گیاهان دارویی مناسب برای زود انزالی

با توجه به رویکرد فعلی مردم به گیاهان دارویی تصمیم گرفتیم در مورد یک مبحث مهم و چالش برانگیز صحبت کنیم. بسیاری از مشتریان این سوال را می کنند که برای درمان زود انزالی چه گیاهان دارویی مناسب می باشد؟ ما در این مقاله سعی کرده ایم بر اساس مقالات معتبری که در ژورنال های دانشگاهی و پزشکی منتشر شده است به این سوال پاسخ دهیم. پس اگر به دنبال درمان زود انزالی با گیاهان دارویی هستید تا انتهای این مقاله از عطاری آنلاین با ما همراه باشید.

آیا از زود انزالی رنج می برید؟ اما آیا واقعا می دانید که انزال زودرس دارید؟ اصلا انزال زودرس چیست؟ انزال زودرس به حالتی در مردان می گویند که کنترلی برای روی انزال خود ندارند و خیلی سریع این اتفاق می افتد. این اتفاق ممکن است درست در زمانی که هنوز مقاربت صورت نگرفته است یا دخول صورت گرفته اما شریک جنسی هنوز به طور کامل تحریک نشده باشد صورت گیرد.

این موضوع شاید از نظر جسمی برای شما خطرناک نباشد اما می تواند برای زوجین خجالت و ناراحتی را به همراه داشته باشد برای مردان کاهش اعتماد به نفس را به دنبال داشته باشد. این اختلال در عملکرد جنسی معمولا در صورت بروز اضطراب، افسردگی، عدم تعادل هورمونی یا آسیب دیدگی رخ می دهد.

طبق نظر سایت doctor.ndtv بررسی ها نشان می دهد از هر 3 مرد 1 نفر این اختلال را در مراحلی از زندگی زناشویی خود تجربه کرده باشند. در حالی که بیشتر آقایان برای گفتگو در مورد این مشکل به متخصص ارولوژی مراجعه نمی کنند، اما باید بدانند این اختلال قابل درمان است. درمان های انزال زودرس شامل دارو، برخی از داروهای طبیعی، تکنیک های جنسی و استفاده از گیاهان دارویی است. در بیشتر موارد، ترکیبی از روشهای درمانی به خوبی کار می کنند. اما در این مقاله به طور علمی به بررسی درمان زود انزالی با گیاهان دارویی می پردازیم.

تحقیقات علمی در مورد درمان زود انزالی با گیاهان دارویی:

تحقیقات علمی در مورد تاثیر گیاهان دارویی بر روی زود انزالی

در این بخش از مقاله می خواهیم به چند مقاله  معتبر در زمینه تاثیر مصرف گیاهان دارویی در بهبود مسئله زود انزالی و درمان سستی کمر با داروهای گیاهی اشاره کنیم.

در مقاله ای با عنوان ” داروی مکمل و جایگزین برای مدیریت انزال زودرس: یک بررسی سیستماتیک ” که در سال 2016 منتشر شده است به بررسی اثربخشی داروهای مکمل و جایگزین در PE یا انزال زودرس پرداخته است. در این مطالعه تحقیقاتی که متخصصینی چون دکتر کتی کوپر و ماریسا مارتین جیمز شرکت داشته اند مشخص شد که شواهد اولیه ای برای تایید اثر مثبت داروهای گیاهی چینی و داروهای گیاهی آیورودا بر روی بهبود زود انزالی وجود دارد.

در تحقیقی دیگر با عنوان ” تاثیر داروی سنتی چینی در درمان انزال زودرس ” که در سال 2019 منتشر شده است، با توجه به اینکه بسیاری از آزمایشات بالینی ثابت کرده اند که طب چینی در درمان انزال زودرس تأثیر چشمگیری دارد این تحقیق با هدف ارزیابی اثربخشی و ایمنی طب سنتی چینی برای انزال زودرس انجام شده است.

طبق نتایج این تحقیق، علت انزال زودرس مربوط به نقص در طحال و کلیه و انسداد خون می باشد. که در این زمینه طب سنتی چینی می تواند به تقویت طحال و کبد کمک کرده و ترویج گردش خون را بهبود بخشد. همچنین از یک طرف دیگر طب سنتی چینی به بهبود اوضاع روانی و روحیه فرد کمک کرده و به درمان انزال زودرس فرد کمک کند.

