رازیانه برای دختران مجرد

رازیانه به عنوان یکی از قدیمی ترین گیاهان کشت شده، به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان، درمانگر بسیاری از بیماری ها می باشد. رازیانه سرشار از فیبر، پتاسیم، منگنز، کلسیم، روی و ویتامین هایی نظیر K و C  است. در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به بررسی خواص رازیانه برای دختران مجرد پرداخته ایم.

آیا دختران مجرد می توانند رازیانه مصرف کنند؟

در طب سنتی منعی برای عدم مصرف رازیانه توسط دختران مجرد وجود ندارد بلکه استفاده از این داروی گیاهی نیز بسیار توصیه شده است زیرا دانه های رازیانه حاوی آنتول می باشد. آنتول ریز مغذی است که خواص هورمون استروژن را تقلید می کند و سبب تقویت هورمون های زنانگی می شود.

رازیانه با تنظیم ترشح هورمون های زنانه بسیاری از مشکلات مربوط به بانوان را درمان می کند برای مثال از بیماری های دستگاه تناسلی، کیست های تخمدان و بیماری های رحمی جلوگیری می کند.

کاهش درد های قاعدگی در دختران

یکی از دلایل اصلی درد در دوران قاعدگی انقباضات رحم می باشد. این انقباضات سبب گرفتگی رحم شده و چرخه ی قاعدگی را دردناک می کند و به همین سبب است که مصرف رازیانه توصیه می شود زیرا دانه های رازیانه انقباضات رحمی را مهار و درد در دوران قاعدگی را کاهش می دهد.

زیبایی و طراوت پوست و مو در دختران

رازیانه به دلیل وجود پتاسیم، سلنیوم و روی در آن از پوست دختران در برابر رادیکال های آزاد محافظت و مانع از خشکی و بروز آکنه بر روی صورت می شود.

بسیاری از کرم های مراقبت از پوست و مو از دانه های رازیانه فرموله شده اند زیرا رازیانه سبب افزایش طول عمر سلول های پوستی می شود.

افزایش سایز سینه در دختران

برای افزایش سایز سینه تحقیقات محدودی در این زمینه وجود دارد اما همانطور که در ابتدای این مقاله عنوان شد رازیانه سبب تقویت هورمون استروژن در دختران می شود با ترشح منظم این هورمون سینه زودتر بزرگ می شود. بسیاری از محصولات گیاهی افزایش سینه از عنصر رازیانه تشکیل شده است.

درمان کیست تخمدان در دختران

یکی از دلایلی که استحمام در دوران قاعدگی را نهی می کنند این است که سبب ایجاد کیست در رحم می شود. وقتی سردی و رطوب در رحم افزایش پیدا می کند سبب بروز کیست می شود. دانه ی رازیانه به دلیل خواصی که دارد و همچنین طبع گرمی که دارد کیست های رحم را برطرف می کند.

نتیجه گیری

رازیانه سبب تقویت و افزایش ترشح هورمون استروژن می شود که برای درمان بیماری های زنانگی بسیار مناسب است.

منابع

https://www.stylecraze.com/articles/amazing-benefits-of-fennel-seeds/

https://fabwoman.ng/health-benefits-of-fennel-seeds-for-women-fabwoman/