یک عدد قاشق حاوی سیاه دانه

سیاه دانه دارای خواص فوق العاده ای می باشد و در طب سنتی دارای کاربردهای مختلفی است. یکی از سوالات اساسی پیرامون سیاه دانه تاثیر سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی می باشد که ما در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به این موضوع پاسخ می دهیم.

سیاه دانه از گیاهان مهم دارویی است با طبعی گرم و خشک.

از این گیاه سالیان دراز بخاطر خواص فوق العاده ای نظیر ضد سرطان ، تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین به دلیل داشتن گرمی در طبع آن جهت بهبود آرتروز و بیماری های مفصلی استفاده می شده است.

سیاه دانه فشارخون را تنظیم می کند، علاوه بر آن برای خانم هایی که سیکل قاعدگی نامنظم دارند و یا قاعدگی انها با درد فراوان همراه است می تواند بسیار سودمند باشد.

خواص سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی:

این دانه های روغنی سرشار از ترکیباتی مانند فسفر، پتاسیم و همچنین ویتامین های B1 ، B2 ، B3 ، B  هستند که باعث شده خاصیت بازشدن قاعدگی داشته باشند.

به همین دلیل به خانم هایی که سیکل قاعدگی نامظم دارند و قاعدگی آن ها با درد همراه است توصیه می شود این گیاه را مصرف کنند تا با بیشتر شدن خونریزی در دوران قاعدگی از درد آن ها بکاهد.

اما باید توجه داشت که کسانی که خونریزی انها در دوران قاعدگی زیاد است مصرف سیاه دانه مناسب نیست زیرا خونریزی آن ها را بیشتر می کند.

خانم های باردار نیز به هیچ وجه از سیاه دانه استفاده نکنند زیرا باعث شروع قاعدگی میشود و احتمال سقط جنین را بسیا بالا میبرد.

 

⇐⇐ خرید سیاه دانه از عطاری آنلاین عطارمارت ⇒⇒

 

روش های مصرف سیاه دانه برای باز شدن قاعدگی:

  1. به صورت دمکرده میتوان 1 قاشق غذاخوری سیاه دانه را با یک لیوان ابجوش ترکیب کرده و به مدت 20 دقیقه دم کرده و سپس مصرف کرد. میتوان از عسل برای شیرین کردن دمکرده استفاده کرد.
  2. سیاه دانه را پودر کرده و با عسل سریعا مخلوط کنید زیرا پودر سیاه دانه در مجاورت هوا خواص خود را از دست میدهد.
  3. یک قاشق سیاه دانه به همراه 3 قاشق غذا مخلوط و هر صبح و یا هرشب مصرف شود.

توجه داشته باشید که ترکیب عسل و سیاه دانه به مقدار کم تهیه شود و این مخلوط را فقط تا 3 ماه نگه داری کنید.

مصرف سیاه دانه برای خانم ها در دوران شیردهی ممانعتی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *