بهترین زمان بارداری بعداز پریود برای پسرزایی

از زمان گذشته تاکنون همواره تعداد کثیری از افراد خواستار برخورداری از فرزند پسر بوده‌اند. این اشخاص راه‌های زیاد و متنوعی را جهت دستیابی به هدف خود امتحان می‌کنند.
از جمله این روش‌ها می‌توان به بارداری بر اساس زمان تخمک‌گذاری، تغذیه مناسب و سایر موارد اشاره داشت. در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت در خصوص بهترین زمان بارداری بعد از پریود برای پسردار شدن صحبت می‌شود.

تعیین روز تخمک‌گذاری و بارداری جنین پسر

بر اساس علم و اصول طب سنتی، با نزدیکی هر چه بیشتر زمان مقاربت به زمان تخمک‌گذاری، احتمال بارداری فرزند پسر افزایش می‌یابد. به منظور تعیین زمان دقیق و روتین تخمک‌گذاری، استفاده از کیت تخمک‌گذاری 6 تا 7 روز پس از پایان دوره پریود کمک شایانی می‌کند.

به طور معمول زنان به هنگام تخمک‌گذاری شاهد افزایش حرارت بدن خود و همچنین افزایش قوام ترشحات و برخورداری آن‌ها از رنگ سفید هستند. به این ترتیب بانوان با کسب اطلاع از زمان دقیق تخمک‌گذاری خود قادر به اقدام برای مقاربت در ماه بعد هستند.

اندازه‌گیری دمای بدن به وسیله‌ی دماسنج جیوه‌ای از دیگر راه‌های تشخیص زمان تخمک‌گذاری به شمار می‌رود. به این منظور بایستی زنان از سه ماه قبل از انجام مقاربت از آخرین روز دوره پریود، هر روز صبح بلافاصله پس از بیداری، در یک زمان مشخص و قبل از هر نوع تحرک اضافه‌ای نسبت به اندازه‌گیری دمای بدن خود اقدام نمایند.
بنابراین به شرط اندازه‌گیری دمای بدن به مدت سه ماه، افراد متوجه کاهش بیشتر دمای بدن خود در یک روز در مقایسه با سایر روزها می‌شوند. اقدام به نزدیکی و مقاربت در چنین روزی به عنوان بهترین زمان برای بارداری جنین پسر محسوب می‌شود.

یکی از دقیق‌ترین روش‌های تشخیص روز تخمک‌گذاری، بررسی ترشحات دهانه‌ی رحم می‌باشد. پس از اتمام دوره پریود، دهانه‌ی رحم تا مدتی خشک می‌باشد. اما پس از گذشت 4 تا 5 روز مجددا ترشحات آغاز می‌گردند. افزایش ترشحات از دهانه رحم به صورت لیز و کشدار از نشانه‌های شروع روز تخمک‌گذاری به حساب می‌آید.

به علت توانایی کیت‌های تخمک‌گذاری در زمینه‌ی تعیین روز تخمک‌گذاری و آگاهی اشخاص از این روز خاص از 24 ساعت قبل، استفاده از چنین روشی نیز بسیار رایج است.
نکته قابل ذکر اینکه اسپرم‌های حاوی کروموزوم‌های جنسی موثر در ایجاد جنین پسر در مقایسه با اسپرم‌های دارای کروموزوم‌های جنسی مرتبط با جنین دختر از عمر کوتاه‌تری برخوردار هستند. بنابر توصیه‌ی طب سنتی، جهت حفظ بیشتر چنین اسپرم‌هایی داخل رحم و در نهایت لقاح آن‌ها با تخمک، مصرف غذاهای دارای سدیم و پتاسیم بالا طی دو و یا سه ماه قبل از بارداری مفید می‌باشد. انواع حبوبات، میوه‌های خشک، قارچ، موز، مارچوبه، سیب‌زمینی، سیب و بادام دارای مقدار قابل توجهی پتاسیم هستند.

نتیجه گیری

تا الان شاید متوجه شده باشید که بارداری فرزند پسر برای اکثر خانواده‌ها موضوع مهم و حیاتی به شمار آمده و اکثرا به دنبال مصرف دارو و یا غذای خاصی برای این مسئله می‌باشند. همچنین برخی دیگر از زوج‌ها نیز درگیر این موضوع هستند که چه تایمی بعد از پریود برای پسرزایی مناسب است. ما در این مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم و یاد گرفتیم که نزدیکی زمان مقاربت به تخمک گذاری شانس بهره مندی از فرزند پسر را افزایش می‌دهد. یعنی بانوان می‌توانند با تعیین روز تخمک گذاری که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته شد، و تغذیه مناسب شانس خود را در این مسئله افزایش دهند.