بهترین زمان برای مصرف عرق کاسنی و شاتره

متاسفانه امروزه کبد چرب به یکی از بیماری‌های رایج تبدیل شده‌است. این بیماری بیشتر در افراد چاق و یا دارای اضافه‌وزن به چشم می‌خورد. به طورمعمول بیماری کبد چرب در مراحل اولیه خطرناک نیست. اما به مرور زمان و در صورت بی‌توجهی به درمان آن، امکان بروز آسیب‌های جدی همانند سیروز کبدی وجود دارد.

استفاده از عرق کاسنی و شاتره از جمله روش‌های مفید جهت رفع این بیماری به‌شمار می‌رود. حال ممکن است برای شما هم این سوالات پیش بیاید که چه زمانی برای مصرف عرق کاسنی و شاتره مناسب‌تر است؟ نشانه های کبد چرب چیست؟ و یا به چه صورت می توان این بیماری را از راه طب سنتی درمان کرد؟

در ادامه این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به تمامی این سوالات به طور کامل پاسخ داده ایم.

علائم کبدچرب

از علائم کبد چرب می توان به احساس درد در ناحیه شکم یا پر بودن قسمت سمت راست در بالای شکم، حالت تهوع، کاهش اشتها، کاهش وزن، پوست زرد، سفیدی چشم، تورم شکم و پا، بروز جوش، آکنه و لکه‌های قهوه‌ای بر روی پوست اشاره کرد.

درمان کبد چرب با ترکیب عرق کاسنی و شاتره

عرق‌های کاسنی و شاتره هر کدام به تنهایی دارای خواص درمانی بسیاری هستند. بنابراین ترکیب این دو عرق باعث افزایش تاثیر آن‌ها بر سلامت کبد و بدن می‌شود. به عبارت دیگر با ترکیب عرق کاسنی و عرق شاتره، شاهد دفع سموم موجود در کبد از طریق افزایش حجم ادرار و همچنین درمان التهاب معده و مجاری ادراری هستید.
نکته قابل ذکر اینکه عرق کاسنی از طبع سرد و عرق شاتره از طبع معتدل برخوردار است. بنابراین افزودن عرق شاتره به عرق کاسنی باعث معتدل‌سازی طبع کاسنی می‌شود.

خواص عرق کاسنی و شاتره

کاسنی، گیاهی خودرو می‌باشد. امکان تهیه دارو از دانه، ریشه و بخش‌های خشک کاسنی وجود دارد. از جمله خواص کاسنی می‌توان به کاهش مشکلات و بیماری‌های قلبی، جلوگیری از سرطان، رفع خارش، بهبود کم‌خونی، دفع انگل و سموم کبد اشاره داشت.
گیاه شاتره به علت بهره‌مندی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی و خواص ضد التهاب در بهبود بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور معمول رشد این گیاه در مزارع، باغ‌ها و کنار جاده‌ها صورت می‌گیرد.

بهترین زمان مصرف عرق کاسنی و شاتره برای کبد چرب

جهت استفاده از چنین ترکیبی برای درمان کبد چرب بایستی این دو عرق را به صورت مساوی مخلوط و نیم ساعت قبل از صرف غذا به شکل روزانه مصرف کنید. به این ترتیب در هضم غذا و پاکسازی کبد نتیجه‌ی بهتری حاصل می‌شود.

نتیجه گیری

تا اینجا یاد گرفتیم که ترکیب دو عرق کاسنی و شاتره می تواند برای کبد چرب مفید باشد. که جهت استفاده از چنین ترکیبی بایستی به صورت مساوی این دو عرق را مخلوط کرده و میل کنید.

درادامه به یکسری از علامت های کبد چرب در افراد اشاره کردیم که شامل :

  • احساس درد در ناحیه شکم یا پر بودن قسمت سمت راست در بالای شکم
  • حالت تهوع
  • کاهش اشتها
  • کاهش وزن

همچنین بهترین تایم برای خوردن عرق کاسنی و شاتره برای کبد چرب را یاد گرفتیم و فهمیدیم برای تاثیر بهتر این دو عرق روزانه نیم ساعت قبل از صرف غذا میل کنیم.