بهترین زمان مصرف قرص گلورنتا

قرص گلورنتا به عنوان یک درمان برای کنترل و کاهش قند خون در افراد دیابتی نوع 2 استفاده می‌شود. این قرص حاوی امپاگلیفلوزین است و باعث کاهش قند خون می‌شود. برای داشتن کنترل بهتر قند خون، پیشنهاد می‌شود همراه با مصرف قرص گلورنتا، ورزش و فعالیت کافی داشته باشید. در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت به بررسی بهترین زمان مصرف قرص گلورنتا می پردازیم.

لازم به ذکر است حتما این قرص با نظر پزشک مصرف شود و دستور مصرف را از پزشک دریافت کنید.

کاربرد قرص گلورنتا

دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های متابولیک است و به همراه مشکلات چربی خون و فشار خون بالا، جز بیماری‌های معروف است. افراد میانسال و سالمند بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند. علت این بیماری کاهش ترشح انسولین و کاهش اثرات آن روی بدن است.

قرص گلورنتا در کنار رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی منظم برای کنترل قند خون بالا در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 استفاده می‌شود.

یکی از مزایای استفاده از قرص گلورنتا، کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی در افراد دیابتی و یا افرادی که قبلاً بیماری قلبی عروقی داشته‌اند، است. همچنین، برای جلوگیری از صدمه دیدن کلیه، چشم، اعصاب و عملکرد جنسی ناقص در بیماران دیابتی، کنترل قند خون بسیار ضروری است.

استفاده از قرص گلورنتا می‌تواند خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را در افراد دیابتی و افراد دارای بیماری‌های قلبی عروقی کاهش دهد. این دارو به دفع قند توسط کلیه‌ها کمک می‌کند.

مزایای استفاده از قرص گلورنتا

مزایای استفاده از قرص گلورنتا عبارتند از:

  • کاهش وزن
  • آسان بودن مصرف
  • اثر کاهش قند خون کمتر
  • کاهش فشار خون
  • جلوگیری از پیشرفت بیماری کلیه ناشی از دیابت
  • کاهش خطر مرگ و میر در بیماری‌های قلبی و دیابت نوع 2

قرص گلورنتا به شکل قرص‌های خوراکی با روکش و به رنگ زرد عرضه می‌شود. قرص‌ها سی عددی در بسته‌بندی هستند.

بهترین زمان مصرف قرص گلورنتا

نحوه مصرف

قبل از شروع مصرف قرص، حتماً با پزشک خود مشورت کنید. افرادی که برای اولین بار این قرص را استفاده می‌کنند، باید با پزشک خود صحبت کنند و افرادی که قبلاً استفاده از این قرص را قطع کرده‌اند و می‌خواهند مجدداً استفاده کنند، باید توصیه پزشک خود را دریافت کنند.

بهترین زمان مصرف قرص گلورنتا

بهترین زمان مصرف قرص گلورنتا معمولاً یکبار در روز و در صبح مصرف می‌شود. می‌توانید آن را با یا بدون غذا مصرف کنید، اما باید با توجه به تجویز پزشک عمل کنید. دوز مصرفی قرص نیز بستگی به وضعیت شما و توصیه پزشک خواهد داشت.

برای بهبود نتیجه مصرف قرص گلورنتا، این قرص را به‌طور منظم و طبق دستور داده‌شده مصرف کنید. اگر هرگونه تغییر در وضعیت دیابتی یا میزان قند خون پس از مصرف این قرص رخ داد، به پزشک خود اطلاع دهید.

لازم به ذکر است، بر اساس اطلاعات موجود، استفاده از قرص گلورنتا در سه‌ماهه دوم و سوم بارداری به دلیل اثرات سوء کلیوی توصیه نمی‌شود. درباره خطر استفاده از این دارو در زنان باردار برای نقایص مادرزادی یا سقط جنین، اطلاعات کافی وجود ندارد. اما می‌توان گفت که دیابت کنترل‌نشده در بارداری می‌تواند خطراتی برای مادر و جنین ایجاد کند.

سخن پایانی

در این مقاله قرص گلورنتا بررسی شد و بهترین زمان مصرف آن نیز بیان شد. قرص گلورنتا یکی از قرص‌هایی است که برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 پیشنهاد می‌شود. نحوه مصرف این قرص یکبار در روز است و بهتر است مصرف آن در زمان صبح باشد. با مصرف این قرص خطرات مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *