اویشن برای کبد چرب

آویشن یکی از گیاهان اصلی در طب سنتی ایرانی و شرق آسیاست، که به طور گسترده در این مناطق کشت می شود. گیاه آویشن از دیرباز در سبد غذایی مردمان مشرق زمین جایگاه ویژه ای دارد و از این گیاه برای درمان بیماری های خود بهره می برند. در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به بررسی خواص آویشن برای کبد چرب پرداخته ایم.

گیاه آویشن خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد که می تواند بیماری هایی با منشا میکروب و قارچ را نیز از بین ببرد. در طب سنتی گیاه آویشن برای سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار توصیه شده است زیرا دستگاه تنفسی را پاکسازی و التهاب آن را کاهش می دهد.

چرا آویشن برای کبد چرب خوب است؟

کبد چرب بیماری است که از طریق مصرف الکل، فشار خون، چاقی، قند خون و کلسترول بالا به وجود می آید و این بیماری به روش های مختلفی از طریق دارو درمانی، گیاه درمانی و برداشتن و جراحی کبد قابل درمان است. اما بیشتر مردم کم هزینه ترین و در دسترس ترین راه را که مصرف داروهای گیاهی است را انتخاب می کنند.

در طب سنتی چندین گیاه برای درمان کبد چرب نام برده شده است که می توان به خارمریم، جنسینگ، چای سبز و آویشن اشاره کرد.

گیاه آویشن که دارای اثرات آنتی اکسیدانی قوی می باشد و می تواند کبد را در برابر آسیب های میکروبی، ویروس ها و میکروب ها محافظت کند و همچنین می تواند به آرامی سلول های آسیب دیده ی کبد را بازسازی و باعث کاهش التهاب در کبد شود.

دمنوش آویشن اختلال عملکرد در کبد را کاهش می دهد و به سلامت کبد کمک می کند. طبق نظر متخصصان کبد مصرف آویشن سبب تحریک کیسه ی صفرا شده و ترشحات آن را افزایش می دهد در نتیجه کبد و سلول های کبدی را به فعالیت بیشتری ترغیب می کند.

خرید آویشن

نکته ی مهم

قبل از مصرف داروهای گیاهی برای درمان کبد حتما با پزشک مشورت شود زیرا مصرف برخی از گیاه های دارویی برای کبد سمی هستند و یا اینکه با دیگر داروهای شیمیایی تداخل ایجاد می کند که همین امر سبب تشدید بیماری می شود.

نتیجه گیری

گیاه آویشن دارای خواص بیشماری از قبیل آنتی اکسیدان، ضد میکروب و ضد ویروس  است که می تواند التهابات کبد را کاهش داده و بیماری های مربوط به کبد چرب را به جز علت الکلی را درمان کند.

منابع

https://www.healthline.com/nutrition/do-liver-cleanse-drinks-work#other-health-benefits

https://www.hindawi.com/journals/omcl/