در تحقیق علمی آخر با موضوع ” گیاهان دارویی مورد استفاده برای اختلالات نعوظ و درمان زود انزالی ” که توسط آقای Peter H.C Lim به نگارش درآمده است به بررسی تعدادی از گیاهان دارویی بر روی بهبود مسائل جنسی انجام شده است. در ادامه به برخی از این گیاهان دارویی که در این مقاله برای بهبود زود انزالی و تقویت قوای جنسی بیان شده است را اشاره می کنیم:

  • گیاهان دارویی محرک گردش خون (زردچوبه، زنجبیل، دم شیر)
  • گیاهان دارویی تقویت کننده کلیه (جینسینگ آمریکایی، آشواگاندا، توت پنج طعم)
  • تقویت کننده تستوسترون ( جو دو سر)
  • تقویت کننده اعصاب ( والرین و…)

عطاری آنلاین عطارمارت

8 گیاه دارویی برتر برای توقف انزال زودرس:

در ادامه می خواهیم 8 روش خانگی که می توانید با مصرف آن ها به مسئله انزال زودرس و درمان زود انزالی بدون دارو کمک کنید اشاره کنیم.

1- پیاز سبز

گیاه دارویی پیاز سبز برای درمان زود انزالی

دانه های پیاز سبز باعث افزایش قوای جنسی و همچنین کاهش انزال زودرس در مردان می شود. این دانه های قدرت و بنیه فرد را افزایش می دهد و به او کمک می کند تا ظرفیت جنسی خود را به مدت بیشتری حفظ کند. برای استفاده از این گیاه دارویی کافی است دانه های آن را خرد کرده و با آب میل نمایید. این کار را می توانید در روز سه بار قبل از میل کردن غذا انجام دهید.

2- آشواگاندا

گیاه دارویی آشواگاندا برای درمان زود انزالی

این گیاه دارویی هندی یک داروی مؤثر برای درمان مشکلات جنسی در مردان است. آشواگاندا قدرت مغز شما را بهبود می بخشد و همچنین میل جنسی را در بدن افزایش می دهد. این گیاه به مردان اجازه می دهد تا بهتر انزال خود را کنترل کرده و رابطه جنسی خود را طولانی تر کنند. این گیاه دارویی باعث افزایش استقامت می شود و در درمان اختلال نعوظ نیز مؤثر است.

3- زنجبیل و عسل

خوردن زنجبیل گردش خون را در بدن ما افزایش می دهد و به طور خاص جریان خون به عضلات آلت را افزایش می دهد. این امر به مردان امکان کنترل بیشتر در انزال را می دهد. زنجبیل همچنین در طولانی تر نگه داشتن نعوظ بدن کمک می کند و باعث تسریع جریان خون در آلت تناسلی آقایان می شود. عسل نیز خود یک ماده بسیار قدرتمند است و می تواند قدرت زنجبیل را به مراتب بیشتر کند. بهترین راه برای استفاده از این درمان مخلوط کردن نصف قاشق چایخوری زنجبیل با عسل و خوردن آن قبل از خواب است.

4- سیر

سیر دارای خواص تقویت کننده قوه باء است و به مردان در طولانی تر شدن مقاربت بدون ایجاد انزال کمک می کند. ترکیبات ضد باکتریایی و ضد التهابی این گیاه منجر به بهبود گردش خون در بدن شما می شود و این به گرم تر شدن رابطه شما کمک می کند.

5- مارچوبه خوراکی

گیاه دارویی مارچوبه خوراکی برای بهبود مسئله زود انزالی

ریشه های این گیاه دارویی در جلوگیری از انزال زودرس بسیار سودمند می باشد. می توانید ریشه های این گیاه را در شیر جوشانده و هر روز دو بار آن را بنوشید تا کنترل عضلات آلت تناسلی خود را بدست بگیرید.

6- رژیم غذایی متعادل

برای کنترل این اختلال در عملکرد جنسی خود می بایست برخی از مواد غذایی همچون شکلات، فلفل و نوشیدنی های کافئین دار را از رژیم غذایی خود حذف کنید. برای کنترل و استحکام بهتر انزال، رژیم غذایی شما باید سرشار از روی، سلنیم، کلسیم و آهن باشد. غذاهای پر کربوهیدرات و کم پروتئین نیز برای آزادسازی سروتونین و کاهش اضطراب مناسب است.

7- بامیه

گیاه بامیه برای زود انزالی

گیاه دارویی بامیه یا انگشت بانو یک درمان مؤثر برای انزال زودرس است. می توانید این سبزی را در رژیم غذایی روزمره خود قرار دهید یا پودر آن را مصرف کنید. این پودر به طور مرتب قابل مصرف است.

8- هویج

هویج چیزی بیش از یک سبزی مقوی است. این گیاه می تواند برای درمان سریع انزال زودرس مورد استفاده واقع شود. هویج باعث بهبود کیفیت میل جنسی می شود که می تواند تا حد زیادی در کنترل انزال کمک کند. برای بهترین نتیجه، به طور مرتب هویج آب پز را با تخم مرغ و عسل میل کنید.

 

خرید گیاهان دارویی