ترکیب سیر و عسل

سیر و عسل دو ماده ی خوراکی با خاصیت درمانی هزارساله هستند. سابقه ی دارویی سیر و عسل به قبل از میلاد مسیح باز می گردد. در بین حکمای غربی جالینوس و بقراط برای درمان برخی از بیماری های خود از این دو ماده ی خوراکی استفاده می کردند.

سیر و عسل برای درمان مسمومیت ها، امراض مربوط به معده و انواع سرطان های استفاده می شده است. ابوعلی سینا دانشمند و حکیم بزرگ ایرانی نیز در کتاب قانون خود خواص بیشماری را برای سیر و عسل ذکر کرده است.

از جمله ی خواصی که ابوعلی سینا برای عسل ذکر کرده است می توان به تقویت عمومی بدن، تقویت حافظه و از بین بردن بلغم نام برد. از نظر حکما قدیم ترکیب بی نظیر سیر و عسل به دلیل وجود آنتی اکسیدان در آنها  باعث زیبایی و شادابی پوست شده و به ترمیم بافت پوست های آسیب دیده کمک شایانی می کند. و در ادامه با این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت همراه باشید تا با خواص دارویی ترکیب سیر و عسل آشنا شوید.

خواص درمانی سیر

سیر به عنوان یک سم زدای قوی شناخته شده است. سیر می تواند از حمله ی قلبی و بیماری های قلبی جلوگیری کند. سیر سطح کلسترول خون را نرمال می کند و فشار خون را تعدیل و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. سیر درمانگر خوبی برای دیابت و مشکلات پروستات می باشد.

خواص درمانی عسل

عسل با خاصیت درمانی فوق العاده ی خود می تواند درمانگر قطعی بیماری های ضعف و بیحالی بدن، بیماری های مربوط به دستگاه گوارش و زخم های پوستی باشد. عسل سرشار از آنتی اکسیدان، آنزیم ها و انواع ویتامین های گروه ب، نیاسین، ریبوفلاوین است. عسل تعدیل گر کلسترول خون و ضد عفونی کننده ی قوی شناخته می شود.

حال برای ارتقای سلامت خود می توانید این دو ماده ی غذایی را با یکدیگر ترکیب کنید و شاهد بهبود ضعف و بیماری های خود باشید. با خرید عسل می توانید خواص بی نظیری را برای خود و خانودتان به ارمفان بیاورید.

خواص درمانی ترکیب سیر و عسل

همانطور که در ابتدای مقاله عنوان شد سیر و عسل هرکدام دارای خواص بیشماری می باشند که با ترکیب کردن این دو ماده ی غذایی، هضم آن بهتر صورت می گیرد.

ترکیب عسل با سیر سبب می شود به سبب بوی بد سیر، سیر راحت تر خورده شود و خواص و اثر گذاری آن چند برابر شود. سیر حاوی مقادیری آلیسین می باشد که به افزایش سطح ایمنی بدن کمک می کند.

برخی از مشاهدات دانشمندان نشان می دهد ترکیبات گوگرد از طریق سیر می تواند خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی، ضد التهابی داشته باشد. همچنین سیر به عنوان محافظ قلب شناخته می شود. هنگامی که سیر با عسل مخلوط شود به عنوان یک داروی خانگی قوی شناخته می شود که می تواند بهبود سلامت کلی بدن را تضمین کند.

بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا

همانطور که می دانید عسل سرشار از آنتی اکسیدان و فلانوئید هاست که به آن خاصیت ضد ویروسی قدرتمندی می دهد. آلیسین، ماده ی اصلی سیر نیز، به گلبول های سفید در مبارزه با بیماری ها کمک می کند به ویژه زمانی که با ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا روبه رو می شوند.

آلیسین موجود در سیر از گوگرد و اکسیژن تشکیل شده است که به سیر خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی می دهد. ترکیب سیر و عسل می تواند علائم و نشانه های سرماخوردگی را به شدت کاهش دهد.خاصیت ضد میکروبی، ضد عفونی در عسل و وجود ماده ی آلیسین در سیر موجب تقویت عمومی بدن شده و بدن را در مقابل هرگونه ویروس، باکتری و قارچ در امان نگه می دارد.

