بازکننده سریع قاعدگی با گیاهان قاعده آور

برخی از افرادی که قاعدگی یا پریود شدنشان مشکل دارد می توانند با گیاهان دارویی قاعده آور مشکل خود را درمان کنند. گیاهان دارویی قاعده آور خیلی قوی بسیار متنوع می باشد و هر یک از آنها تاثیر بسیاری در درمان این مشکل دارند. همه خانم ها به خوبی می دانند که اگر قاعدگی شان دچار مشکل شود تمام سیستم بدنی شان هم دچار اختلال می گردد. در واقع باید بدانید قاعده نشدن برخی از خانم ها برایشان بسیار موضع مهمی می باشد و به همین دلیل به دنبال این سوال هستند که چی بخورم تا پریود بشم، هستند تا با استفاده از این گیاهان دارویی که بازکننده سریع قاعدگی هستند مشکل پریود شدن خود را حل کنند. برای اینکه با این گیاهان دارویی آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه برخی از مهمترین آنها را و روش مصرف آنها را بیان می کنیم.

معرفی گیاهان دارویی قاعده آور خیلی قوی:

همانطوری که بیان نمودیم گیاهان قاعده آور متنوع هستند و هر یک از آنها خاصیت های جداگانه ای دارند، برخی از مهمترین این گیاهان دارویی که برای قاعدگی مصرف می شوند عبارت هستند از:

1- ثوم:

یک گیاه قاعده آور خیلی قوی که تاثیر بسیاری خوبی در دوران قاعدگی دارد ثوم می باشد. بسیاری از کسانی که به دنبال باز شدن قاعدگی هستند باید بدانند که طبیعت این گیاه گرم و خشک می باشد و قسمت مهم آن که مورد استفاده قرار می گیرد پیاز آن می باشد. در دوران بارداری و شیردهی به هیچ عنوان نباید از آن استفاده کنید، چرا که امکان دارد برای نوزاد ضرر داشته باشد. شما باید آن را به صورت جوشانده مصرف کنید تا فعالیت رحمی شما آغاز شود و دوران قاعدگی شما روال اصلی خود را داشته باشد.

گیاه ثوم برای باز شدن پریود زنان

2- موسیر:

برای استفاده از این نوع گیاهان دارویی باید ریشه آن را مورد استفاده قرار دهید، چرا که میوه آن فواید دیگری دارد و به عنوان گیاه قاعده آور عملکردی نخواهد داشت. شما باید برای استفاده از این نوع خوراکی قاعده آور باید ریشه آن را تهیه کنید و از آنجایی که طبیعت آن گرم و خشک است سریعا می تواند مشکل شما را بهبود ببخشد. کسانی که باردار هستند و در دوران شیردهی می باشند، می توانند از این گیاه استفاده کنند. شما اگر می خواهید از این گیاه قاعده آور استفاده کنید باید ریشه آن را به صورت خوراکی میل کنید.

موسیر و بهبود قاعدگی در زنان

3- باز شدن پریود با زعفران:

بسیاری از خانم ها از گذشته به عنوان یکی از روش های باز کردن سریع قاعدگی دمنوش زعفران را مورد استفاده قرار می دادند. از آنجایی که این گیاه طبیعت گرم و خشک دارد برای تقویت اعصاب هم بسیار مناسب می باشد. بسیاری از کسانی که به دنبال گیاه قاعده آور می باشند برای آرامش اعصاب هم به گیاهان دارویی نیاز دارد، چرا که خانم ها به دلیل دیر بودن قاعده خود سیستم عصبی شان هم بهم می ریزد. شما باید برای مصرف این گیاه یک چهارم قاشق چای خوری از آن را و تکه ای نبات را دم کنید و بعد از آن میل نمایید. به یکی از نکاتی که بسیار باید توجه داشته باشید این است که مصرف بیش از اندازه آن اسهال و مسمومیت می آورد و همچنین موجب سقط جنین می شود.

باز شدن پریود با زعفران

4- دمنوش زنجبیل:

برای استفاده کردن از زنجبیل به عنوان گیاه دارویی قاعده آور می توانید از آن به صورت پودر و تازه استفاده کنید. اگر می خواهید از پودر استفاده کنید باید یک قاشق چایخوری را درون لیوان بیندازید و مصرف کنید و اگر می خواهید تازه آن را مورد استفاده قرار دهید باید دو تکه از آن را درون لیوان بیندازید و دم کنید. دقت داشته باشید که مقدار زیادی از این دمنوش استفاده نکنید، چرا که موجب حرارت زیادی بدن می شود.

دمنوش زنجبیل برای باز کردن قاعدگی

5- رازیانه و قاعدگی:

یکی دیگر از گیاهان دارویی قاعده آور خیلی قوی که تاثیر بسیاری در درمان قاعدگی دارد، گیاه رازیانه می باشد. شما باید مقداری از تخم این گیاه را در درون یک لیوان آب بریزید و دم کنید. دقت داشته باشید که مصرف بیش از اندازه آن موجب لاغری مفرط می شود  همچنین رحم زنان باردار را تحریک می کند. شما می توانید تخم این گیاه دارویی را به صورت آسیاب شده هم مصرف کنید.

رازیانه و قاعدگی

6- دمنوش رزماری:

بسیاری از خانم هایی که پریود نمی شوند چند برگ از گیاه رزماری را در درون یک لیوان آب می توانند دم کنند. استفاده از گیاهان دارویی تاثیر بسیاری در درمان مشکل قاعدگی دارد، ولی دقت داشته باشید که از آنها باید در اندازه مناسبی استفاده کنید تا موجب التهاب در دیگر قسمت های بدن نگردد. اگر شما از این گیاه هم در اندازه زیادی استفاده کنید تهوع و و ورم ریه به بار می آورد.

گیاه رزماری و باز کردن پریود

7- دمنوش بابونه:

یکی دیگر از گیاهان دارویی مناسب و مفید برای پریود شدن و باز شدن آن،  که طبع خشک و گرم دارد گیاه بابونه است. شما می توانید برای استفاده از این گیاه تمامی قسمت های آن را مورد استفاده قرار دهید و دم کنید. بهترین روش استفاده از آن این است که یک قاشق چایخوری از این گیاه را در درون یک لیوان آن بجوشانید و میل کنید. دقت داشته باشید که مصرف بیش از اندازه از این گیاه موجب کم خونی می شود و یا اینکه آهن بدنتان را کم می کند.

دمنوش بابونه و قاعدگی

8- ریشه سوسن سفید:

طبیعت این گیاه بسیار گرم است و به همین دلیل از جمله بهترین گیاهان دارویی قاعده آور به شمار می رود. قسمت مهم این گیاه که باید مورد استفاده قرار بگیرد پیاز ریشه آن می باشد. این گیاه تاثیر بسیاری در قاعده شدن دارد و خانم های زیادی از آن استفاده می کنند. شما باید مقداری از آن را دم کنید و مصرف نمایید، اما دقت داشته باشید که در دوران بارداری و شیردهی از این گیاه استفاده نکنید.

بهبود قاعدگی با گیاه قاعده آور سوسن سفید

9- بادرنجبویه:

طبیعت گیاهان دارویی قاعده آور باید گرم و خشک باشد که طبیعت این گیاه هم گرم و خشک است. برگ گلها و تخم آن را باید مورد استفاده قرار دهید، استفاده از این گیاه قاعده آور برای کسانی که تیروئید بالا دارند توصیه نمی شود، چرا که در سیستم تیروئید آنها اختلال ایجاد می کند.

بادرنجبویه و بهبود مسائل قاعدگی

 

خرید گیاهان دارویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *