بهترین زمان مصرف قرص گلی کلازید

انسولین هورمونی است که به طور طبیعی در بدن تولید شده، و به کنترل سطح قند خون بدن‌تان کمک می‌کند. گاهی بدن در اثرعواملی قادر به تولید انسولین به مقدار کافی برای رفع نیازهای خود نمی‌باشد. دراین صورت می‌گوییم شخص دیابت دارد. حال این بیماری به دو دسته دیابت نوع یک ونوع دو تقسیم می‌شود.

قرص گلی کلازید یکی از انواع داروهایی است که برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 تجویزمی‌شود. این قرص سطح قند خون را در افرادی که بدن‌آن‌ها قادر به تولید انسولین نیست، کاهش می‌دهد.

حال شاید بگویید طریقه مصرف این قرص به چه صورت است؟ یا به دنبال بهترین زمان مصرف قرص گلی کلازید باشید؟ یا شاید بخواهید با عوارض جانبی ناشی از مصرف این قرص آشنا شوید؟

در ادامه این مقاله ازعطاری آنلاین عطارمارت به تمامی این سوالات به طور کامل پاسخ داده ایم.

نحوه مصرف قرص گلی کلازید

نحوه مصرف قرص گلی کلازید(Gliclazide) باید طبق تجویز پزشک متخصص خود باشد. به طوری که دکتر با اندازه گیری سطح قند خون بیمار به طور منظم دوز مصرفی این قرص را برای فرد مشخص می‌کند.

از جویدن این قرص حین خوردن اجتناب کرده، و حتما این دارو را با یک لیوان آب میل کنید. این نکته را مدنظر داشته باشید که به هیچ وجه بدون مشورت با پزشک دوز مصرفی را کم یا زیاد نکنید. وهمچنین از قطع کردن مصرف آن به طور ناگهانی بپرهیزید.

بهترین زمان مصرف قرص گلی کلازید

در صورتی که پزشک به صورت روزانه مصرف دو دوز از دارو را برای شما تجویز کرده است، صبح‌ها یک دوز و عصر‌ها نیز دوز دیگر را میل کنید.( همچنین مدنظر داشته باشید این‌ قرص را بعد از غذا مصرف کنید)

عوارض قرص گلی کلازید

مصرف گلی کلازید برای مدت طولانی بی‌خطر است. اما هر قرصی در صورت مصرف بیش از حد ممکن است که باعث بروز عوارض جانبی در فرد شود. از عوارض جانبی مصرف بیش از اندازه قرص گلی کلازید می‌توان به گیجی، ضعف، دل درد، کاهش ضربان قلب و… اشاره کرد. بنابراین، به هیچ عنوان این قرص را بدون نظر پزشک مصرف نکنید.

 نتیجه گیری

قرص گلیکلازید یکی از انواع داروهایی است که برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 تجویز می‌شود. این دارو میزان قندخون را در افرادی که بدن‌آن ها قادر به تولید انسولین به مقدار کافی نیست، کاهش می‌دهد.

نحوه مصرف و دوزمصرفی آن حتما باید زیر نظر پزشک متخصص تجویز شده، و فرد بدون مشورت با پزشک به هیچ وجه نباید میزان آن را کم یا زیاد کند.

 بهترین زمان برای مصرف قرص گلیکلازید بعد از غذا می‌باشد. اما دوز آن بستگی به تجویز پزشک شما دارد. از عوارض جانبی ناشی از مصرف بیش از حد این قرص می‌توان به گیجی، ضعف، دل درد و… اشاره کرد.

اگر شما تجربه و یا سوالی در این زمینه دارید، خوشحال می‌شویم در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. تا کارشناسان ما در اولین فرصت به پاسخ آن بپردازند.