خرد کردن و یا له کردن سیر سبب می شود سیر زودتر آلیسین خود را از دست بدهد. پس برای ترکیب کردن سیر با عسل حتما از سیر خرد شده استفاده شود. (منبع)

پیشنهاد مقاله: سیاه دانه و عسل + خواص فوق العاده این ترکیب

خواص فوق العاده ترکیب سیر و عسل

بهبود سرفه

شربت تهیه شده از مخلوطی از سیر و عسل می تواند سرفه های خشک با منشا میکروب و ویروس را درمان کند. این معجون سینه ی خشک و ناآرام را آرام، و به خلط آوری آن کمک می کند.

ترکیب سیر و عسل بدن را از علائم سرماخوردگی پاک و حتی به کاهش آسم نیز کمک می کند. این ترکیب مفید به عنوان درمانگر گلو درد های چرکی نیز شناخته می شود. تحقیقات دانشمندان نشان داده است مخلوطی از سیر و عسل باکتری های مربوط به ذات الریه را نابود می کند.

کاهش بیماری های قلبی و خطر سکته ی مغذی

از جمله عوامل مبتلا شدن به بیماری های قلبی و حمله های ناگهانی قلب می توان به افزایش سطح کلسترول خون و فشار خون بالا اشاره کرد. این نوسانات سبب لخته شدن خون در رگ ها شده و باعث سکته ی قلبی می شود.

طبق بررسی های انجام شده توسط پزشکان سیر می تواند به کاهش بیماری های قلبی کمک کند و خطر سکته ی قلبی را کاهش می دهد. گوگرد موجود در سیر این قابلیت را دارد که از ماهیچه های قلب در برابر آسیب ها محافظت کرده و فشار خون بالا و کلسترول بالای خون را تعدیل می بخشد.

LDL نوعی از کلسترول می باشد که سبب سخت شدن رگ های خونی می شود. این سخت شدن رگ های خونی منجر به حمله ی قلبی و سکته ی مغذی می شود. مصرف سیر به همراه عسل این نوع از باکتری را نابود می کند.

بهبود جریان خون

مصرف ترکیب سیر و عسل جریان گردش خون در بدن را بهبود می بخشد. زمانی که سیر به معده می رسد سبب افزایش شیره معده می شود. شیره ی معده یکی از راهکارهای جذب سریع آهن در بدن می باشد که این امر سبب گردش صحیح خون در بدن می باشد.

با خوردن ترکیب سیر و عسل میزان کلسترول خون کاهش پیدا می کند و مانع از غلیظ شدن و لخته شدن خون در بدن می شود. مصرف ترکیب سیر و عسل موجب گردش طبیعی خون در بدن می شود. این ترکیب مانع از ابتلا افراد به بیماری هایی با منشا غلظت خون (سکته ی قلبی و مغذی) می شود.

سلامت حافظه و مغز

وجود آنتی اکسیدان در سیر و عسل به حفظ ایمنی بدن در برابر بیماری ها کمک می کند. آنتی اکسیدان موجود در سیر و عسل اسید کیولیک نام دارد. این آنتی اکسیدان قوی مغز را خطرات ناشی از پیری و زوال عقل و همچنین سایر بیماری ها محافظت می کند. ترکیب سیر و عسل موجب بهبود حافظه، تقویت مغز و تمرکز در افراد می شود.

نتیجه گیری در مورد ترکیب سیر و عسل

در این مقاله از خواص بی نظیر سیر و عسل و ترکیب این دو ماده ی غذایی بیان شد. سیر و عسل دو ماده ی سرشار از آنتی اکسیدان با خاصیت ضد عفونی کننده و ضد میکروبی و دارای ماده ی آلیسین شناخته شد. مصرف به تنهایی هرکدام و یا ترکیب این دو ماده ی غذایی سبب بهبود بسیاری از بیماری هایی با منشا عفونت، ویروس، میکروب و همچنین درمانگر بیماری های فشارخون بالا، کلسترول و بیماری های قلبی و عروقی باشد.

در پایان این نکته قابل ذکر است که برخی از ترکیبات غذایی برای برخی از افراد ممکن است واکنش آلرژیک ایجاد کند که حتما قبل از مصرف با پزشک مشورت شود برای مثال مصرف سیر سبب نازک شدن و رقیق شدن خون در بدن می شود و خطر خونریزی را افزایش می دهد و یا حساسیت برخی از افراد به گرده ی گل های موجود در عسل موجب واکنش آلرژیک برای بزرگسالان می شود.

در مقاله ای دیگر ما به بررسی ارتباط عسل و بیماری ها پرداخته ایم که پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه نمایید.

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *