تقویت مو

تقویت مو یک شبه اتفاق نمی‌افتد اما مدت زمان یک ماه برای اینکه بتوانید رشد موهای خود را بهبود بخشید، زمان نسبتا معقولی است. ما در این مقاله ترفندهایی را به شما معرفی می‌کنیم که به کمک آنها بتوانید یک ماهه نتیجه بگیرید. با انجام راهکارهای ارائه شده در این مقاله می‌توانید شاهد کاهش ریزش مو، افزایش ضخامت موها و بهبود رشد تارهای موی خود باشید. شاید موهایی که همیشه آرزوی داشتن آن را داشته‌اید، به کمک این مقاله بتواند برای شما دست یافتنی شود؛ پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

بهبود رشد موها با تغذیه سالم

ریزش مو دلایل مختلفی دارد و ممکن است ریشه در عوامل ژنتیکی، استرس، عدم مراقبت صحیح از موها، اختلالات هورمونی، شوک عصبی و … داشته باشد. اما در این میان یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در افزایش ریزش مو، تغذیه ناسالم است. کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن مساوی است با ریزش موی شدید.

ریزش موی شما با در نظر گرفتن علت آن باید بهبود یابد. اگر علت ریزش موی شما به تغذیه نادرست مربوط باشد، باید به اصلاح تغذیه خود بپردازید. لازم است که از پروتئین‌ها، میوه‌ها، سبزیجات و چربی‌های سالم در رژیم غذایی به اندازه کافی استفاده شود تا کمبود هیچ نوع ریزمغذی یا درشت مغذی وجود نداشته باشد. اصلاح تغذیه نیازمند زمان است و مسلما خیلی زود نتیجه نمی‌دهد. اگر مایلید در کمترین زمان ممکن شاهد کاهش ریزش موی خود باشید، باید به سراغ قرص ضد ریزش مو بروید. در اینجا 3 مورد از بهترین قرص‌های تقویت کننده مو را به شما معرفی می‌کنیم:

قرص هیرتامین برای تقویت مو

هیرتامین، در واقع مولتی ویتامین مو است. هر ماده مغذی که فولیکول‌های مو برای رشد به آنها نیاز دارند، در کپسول هیرتامین می‌توانید بیابید. این مکمل حاوی 30 عدد کپسول بوده و شما هر روز باید یکی از آنها را مورد استفاده قرار دهید. اگرچه به طور کلی گفته می‌شود که بهتر است قرص‌های ضد ریزش مو را 3 ماه پشت سر هم استفاده کنید، اما شما از هیرتامین حتی بعد از یک ماه هم می‌توانید نتیجه بگیرید. ترکیبات موثر موجود در هیرتامین سبب افزایش گردش خون در ناحیه سر شده و رشد موها را بهبود می‌بخشند.

هیرتامین برای تقویت مو

بعد از یک ماه که این قرص را مصرف کردید، شاهد تقویت تارهای مو، افزایش رطوبت‌رسانی به کف سر، تقویت کراتین مو، کاهش ریزش مو و افزایش درخشندگی موها خواهید بود. این قرص بدون گلوتن و ترکیبات مصنوعی بوده و از کیفیتی بی‌نظیر برخوردار است.

قرص هیرویت؛ ضد ریزش مو

از دیگر قرص‌های تقویت کننده مو با کیفیت عالی و قیمت مناسب می‌توانیم به قرص هیرویت هلث اید اشاره کنیم. این قرص نیز روزانه 1 عدد باید مورد مصرف قرار گیرد. ویتامین‌های گروه B، آهن، زینک، مخمر و اسیدهای آمینه ترکیبات مهم موجود در کپسول هیرویت را تشکیل می‌دهند. خواص قرص هیرویت را در موارد زیر می‌توان خلاصه کرد:

  • پیشگیری و کنترل ریزش مو
  • کاهش خشکی و شکنندگی موها
  • پیشگیری از سفید شدن تارهای مو
  • کمک به افزایش ضخامت موها

همچنین قرص هیرویت برای کمک به تقویت سلامت پوست و ناخن نیز می‌تواند موثر باشد. تفاوت قرص هیرویت ایرانی و خارجی سوال بسیاری از افراد است که در پاسخ به این پرسش باید بگوییم، این قرص فقط یک نوع دارد و از آنجایی که تحت لیسانس انگلستان است، بسیاری از افراد به عنوان یک قرص تقویت کننده مو خارجی آن را می‌شناسند.

قرص هیرویت؛ ضد ریزش مو

قرص فولیکوژن برای افزایش رشد مو

فولیکوژن چیست؟ یک مکمل ضد ریزش مو که سبب افزایش رشد موها می‌شود و از آنجایی که کیفیت بالایی دارد، در کوتاه مدت می‌توانید از آن نتیجه بگیرید. اگر خواهان موهای پرپشت هستید، خرید فولیکوژن از داروخانه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. انواع ویتامین‌های گروه ب، ویتامین دی، سلنیوم، مس، زینک، ال سیستئین و ال متیونین در ترکیبات قرص فولیکوژن وجود دارند که هر یک به نوبه خود می‌توانند در کمک به قطع ریزش مو تاثیرگذار واقع شوند.

روزانه 1 عدد قرص فولیکوژن، همراه با یک لیوان آب و ترجیحا صبح باید مورد استفاده قرار گیرد تا رشد موها بهبود پیدا کند. در بسته بندی قرص فولیکوژن 60 عدد قرص وجود دارد؛ بنابراین دو ماه می‌توانید از آن استفاده کنید و در این صورت شاهد نتیجه بهتری خواهید بود.

دیگر راهکارها برای تقویت مو در یک ماه

به جز تغذیه در بهبود رشد موها عوامل دیگری هم موثر هستند. به عنوان ترفندهای ساده برای تقویت مو در یک ماه به موارد زیر هم توجه نمایید:

  • کم‌آبی می‌تواند رشد موها را متوقف کند؛ بنابراین با نوشیدن آب به مقدار کافی همواره بدن خود را هیدراته نگه دارید.
  • برای اینکه موهای سالم‌تری داشته باشید هر 3 ماه یکبار لازم است مقداری از موهای خود را کوتاه کنید.
  • با روغن، کف سر خود را ماساژ دهید تا با افزایش خونرسانی به فولیکول‌های مو، رشد موها بهبود یابد. روغن سیاه دانه یکی از بهترین روغن‌ها برای تقویت مو است.
  • موهای خود را یک بار در روز شانه کرده و از بیش از حد شانه کردن موهای خود بپرهیزید زیرا خود می‌تواند عامل ریزش مو باشد.
  • موهای خود را بیش از 1 تا 2 بار در هفته نشویید.
  • حتما بعد از شستن موها از نرم کننده و ماسک مو استفاده کنید؛ به ویژه اگر رنگ یا دکلره انجام داده‌اید.
  • از شامپویی استفاده کنید که مخصوص نوع موهای شما باشد.
  • حرارت دادن به موها با استفاده از سشوار و اتوی مو را به حداقل برسانید.
  • از سفت بستن موهای خود بپرهیزید.

بهترین مواد غذایی برای کمک به افزایش رشد موها

در کنار مصرف بهترین مکمل‌های ضد ریزش مو که به شما پیشنهاد دادیم، تغذیه سالم را فراموش نکنید. بهترین مواد غذایی که می‌توانند برای بهبود رشد موها موثر واقع شوند، عبارتند از:

  • انواع دانه‌ها و آجیل
  • ماهی سالمون
  • سبزیجات برگدار تیره مثل اسفناج
  • تخم مرغ
  • ماست و لبنیات
  • انواع حبوبات مثل لوبیا
  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ

موهای شما برای تقویت به همه ویتامین‌ها و مواد معدنی که در مواد غذایی بالا وجود دارد، نیازمند است. پس سعی کنید هر روز بخشی از این مواد غذایی را در وعده‌های غذایی خود جای دهید.

کلام آخر در مورد ترفندهای تقویت مو در یک ماه

اگر موارد بالا را در نظر بگیرید، بدون شک در عرض یک ماه شاهد بهبود رشد موهای خود خواهید بود. البته چنانچه در ابتدای مقاله عرض کردیم، حتما باید در گام نخست علت ریزش موی خود را مشخص نمایید و بعد جهت درمان اقدامات لازم را انجام دهید. توصیه ما این است که قرص‌های ضد ریزش مو را بیش از 1 ماه یعنی 3 ماه استفاده کنید تا موثرتر باشند و ریزش موی شما به طور کامل درمان شود. نکات مربوط به مراقبت صحیح از موها نیز همواره باید رعایت شود تا موهای شما سالم و شاداب به نظر برسد. امیدواریم از این مقاله نتیجه مورد نظر خود را گرفته باشید.

منبع: https://techrato.com/2023/07/26/best-anti-hair-loss-drugs-reportage/