بهترین زمان مصرف قرص ویتامین D3 1000

ویتامین دی(D) یکی از مهم‌ترین مواد مغذی و مورد نیاز برای بدن به حساب می‌آید. اما به علت وجود کم این ویتامین در مواد غذایی، کمبود ویتامین دی به یکی از مشکلات رایج در میان تعداد کثیری از افراد تبدیل شده‌است. علائم کمبود ویتامین دی در بدن چیست؟ از چه طریقی می توان این کمبود را جبران کرد؟ بهترین زمان برای مصرف قرص ویتامین D1000 چه زمانی است؟

در ادامه این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به تمامی این سوالات و موارد مشابه به طور کامل پرداخته ایم.

آشنایی با کاربرد ویتامین D

فسفر و کلسیم دو ماده معدنی مهم و ضروری در زمینه‌ی استحکام استخوان‌بندی بدن به‌شمار می‌روند. کمک به تشکیل سلول‌های موثر در جذب فسفر و کلسیم در روده، از وظایف ویتامین دی محسوب می‌شود. بنابراین چنین ویتامینی در سلامت بدن نقش مهمی ایفا می‌کند.
علائم کمبود ویتامین دی در بدن

اشخاص در صورت مشاهده‌ی علائمی از قبیل خستگی، تغییرات خلقی، ضعف عضلانی، استخوان‌درد و بروز درد و گرفتگی در عضلات سریعا با یک پزشک مشورت نمایند. پزشک میزان ویتامین دی در بدن بیمار را از طریق آزمایش خون بررسی می‌کند. سپس بر اساس میزان کمبود این ویتامین، نسبت به تجویز دوز مورد نیاز برای بدن اقدام می‌نماید.

راه های تامین ویتامین دی در بدن

قرارگیری در مقابل نور خورشید، مصرف غذاهای دارای ویتامین دی و همچنین مصرف قرص ویتامین d از منابع اصلی تامین این ویتامین در بدن هستند.

بهترین زمان مناسب مصرف قرص ویتامین d3 1000 چه زمانی است؟

ویتامین دی در داروخانه‌ها با دوزهای مختلفی به فروش می‌رسد.  بنابراین زمان استفاده از دوزهای مختلف ویتامین دی با یکدیگر متفاوت است. عوامل بسیاری همچون سن بیمار، رنگ پوست، مقدار ویتامین دی در بدن، منطقه جغرافیایی و مدت زمان قرارگیری افراد در برابر نور خورشید در تعیین دوز این ویتامین تاثیر دارند.

ویتامین d3 1000 قادر به تامین این ویتامین در بدن به شکل روزانه می‌باشد. به این ترتیب چنین قرصی بایستی به صورت روزانه مصرف گردد. این قرص به عنوان یک مکمل محلول در چربی از قابلیت حل‌شوندگی در روغن‌ها و یا چربی‌ها برخوردار است. بنابراین همواره به مصرف این ویتامین همراه با غذاهای حاوی چربی سالم توصیه می‌شود.

موضوع قابل ذکر اینکه، استفاده از قرص ویتامین D3 در وعده غذایی اصلی به جذب هر چه بیشتر این مکمل در بدن منجر می‌شود. از جمله مواد غذایی دارای چربی سالم و طبیعی و همچنین موثر در جذب بیشتر ویتامین دی می‌توان به آووکادو، آجیل، تخمه، روغن‌زیتون، لبنیات پرچرب و تخم‌مرغ اشاره کرد.

نتیجه گیری

ویتامین دی در تقویت سیستم ایمنی و استحکام استخوان‌بندی انسان با کمک به جذب فسفر و کلسیم در بدن نقش مهمی دارد. از دیگر مزایای ویتامین دی می‌توان به کاهش وزن و افزایش توان استقامت ورزشی اشاره داشت. بنابراین مصرف قرص ویتامین d3 1000 به صورت روزانه به تامین مقدار کافی این ویتامین در بدن کمک شایانی می‌کند.

از دیگر راه های تامین این ویتامین می توان به قرار گرفتن در مقابل نور خورشید و مصرف غذاهای دارای ویتامین دی می باشد.

بهترین زمان مصرف قرص ویتامین دی 1000 همراه وعده های غذایی اصلی دارای چربی سالم همانند روزغن زیتون، تخم مرغ، لبنیات پر چرب و …است.