مصرف اسطوخودوس در بارداری

یکی از دغدغه مادران باردار استفاده از اسطوخودوس در بارداری می باشد. ما در این مینی مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به طور کامل به این سوال پاسخ داده ایم.

اسطوخودوس گیاه دارویی مفید و پرکاربردی است که برای درمان بی اشتهایی ، بی قراری و بی خوابی و بهبود گردش خون (مصرف موضعی در حمام) ، بازکننده گرفتکی های عروقی بسیار سودمند است.

این گیاه با داشتن طبیعتی گرم و خشک مصلح آن سکنجبین است.

مصرف اسطوخودوس در بارداری:

اسطوخودوس قائده آور است بنابراین برای زنان باداری ممنوعیت در مصرف دارد.

همچنین اسطوخودوس بر روی ترشح هورمون های بدن تاثیر دارد و ترشح آن ها را از حد طبیعی خود خارج میکند، بنابراین نه تنها تاثیر مثبتی بر روی جنین ندارد بلکه تاثیر منفی آن خیلی شدید تر است.

بنابراین این گیاه برای مادران باردار به هیچ عنوان به صورت خوراکی توصیه نخواهد شد.

اما از روغن این گیاه میتوان به صورت موضعی برای زیبایی یا نرمی پوست یا مو  استفاده کرد.

همچنین چند قطره از اسانس ان را در ظرف آبی میتوان ریخته و از بخور آن برای رفع سرماخوردگی استفاده نمود.

 

خرید اسطوخودوس از عطاری آنلاین عطارمارت

 

عوارض اسطوخودوس در بارداری:

اما مصرف آن نیز مشروط بر این است که زیاده روی نشود. یعنی همزمان از شامپو حاوی اسانس اسطوخودوس استفاده شود و هم از اسطوخودوس به عنوان بخور استفاده شود و همچنین از روغن آن به صورت موضعی استفاده کنید نیز مادر به مشکل برخواهد خورد و عوارض آن نیز نظیر کم رشد کردن جنین و یا حالت تهوع و…. نیز نشان داده خواهد شد.

اما دقت داشته باشید همانطور که گفته شد در بازه های زمانی جدا استفاده از شامپو اسطخودوس ، بخور این گیاه و یا روغن آن جهت استفاده موضعی هیچ گونه مشکلی ندارد.

بنابراین مادران باردار حتما در جهت استفاده از اسطوخودوس چه به عنوان عرق ، اسانس، روغن باید دقت داشته باشند.

چنانچه این گیاه را به صورت خوراکی مصرف نمودید حتما به پزشک مراجعه کنید.

در پایان پس نتیجه گیری می کنیم که بهتر است اسطوخودوس در بارداری استفاده نشود و استفاده از اسانس و روغن آن هم با احتیاط کامل باید انجام شود.