناخته می شود. زردچوبه برای از بین بردن اسکار و روشن کننده ی حلقه ی تیره ی دور چشم نیز کاربرد دارد. زردچوبه در طب سنتی هندی به عنوان درخشان کننده ی پوست صورت شناخته می شود و امروزه در کارخانه های لوازم آرایشی و بهداشتی از روغن زردچوبه برای لوسیون های روشن کننده ی پوست استفاده می کنند.

معرفی عسل و خواص آن برای پوست

عسل این شیرین کننده ی طبیعی برای زیبایی پوست و مو بسیار کاربرد دارد. عسل که توسط زنبور عسل از شهد گل، صمغ و گرده ی آن به دست می اید، سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدانی می باشد. از خواص عسل می توان به ضد عفونی و آنتی بیوتیک بودن آن اشاره کرد که برای سلامتی بدن مفید می باشد.

عسل با دارا بودن ماده ی هیدروکسین در خودش سبب حفظ رطوبت در پوست می شود. عسل استعمال شده بر روی پوست می تواند رطوبت هوا را جذب کند و به لایه های زیرین پوست برساند و در آن ذخیره کند.

عسل با خاصیت پاکسازی و ضد عفونی کننده ای که دارد برای پاکسازی پوست از سلول های مرده و گرد و غبار مناسب می باشد. آنزیم های موجود در عسل منافذ پوست را تمیز می کند.

عسل به عنوان داروی ضد التهابی قوی شناخته می شود. ترکیبات مغدی عسل رد جوش و جای اسکار را التیام می بخشد و رد آن را کم رنگ می کند. خاصیت تقویت کنندگی عسل سبب بهبودی سلول های آسیب دیده ی پوست شده و پوست جدیدی بازسازی می کند.

یک مسئله مهم در مورد عسل، چگونگی تشخیص عسل اصلی و تقلبی می باشد. بهترین روش این است که خرید عسل را از یک فروشگاه مطمئن و معتبر انجام دهید. عطاری آنلاین عطارمارت با کیفیت ترین انواع عسل را برای شما آماده کرده است.

یک ظرف که برای ساخت ماسک عسل و زردچوبه مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص ماسک عسل و زردچوبه:

درمان جوش و آکنه

یکی از دلایل جوش و آکنه بر روی صورت افراد پاکیزه نبودن و عدم تمیزی پوست می باشد. افرادی که پوست صورت آنها مستعد جوش و آکنه می باشد برای درمان پوست صورت خود از زردچوبه به همراه عسل استفاده می کنند زیرا عسل و زردچوبه به عنوان یک ضد عفونی کننده ی طبیعی عمل کرده و پوست را از هرگونه گرد و غبار و چربی پاکسازی می کند. استفاده از ماسک عسل و زردچوبه به همراه کمی سرکه به مانند یک تونر عمل کرده و برای پاکسازی شبانه مفید می باشد.

رفع چین و چروک

یک خاصیت مشترک در عسل و زردچوبه وجود آنتی اکسیدان در آنها می باشد. این خاصیت جادویی باعث محو شدن چین و چروک پوست شده و پوست را جوان و شاداب می کند.

 رفع لک و جای زخم

وقتی پوست انسان آسیب می بیند بدن گلبول های سفید خون به همراه آنزیم های ترمیم کننده را به جای زخم جهت جلوگیری از عفونت ارسال می کند. این فرایند طبیعی بدن سبب التهاب، قرمزی در جای زخم می شود. استفاده از زردچوبه به همراه عسل می تواند التهاب را کاهش دهد و بازسازی پوست آسیب دیده را با کلاژن سازی تسریع می ببخشد و در نهایت پوست را ترمیم و شفاف می کند.

مقاله پیشنهادی مرتبط: 7 معجزه خواص عسل برای پوست و مو

آبرسان پوست

از دلایل کدری و پوسته پوسته شدن پوست صورت، خشکی آن می باشد. برخی از پوست ها به دلیل استفاده از کرم پودر ها و شوینده های نامناسب دچار خشکی شده و پوست رطوبت خود را از دست می دهد. به همین دلیل استفاده ی شبانه از مرطوب کننده های طبیعی برای صورت واجب می باشد. یکی از ماسک های طبیعی آبرسان برای پوست صورت ماسک زردچوبه و عسل می باشد. عسل خاصیت هیدراته دارد بدین معنا که رطوبت هوا را دریافت کرده و آن را در پوست ذخیره می کند. استفاده از ماسک عسل و زردچوبه پوست را احیا می کند و سبب نرمی و لطافت آن می شود.

نتیجه گیری در مورد ماسک زردچوبه و عسل

در این مقاله خواص طلایی استفاده از ماسک عسل و زردچوبه بررسی شد. این ماسک خانگی و ارزان قیمت برای درمان جوش و آکنه مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند چین و چروک و لکه های پوستی را محو کند.

در پایان این نکته باید مورد بررسی قرار بگیرد که ممکن است زردچوبه برای عده ای از افراد حساسیت زا بوده و قبل از مصرف حتما روی دست تست شود.

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *