بهترین زمان مصرف قرص آلوپورینول 100

قرص آلوپورینول در دسته‌ی داروهای مهارکننده، تحت عنوان گزانتین‌اکسیداز قرار دارد. هدف از تجویز این دارو توسط پزشک، کاهش میزان تولید اسید اوریک در بدن است. بهتر است قبل از مصرف قرص آلوپورینول 100 با پزشک خود مشورت کنید.

کاربرد قرص آلوپورینول چیست؟

داروی آلوپورینول به منظور درمان بیماری نقرس و بعضی از انواع سنگ‌کلیه‌ها تجویز می‌گردد. البته مصرف چنین قرصی و همچنین چگونگی مصرف و میزان دوز آن بایستی تحت نظر پزشک معالج صورت پذیرد.
از دیگر موارد کاربرد قرص آلوپورینول 100 می‌توان به کاهش سطح اسید اوریک در بیماران سرطانی تحت درمان به شیوه‌ی شیمی‌درمانی اشاره داشت. زیرا در اثر نابودی سلول‌های سرطانی، میزان زیادی اسید اوریک در بدن فرد بیمار آزاد می‌گردد.
امکان ارائه رژیم‌غذایی خاص به افراد نیازمند به مصرف این قرص توسط پزشک وجود دارد.
مصرف قرص آلوپورینول باید دقیقا بر اساس تجویز پزشک انجام شود. به این معنی که به هیچ عنوان نباید در تعداد دفعات و میزان دوز مصرف به شکل خودسرانه عمل نمود.
احتمالا پزشک معالج ابتدا تجویز این قرص را با دوز کم آغاز و سپس به تدریج نسبت به افزایش میزان دوز مصرف اقدام می‌نماید. تاثیر کامل دارو و مشاهده‌ی بهبودی، چند ماه پس از مصرف آلوپورینول نمایان می‌شود.
به این ترتیب امکان افزایش تعداد حملات نقرس در ابتدای مصرف وجود دارد. ولی به مرور زمان بیماران شاهد کاهش میزان اسید اوریک در بدن و بهبود بیماری خود هستند.
نکته قابل ذکر اینکه مصرف‌کنندگان چنین قرصی هرگز نباید بدون مشورت با پزشک، مصرف دارو را قطع نمایند.

بهترین زمان مصرف قرص آلوپورینول 100 چه زمانی است؟

داروی آلوپورینول به شکل قرص خوراکی در داروخانه‌ها موجود می‌باشد. به طور معمول قرص آلوپورینول یک بار در روز و به همراه یک لیوان آب مصرف می‌گردد.
همچنین بهترین زمان مصرف این قرص آلوپورینول 100 پس از صرف غذا می‌باشد. علاوه بر این مصرف زیاد مایعات در طول دوره‌ی درمان با قرص آلوپورینول همواره توصیه می‌شود. به منظور عدم فراموش نمودن مصرف دارو، هر روز قرص آلوپورینول 100 را در یک زمان خاص و مشخص استفاده نمایید.

قرص آلوپورینول 100 وکاهش سطح اسید اوریک در بدن

پزشکان جهت کاهش سطح اسید اوریک در بدن بیماران خود، آلوپورینول تجویز می‌کنند. دوز دارو و شیوه‌ی مصرف آن تنها باید توسط پزشک تعیین گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *