بهترین زمان استفاده از یخ روی صورت

گذاشتن یخ روی صورت(ماساژ صورت با یخ)، یکی از تکنیک‌های کاربردی برای داشتن پوستی سالم‌تر است. یخ با تنظیم چربی پوست و کلاژن‌سازی در حفظ جوانی صورت‌تان تأثیر بسزایی دارد.

حال شاید برایتان سوال پیش بیاید که چطور باید یخ را روی صورت قرار داد؟ یا بهترین زمان گذاشتن یخ روی صورت چه زمانی است؟ و یا به دنبال فواید این کار باشید. ما در ادامه این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به این سوالات به طور کامل پاسخ داده ایم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه گذاشتن یخ روی صورت

شما می‌توانید یخ را داخل پارچه نخی نرمی قرار داده و به آرامی روی پوست صورت ماساژ دهید( از گذاشتن یخ به صورت مستقیم روی پوست صورت خودداری کنید). این عمل را می توان هرروز در نواحی پیشانی، لب، چانه و گونه به صورت دورانی(دایره ای) انجام داد.

بهترین زمان برای گذاشتن یخ روی صورت

معمولاً بهترین زمان برای گذاشتن یخ روی صورت، بعد از حمام و قبل از خواب است. قبل از اینکه فیشال با یخ را امتحان کنید، این تکنیک را با متخصص پوست در میان بگذارید. بهتر است که این روش را در کنار سایر روش‌هایی امتحان کنید که پزشکان برای حفظ زیبایی و جوانی پوست توصیه می‌کنند.

فواید گذاشتن یخ روی صورت

از فواید ماساژ صورت با یخ می‌توان به کاهش التهاب، بهبود گردش خون در پوست، رفع پف زیر چشم و درمان آکنه اشاره کرد. همچنین می‌توانید یخ را همراه با سایر ترکیبات مانند آلوئه ورا، چای سبز و گلاب مخلوط کرده و روی پوست صورت خود قرار دهید. این ترکیبات در حفظ جوانی و شادابی پوست تأثیر زیادی دارند.

چند دقیقه یخ روی صورت بگذاریم

از گذاشتن یخ روی صورت به مدت بیش‌تر از ۵ دقیقه خودداری کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله با یک تکنیک عالی برای داشتن پوستی بهتر آشنا شدیم. که بدون هزینه و در خانه می توان به راحتی انجام داد. برای تاثیرگذاری بیشتر، بهترین زمان برای گذاشتن یخ روی صورت و نحوه انجام آن را بررسی کردیم.

همچنین گفتیم یخ بیش تر از 5 دقیقه نباید روی پوست صورت باشد. و درآخر هم به برخی از فواید این تکنیک برروی پوست صورت اشاره کردیم که شامل :

  • کاهش التهاب
  • بهبود گردش خون در پوست
  • رفع پف زیر چشم
  • و…