1. دمنوش زرشک
  2. چای سبز
  3. دمنوش زنجبیل
  4. دمنوش دارچین
  5. زردچوبه
  6. دمنوش لاغری هل
  7. دمنوش به لیمو
  8. نعناع فلفلی
  9. دمنوش گل محمدی
  10. دمنوش قهوه سبز

استفاده از دمنوش برای کاهش وزن یکی از بهترین روش‌ها است. دمنوش‌های لاغری قادرند به خوبی چربی بدن را سوزانده و سوخت و ساز بدن را افزایش دهند. با ما همراه باشید تا در این مقاله از عطارمارت چند دمنوش فوق العاده برای لاغری را برای شما معرفی کنیم.

۱- دمنوش زرشک برای لاغری

دمنوش زرشک یکی از دمنوش ها مطرح برای لاغری است. زرشک (+) دارای خواص زیادی است که به کاهش وزن کمک می‌کند.

  • زرشک دارای خواص ضد اکسیدانی و ضد التهابی است که به سلامتی عمومی بدن کمک می‌کند. این خواص می‌توانند در فرایند کاهش وزن موثر باشند.
  • دمنوش زرشک می‌تواند عملکرد سیستم گوارشی را بهبود بخشد. با بهبود عملکرد گوارش، جذب مواد مغذی بهتر انجام می‌شود و  احساس سیری بیشتری  می کنید.
  • زرشک دارای خاصیت تنظیم قند خون است. با کاهش سطح قند خون، احساس گرسنگی و خواستگی برای تنقلات غیرسالم را کاهش می‌دهد.
  • این دمنوش می‌تواند به تنظیم میزان کلسترول و فشار خون کمک کند که عوامل مهمی در کنترل وزن هستند.

۲- چای سبز

چای سبز چیست؟ آیا از همه فواید این چای باخبرید؟! - چای مارکت

چای سبز یکی از محبوب‌ ترین گزینه‌ها برای کاهش وزن و لاغری است.

  •  چای سبز حاوی مواد فعال مانند کاتچین ها است که می‌توانند سرعت متابولیسم را افزایش داده و در نتیجه، موجب کاهش وزن شوند.
  • مصرف چای سبز می‌تواند احساس سیری را افزایش داده و از خوردن تنقلات غیرسالم جلوگیری کند. این به شما کمک می‌کند که مقدار کالری مصرف شده را کاهش داده و در نتیجه، وزن خود را کاهش دهید.
  • مصرف چای سبز به جای نوشیدنی‌های شیرین، مانند نوشابه و آبمیوه‌های شیرین شده، می‌تواند میزان مصرف قند و کالری را کاهش دهد و در نتیجه، به کاهش وزن کمک کند.

خرید انلاین دمنوش های گیاهی: نوبرانه

۳- دمنوش زنجبیل برای کاهش وزن

دمنوش زنجبیل می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. زنجبیل دارای خواص زیادی است که می‌تواند موجب لاغری شود.

  • زنجبیل دارای خواص سوزنده چربی است که می‌تواند فعالیت متابولیسم را افزایش داده و به سوزاندن چربی‌های بدن کمک کند.
  • مصرف دمنوش زنجبیل می‌تواند بهبود عملکرد سیستم گوارشی را تسهیل کند. با بهبود عملکرد گوارش، جذب مواد مغذی بهتر انجام می‌شود و از احساس سیری بیشتری برخوردار می‌شوید. این موضوع می‌تواند به کنترل سطح قند خون و کاهش خواستگی برای تنقلات غیرسالم کمک کند.
  • زنجبیل دارای خاصیت ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب‌های ناشی از چربی‌های اضافی در بدن کمک کند. این خاصیت می‌تواند به بهبود سلامت عمومی بدن انجامد و در فرآیند لاغری موثر باشد.

۴- دمنوش لاغری با دارچین

طرز تهیه دمنوش دارچین + خواص دمنوش دارچین - ستاره

دارچین یک ادویه معطر و گرم است که می‌تواند در فرآیند لاغری موثر باشد. هرچند که داروهای طبیعی مانند دارچین نباید به تنهایی به عنوان راه حل اصلی برای لاغری در نظر گرفته شوند، اما مصرف دمنوش دارچین می‌تواند بهترین نتیجه را در کنار یک رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی منظم به ارمغان بیاورد.

با کاهش نوسانات قند خون، احساس گرسنگی و خواستگی به تنقلات غیرسالم کاهش می‌یابد و مصرف کالری کنترل می‌شود. برخی مطالعات نشان داده‌اند که دارچین می‌تواند بر تنظیم هورمون‌های مرتبط با کنترل وزن مؤثر باشد، از جمله هورمون انسولین و هورمون گرلین (ghrelin) که اشتها را تنظیم می‌کند.

دمنوش دارچین  به کاهش نفوذ چربی و جذب کلسترول در دیواره روده کمک کند.

علاوه بر لاغری با این دمنوش، دارچین حاوی ترکیبات ضد اکسیدان قوی است که می‌تواند در مبارزه با آسیب‌های اکسیداتیو و حفظ سلامتی کلیه‌ها و کبد مؤثر باشد.

از دارچین بعنوان ادویه ضد چاقی نام می برند چرا که طبع گرمی دارد و متابولیسم بدن را افزایش می دهد کلسترول بد را در خون کهش میدهد اشتها را کم میکندو علاوه بر لاغری به سلامت قلب و عروق بسیار کمک میکند شما میتوانید دارچین را برای لاغری صبح ناشتا همراه با اب گرم و یا همراه با چای دم کنید و میل نمایید.

۵- زردچوبه و لاغری شکم و پهلو

یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدانی و ضد التهابی زرد چوبه است. ماده‌ فعالی به نام کورکومین که از تشکیل بافت چربی در اطراف رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند و موجب سلامت قلب و عروق می گردد جز اصلی تشکیل دهنده زردچوبه است.

زردچوبه با کاهش التهاب، افزایش سلامت قلب، کاهش قند خون و درمان اختلال های متابولیکی باباعث کاهش وزن می گردد و به عنوان یک داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو توصیه شده است.

۶- دمنوش لاغری هل

هل یک ادویه معطر و خوشبو است که در برخی مطالعات ارتباطش با کاهش وزن بررسی شده است. این دمنوش در کنار یک رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی منظم مفید باشد.

  • برخی مطالعات نشان داده‌اند که هل ممکن است فعالیت متابولیسم را افزایش داده و سرعت سوزاندن چربی‌ها را بالا ببرد. این ممکن است به کاهش وزن کمک کند.
  • هل معروف است به خواص خوش‌بو کننده‌ای که ممکن است در کاهش اشتها و کنترل سطح قند خون مفید باشد. با کاهش خواستگی به تنقلات غیرسالم، مصرف کالری کنترل می‌شود.
  •  هل می‌تواند بهبود عملکرد سیستم گوارشی را تسهیل کند. با بهبود عملکرد گوارش، جذب مواد مغذی بهتر انجام می‌شود و از احساس سیری بیشتری برخوردار می‌شوید.

۷- به لیمو دمنوشی برای لاغری

به لیمو به عنوان یکی از گیاهان دارویی موثر در طب سنتی شناخته شده است. این گیاه خاصیت‌هایی از جمله ضد التهابی، ضد اضطراب و چربی سوزی دارد. معمولاً، بهترین زمان برای مصرف دمنوش به لیمو بین وعده‌های غذایی اصلی است. با استفاده از این دمنوش می‌توانید به بهبود وضعیت التهابی بدن کمک کنید، احساس آرامش و  را افزایش دهید و همچنین برنامه لاغری خود را با افزایش چربی سوزی تقویت کنید.

۸- دمنوش نعنا و نعناع فلفلی بهترین دمنوش برای لاغری

مصرف دمنوش نعناع می‌تواند به افزایش حرارت معده و تقویت قدرت هضم کمک کند. برگ نعناع حاوی مقادیر زیادی آنتی‌ اکسیدان است و این ویژگی می‌تواند تأثیر قابل توجهی در فرآیندهای لاغری و کاهش وزن داشته باشد. با مصرف دمنوش نعناع، می‌توانید به بهبود عملکرد گوارشی خود کمک کرده و در ایجاد تعادلی سالم بین مواد مغذی و سوختن چربی‌ها نقش موثری داشته باشید.

نعنا فلفلی با کمک به هضم غذا و بالا نگه داشتن سوخت و ساز بدن باعث لاغری شکم و پهلو می شود. اگر روزانه از دمنوش نعنا فلفلی و آبلیمو استفاده کنید می توانید کاهش وزن خود را سرعت ببخشید همچنین می توانید از عرق نعنا فلفلی برای لاغری خود استفاده نمایید.

مطالعه بیشتر: لاغری شکم و پهلو با دمنوش و گیاهان

۹- دمنوش گل محمدی

از خواص جادویی دمنوش گل محمدی چه می دانید؟

دمنوش گل محمدی یکی از محبوب‌ترین دمنوش‌ها است که به خاطر خواص بسیار متنوع و مفیدش شناخته می‌شود. با این حال، باید توجه داشت که دمنوش گل محمدی به تنهایی نمی‌تواند عامل اصلی در فرآیند لاغری باشد و نیازمند ترکیب آن با رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم است.

دمنوش گل محمدی خواص آرامش بخشی دارد و می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. استرس و اضطراب می‌توانند عاملی در افزایش وزن و مشکلات مرتبط با آن باشند. با کاهش استرس، میزان تمایل به خوردن بیش از حد و مصرف غذاهای ناسالم نیز کاهش می‌یابد.

دمنوش گل محمدی می‌تواند به کنترل اشتها کمک کند و احساس سیری را افزایش دهد. این می‌تواند به مدیریت مصرف کالری کمک کند و در نتیجه به لاغری کمک کند.

۱۰- دمنوش قهوه سبز و لاغری شکم پهلو

قهوه سبز، همان قهوه خام است که هنوز تفت داده نشده است. قهوه سبز به دلیل کافئین بالایی که دارد، می‌تواند متابولیسم را افزایش دهد و یک دمنوش چربی سوز عالی باشد. البته مصرف دمنوش لاغری قهوه سبز در کنار غذای رژیمی و ورزش است که می‌تواند عملکرد خود را نشان دهد. بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری قهوه سبز، صبح یا پیش از ورزش است.

مشاوره و مصرف کلیه گیاهان دارویی زیر نظر متخصص تغذیه و لاغری

امروزه لاغری و تناسب اندام بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته و لاغر شدن و لاغر ماندن تبدیل به یک تجارت و بیزینس بسیار بزرگ شده است. از دستگاه های لاغری متخلف گرفته، که همگی همراه با این شعار هستند که بدون ورزش و با دستگاه لاغری شوید تا گیاهان دارویی و دمنوش های مختلف که با این شعار همراه هستند که صرفا با نوشیدن این موارد لاغر شوید و ….

اما اکیدا توصیه میشود استفاده از هرگونه دستگاه لاغری و همچنین هر گونه دمنوش و گیاه دارویی را که میخواهید با هدف لاغر شدن مصرف کنید، از پزشک و متخصص تغذیه و لاغری خود مشاوره بگیرید و زیر نظر ایشان از دستگاه های مختلف استفاده کنید یا اقدام به مصرف هرگونه گیاه دارویی خصوصا با هدف لاغر شدن کنید.